• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 308
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri seçmeyi, tasarlamayı ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İÖ materyallerin içyüzünü anlama ve önemli konsept ve ilkelerini anlama 4,8,10,13,14,15,18 1,2 A
Materyal değerlendirme ilkeleri hakkında anlayışını geliştirme 4,8,10,13,14,15,18 1,2,6 F
Kaynağa göre İÖ materyallerini uyarlamak 4,8,10,13,14,15,18 1,2,6 F
Mikro ve makro kaynapa göre özgün materyaller geliştirme 4,8,10,13,14,15,18 1,2,6 F

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Ders Kitabı
2 Ders deseni ve İÖ materyalleri Ders Kitabı
3 Ders&İzlence tasarımı Ders Kitabı
4 Materyal değerlendirmesi teorileri ve ilkeleri Ders Kitabı
5 Materyal değerlendirmesi teorileri ve ilkeleri Ders Kitabı
6 Ders kitabı uyarlama ilkeleri Ders Kitabı
7 Ders kitabı uyarlama ilkeleri Ders Kitabı
8 Uyarlama teknikleri Ders Kitabı
9 Uyarlama tekniklerinin uygulanması (uygulama) Ders Kitabı
10 Materyal geliştirme ilkeleri Ders Kitabı
11 Materyal geliştirme ilkeleri Ders Kitabı
12 Materyal geliştirme ilkeleri Ders Kitabı
13 Geliştirilmiş materyallerin sunumu Ders Kitabı
14 Geliştirilmiş materyallerin sunumu Ders Kitabı
15 FİNAL SINAVI  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Graves, K. (1996). Teachers as Course Developers. Cambridge University Press.

Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press.

Diğer Kaynaklar McDonough, J., & Shaw, C. (2012). Materials and Methods in ELT. John Wiley & Sons.

Nation, I. S. P. & John Macalister (2010). Language Curriculum Design. New York &. London: Routledge.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar PowerPoint sunumları
Ödevler Materyal değerlendirme projesi

Materyal adaptasyon projesi

Materyal geliştirme projesi

Sınavlar Final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Materyal değerlendirme projesi 1 20
Materyal adaptasyon projesi 1 20
Materyal geliştirme projesi 1 30
Final Sınavı 1 30
Toplam 100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. X          
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. X          
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.       X    
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.         X  
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.     X      
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.       X    
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek.     X      
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.         X  
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek       X    
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.         X  
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.       X    
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. X          
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. X          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.   X        
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.   X        
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. X          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. X          
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. X          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.       x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Materyal değerlendirme projesi 1 4 4
Materyal adaptasyon projesi 1 3       3
Materyal geliştirme projesi 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     79
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,16
Dersin AKTS Kredisi     3