Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Öklit geometrisinin dayandığı aksiyom ve teoremleri açıklamak ve bunları kullanarak çeşitli ispatlar yapmak ve problemler çözmektir.
Dersin İçeriği:
Geometrinin tarihsel gelişimi
Öklit geometrisinin temelleri
Doğrular ve özellikleri
Üçgenler ve özellikleri
Dörtgenler ve özellikleri
Çember ve özellikleri
Katı cisimler ve özellikleri
Alan ve hacim
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Anlatım 2. Örnek Olay 3. Tartışma 4. Gösterim 5. Grup çalışması 6. Mikroöğretim 7. Problem Çözme
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Geometrinin tarihsel gelişimini açıklar. | 2 | 1 | E |
2) Öklit geometrisinin dayandığı 5 ilkeyi açıklar. | 1 | 1 | E |
3) Öklit dışı geometrileri tanımlar. | 1 | 1 | E |
4) Temel geometrik kavramları tanımlar, şekil ve sembollerle gösterir. | 1 | 4 | A |
5) Pergel, açıölçer ve cetvel kullanarak temel geometrik çizimleri yapar. | 1 | 1, 4 | A, E |
6) Paralel doğrular, üçgenler, dörtgenler, çokgenler ve çember ile ilgili teoremleri ispatlar. | 4 | 5, 7 | A |
7) Paralel doğrular, üçgenler, dörtgenler, çokgenler, çember ve katı cisimlerler ilgili problemleri çözer. | 1, 3, 4 | 3, 5, 7 | A |
8) Geometri problemlerini çözmek ve ispatları yapmak için dinamik geometri yazılımlarını kullanır. | 4, 8 | 4, 7 | G |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öklit Geometrisinin Temelleri | |
2 | Paralel ve Dik Doğrular I | Öklit Aksiyomları |
3 | Paralel ve Dik Doğrular II | Temel Geometrik Kavramlar |
4 | Eşlik Aksiyomları | Doğrudan İspat Yöntemleri |
5 | Eş Üçgenler | Eşlik Aksiyomları |
6 | Benzerlik Aksiyomları | Doğrudan İspat Yöntemleri |
7 | Benzer Üçgenler | Benzerlik Aksiyomları |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üçgenin Özellikleri | |
10 | Özel Üçgenler | Üçgenin Özellikleri |
11 | Çokgenlerin Özellikleri | Çokgen Kavramı |
12 | Özel Dörtgenler | Dörtgen Kavramı |
13 | Çember | Çember Kavramı |
14 | Katı Cisimler | Prizma Ve Piramit Kavramları |
Kaynaklar
Ders Notu | Larson, R., Boswell, L., & Stiff, L. (2004). Geometry. Evanston, IL: McDougal Littell. |
Diğer Kaynaklar | LYS Geometri Hazırlık kitapları |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları |
Ödevler |
Problem Seti 1:
Ders kitabından: prb. 29 (sf. 148), prb. 32-33 (sf. 155), prb. 42 (sf. 163), prb. 24 (sf. 217) Ayrıca sınıfta verilecek 1 problem Problem Seti 2: Ders kitabından: prb. 19 (sf. 234), prb. 57 (sf. 487), prb. 29 (sf. 494), Ayrıca sınıfta verilecek 2 problem Problem Seti 3: Ders kitabından: prb. 41 (sf. 361), prb. 47 (sf. 362) Ayrıca sınıfta verilecek 3 problem |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Ödev | 3 | 15 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlköğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | İlköğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
5 | İlköğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlar. | X | ||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygular. | X | ||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturur. | X | ||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | ||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilir ve bunlara uygun davranır. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6.2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |