17. yüzyıl: Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri ve şahıslar
18. yüzyıl: Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri ve şahıslar
19. yüzyıl: Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri ve şahıslar (Encümen-i şuarâ, vs.)
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Türk edebiyatının 17. yüzyıldan 19.yüzyıla kadar Anadolu sahasında yazılmış olan edebî eserlerine vakıf olur. | 1 | 1 | |
2) 17. yüzyıldan 19.yüzyıla kadar Türk edebiyatında yetişen şair ve yazarları tanır, dönem özelliklerini kavrar. | 1 | 1 | |
3) Türk edebiyatı tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olur. | 1 | 1 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
17. yüzyıl: Dönemin sosyal-siyasi durumu.
Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri |
İlgili okumalar |
2 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri.(Nef’î) | İlgili okumalar |
3 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri. ( Nâbî) | İlgili okumalar |
4 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri.( Nâilî) | İlgili okumalar |
5 |
Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri.
(Şeyhülislam Yahyâ,) Dönemin sosyal-siyasi durumu. debi |
İlgili okumalar |
6 |
18. yüzyıl: Dönemin sosyal-siyasi durumu.
Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri |
İlgili okumalar |
7 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri.( Nedim) | İlgili okumalar |
8 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri.( Şeyh Gâlib) | İlgili okumalar |
9 | Şahıslar: Hayatları, eserleri, edebi kişilikleri. (Koca Ragıb Paşa) | İlgili okumalar |
10 |
18. yüzyıl: Dönemin sosyal-siyasi durumu.
Osmanlı sahasında gelişen Türk edebiyatı, genel özellikleri |
İlgili okumalar |
11 | Encümen-i Şuarâ | İlgili okumalar |
12 | Encümen-i Şuarâ | İlgili okumalar |
13 | 17-19.yüzyıllarda Nesir | İlgili okumalar |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili okumalar |
Kaynaklar
Zorunlu Kaynaklar | - |
Tavsiye Edilen
Kaynaklar |
Şentürk, A.Atilla-Kartal, Ahmet, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yay., 2005.
Mengi, Mine, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Ankara: Akçağ Yay., 1997. Köprülü, M. Fuad, Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Ötüken Yay., 1980. Levend, Agâh Sıırı, Türk Edebiyatı Tarihi, ı, Ankara: TTK Yay., 1984. Büyük Türk Klasikleri, İstanbul: Ötüken-Söğüt Yay., |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | |
VİZE | 1 | 40 | |
Kısa Sınav | - | - | |
Sınıf içi katılım | - | - | |
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | 60 | ||
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | ||
Toplam | 100 | ||
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk dili tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 |
Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türkiye Türkçesi ve dilbilgisi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak.
|
X | |||||
3 | Türkçenin tarihsel söz varlığı ve filolojik evrimi hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
4 | Türkçenin tarihi boyunca geçirdiği kültürlenme evrelerine, sözlü ve yazılı kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
5 | Türkçenin çağdaş lehçeleri ve bu lehçelerin edebiyat varlığı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
6 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk edebiyatı tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
7 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan, Türk edebiyatının önemli figürleri (yazar, şair, eleştirmen ya da edebiyat tarihçisi) hakkındaki konular için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Türk edebiyatının modernleşme öncesi söz varlığına, ortaçağ ve erken modern dönem yazılı / sözlü temel kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
9 | Yeni Türk edebiyatının, Tanzimat’tan Cunhuriyet’e uzanan tarihsel bağlamı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
10 | Türk modernleşmesinin dinamikleri ile modern Türk edebiyatının gelişimine dair müfredat bilgilerini sentezleyebilmek, Türk edebiyatı tarihçiliğinin kurumsallaşma sürecine eleştirel yaklaşabilmek. | X | |||||
11 | Milli Eğitim Bakanlığı’nın orta öğretim öğrencileri için belirlediği “100 temel eser” için eleştirel okumalar yaptırabilmek. | X | |||||
12 | Başat edebî türler ve edebî biçimler ve edebiyat tarihi hakkındaki genelgeçer bilgileri, edebî türlerin ulus aşırı / sözel düzlemde yayılması ve edebiyatın modernleşme ile birlikte ulusal bir kurum olarak yazı ile organize edilmesine dair kuramsal bilgilerle sentezleyebilmek. | X | |||||
13 |
Alan eğitimi için özgün materyaller tasarlayabilmek, yeni projeler geliştirip alan eğitimine özel öğretim yöntemlerine uyarlayabilmek.
|
X | |||||
14 |
Beşeri bilimler alanında kullanılan paleografya bilgisini, araştırma yöntemlerini, sunum tekniklerini ve alıntılama sistemlerini kullanabilmek.
|
X | |||||
15 | Türk edebiyatının, dünya edebiyatları arasındaki yerine dair tarihsel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 6 | 90 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | - | - | - |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |