• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
Eden 308
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu ders, aday yabancı dil öğretmenlerini materyal değerlendirme, uyarlama ve hazırlama konusundaki teorik konularla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, öğrenciler ELT materyalleri hakkında fikir sahibi olacak ve dahil oldukları projelerle bunları değerlendirmek, uyarlamak ve geliştirmek için temel kavram ve ilkeleri anlayacaklardır.
Dersin İçeriği: 

Son sınıf ELT öğrencileri, materyalleri değerlendirecek, ELT materyallerini verilen bağlama göre uyarlayacak ve öğretimin mikro ve makro bağlamını göz önünde bulundurarak belirli bir öğrenci grubu için özgün materyaller hazırlayarak ders kitabında bir ünite geliştireceklerdir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenciler bir ders kitabını belirli kriterlere göre değerlendirecekler

 

3, 4 1, 2, 4, 6 A, F
2) Öğrenciler materyal uyarlama tekniklerini edinecek ve uygulayacak

 

3, 4 1, 2, 4, 6 A, F
3)Öğrenciler, İngilizce öğretmek için yaşa uygun otantik materyaller geliştirecekler

 

3, 4 1, 2, 4, 6 A, F
       

Dersin Akışı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5 5
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak.       x    
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak         x  
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak         X  
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme.       x    
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek       x    
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.       x    
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.

 

          x
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak.       x X  
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.

 

      x    
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek.       x X  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Graves, K. (1996). Teachers as Course Developers. Cambridge University Press.

McDonough, J., & Shaw, C. (2012). Materials and Methods in ELT. John Wiley & Sons.

Nation, I. S. P. & John Macalister (2010). Language Curriculum Design. New York &. London: Routledge.

Tomlinson, B. (2011). Materials development in language teaching. Cambridge University Press

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Okuma kitabı
Ödevler Turnitin, google classroom, 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Materyal değerlendirme Projesi 1 25
Materyal adaptasyon Projesi 1 15
Materyal geliştirme projesi 1 40
Toplam   80
Finalin Başarıya Oranı   20
Yıl içinin Başarıya Oranı   80
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4    
1 Teorik ve pratik dil terminolojisi ile İngiliz dilinin yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve buna göre dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak.       x    
2 Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi olarak İngilizce'nin kuram, kural ve tekniklerinin bilgisine sahip olarak ve bunları değerlendirerek uygun dil öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmak            
3 Öğrencilerin ihtiyaçlarına, dil yeterliliklerine, yaşlarına, zeka türlerine ve öğrenme tarzlarına göre uygun öğretim teknolojilerini kullanarak ders planları hazırlamak            
4 Hazır sınıf materyallerinin etkinliğini öğrencilerin yeterlilik düzeyleri, yaşları ve motivasyon düzeylerine göre değerlendirerek seçebilme, kullanabilme ve ders planları hazırlayabilme.       x    
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve dili, yazılı ve sözlü formlar aracılığıyla bilgi bulma ve bilgiyi paylaşma düzeyinde kullanmak ve dili üretmek       x    
6 İngilizce eğitim ve öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanmak.       x    
7 Kısa öykü, şiir ve roman gibi İngilizce edebi eserleri tanımak ve bunları dil becerilerinin öğretiminde kullanmak.

 

           
8 İngilizce öğretimi ile ilgili ölçme ve değerlendirme araç ve tekniklerini geçerlilik ve güvenirlik açısından değerlendirerek kullanmak.       x    
9 Bilimsel araştırma yöntemleri bilgisine sahip olma ve bunları okul ortamında kullanabilme ve hem akademik hem de bireysel olarak değerlendirmede kullanabilme becerisine sahip olmak.

 

      x    
10 Öğretmen adayının alanına göre alanla ilgili pedagojik bilgi ve becerileri okul ortamında deneyimlemek ve mesleğin gerektirdiği kültürel ve etik sorumlulukları anlamak ve yerine getirmek.       x    

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Materyal değerlendirme projesi 1 30 30
Materyal adaptasyon projesi 1 15 15
Materyal geliştirme projesi 1     40 40
       
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     148
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,32
Dersin AKTS Kredisi     5