• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 258
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Kişinin kendisini ifade edebilmesi, empati kurabilmesi, içinde olduğu grupla bütünleşebilmesi ve drama tekniklerini ve değerlendirme araçlarını eğitim-öğretim süreciyle bütünleştirmek.
Dersin İçeriği: 
Drama ve yaratıcı dramanın temel kavramları (drama, yaratıcılık, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları ve öğeleri; rol oynama ve doğaçlama; yaratıcı dramanın tarihçesi; toplumsal olaylar ve yaratıcı drama ilişkisi; eğitimde dramanın uygulama yöntem ve basamakları; eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar; yaratıcı drama planının hazırlanması ve uygulanması; dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.

 

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler eğitim ve öğretimde dramanın tarihçesini ve tanımını öğrenir. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
2) Öğrenciler yaratıcı dramanın kuramsal boyutları ile atölye çalışmaları arasında ilişki kurabilir. Uygulanan programı hedef, içerik, işleniş açısından değerlendirebilirler. 1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
3) Öğrenciler grup içindeki bireysel özellikleri tanır, farklılıkları ayırt eder, empati kurabilir. 1,4,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
4) Öğrenciler yaratıcı drama kuram ve yöntemlerini çeşitli konularda uygulayabilir. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
5) Öğrenciler kendi hazırladığı bir atölye programını uygulayabilir. 1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dramanın tanımı, temel kavramları, tarihçesi, ilkeleri  
2 Dramanın yaratıcılık, zihinsel gelişim, kişilerarası ilişkiler, sosyal beceriler, karar verme ve problem çözme becerileri, duyguların farkında olma ve kendi ifade etme becerileri üzerindeki etkileri  
3 Dramanın aşamaları ve teknikleri  
4 Dramanın aşamaları ve teknikleri  
5 Yaratıcı drama, özellikleri ve ilkeleri  
6 Yaratıcı drama, özellikleri ve ilkeleri, Türkiye’de yaratıcı drama  
7 Drama Uygulamaları  
8 Vize  
9 Bireysel özellikler ve bireysel özelliklerin tanınması/Drama uygulamaları  
10 Bireylerarası ve gruplar arası iletişim /Drama uygulamaları  
11 Kitap gözden geçirme (ödev)  
12 Drama uygulamaları  
13 Final proje sunumu  
14 Final proje sunumu, genel tekrar  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Kitabı
  • Adıgüzel,Ö (2013). Eğitimde yaratıcı drama (3.Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Sınıf içinde / Mail üzerinden paylaşılmaktadır.
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Vize 1 25
Ödev 1 25
Final sunumu 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak   X        
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak     X      
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek         X  
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak         X  
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak         X  
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak       X    
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak   X        
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak       X    
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek       X    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Vize 1 3 3
Ödev 1 3 3
Final raporu 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4