Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin sınıf çevresinin fiziksel, sosyal, psikolojik, bilişsel özelliklerinin farkına varmalarını, etkili öğrenme ortamlarının yaratılması için gerekli becerileri ve yöntemleri geliştirmelerini, bu yöntem ve becerileri eğitim ortamının bir işlevi olarak değerlendirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bu dersin içeriği güvenli ve destekleyici bir öğrenme çevresinin yaratılması için gerekli teorik ve pratik yaklaşımlarından oluşur. Bu doğrultuda a)temel yönetim ilkeleri, b) davranış yönetimi ve c) öğretimsel süreçlere odaklanılacaktır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma 3: İşbirlikli Öğrenme, Case Study
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler temel sınıf yönetim teori ve yaklaşımlarını açıklayabilir. | 11 | 1 | A,C |
Öğrenciler sınıfın ve okulun fiziksel çevresini kavrayabilirler. | 11,9 | 1,3 | A,C |
Sınıf kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilirler. | 9,10 | 1,3 | A,C |
Öğrenciler sınıf içi etkileşim ve iletişimin sınıf yönetimindeki fonksiyonlarını analiz ederler. | 9,11 | 3,4 | A,C |
Öğrenciler sınıf kültürü ve iklimini kavrarlar. | 9,11 | 2,4 | A,C |
Öğrenciler motivasyonun sınıf yönetimindeki etkilerini analiz ederler. | 9,11 | 2.3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction | |
2 | Effective Classroom Management | |
3 | Clasroom management Models and Teachers Styles | |
4 | Instructional Management: Engagement and Motivation | |
5 | Instructional Management: Classroom Space and Time Management | |
6 | Instructional Management: Learning Acitivies | |
7 | Midterm | |
8 | People Management: Classroom Climate | |
9 | Conflict Resolution | |
10 | Preventing Problems: Establihing Standarts Rules | |
11 | Coping with Problems effectivley | |
12 | Cultural Diversity, Gender | |
13 | Parental Involvement | |
14 | Groving as A Teacher |
Kaynaklar
Ders Notu | J. McLeoad, J. Fisher& G. Hoover The Key Elements of Classroom Management |
Diğer Kaynaklar | Thomas L. Good& Jere E. Brophy. Looking in Classrooms. Pearson |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan matematik ve geometri konularında derin bilgi sahibi olmak | X | |||||
2 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak | X | |||||
3 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygulayabilmek | X | |||||
4 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygulayabilmek | X | |||||
5 | Ortaöğretim matematik ve geometri öğretim programlarının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarına uygun olarak matematik ve geometri öğretim sürecini planlayabilmek | X | |||||
6 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik ve geometri derslerinde uygulayabilmek | X | |||||
7 | Matematik ve geometri öğrenmeyi teşvik edici sınıf ortamı oluşturabilmek | X | |||||
8 | Matematik ve geometri öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygulayabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
9 | Matematik ve geometri öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izleyebilmek ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirebilmek | X | |||||
10 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirmek | X | |||||
11 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunmak. | X | |||||
12 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) bilmek ve bunlara uygun davranmak . | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |