Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Dersin iki saatlik teorik uygulamasında staj yapılan okuldaki öğretmenlik uygulamaları sonucunda yaşanılan sorunların çözümü üzerinde durulur.
Dersin İçeriği:
Uygulamalı olarak öğretmenliğin sorunlarını çözümleme amaçlanır.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sözlü Sınav
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Öğretmen ders anlatırken hangi yöntemleri kullanır. | 1,2 | 1 | |
2) Sınıf içi kontrol ve öğrencinin aktif hale getirilmesi nasıl mümkün olabilir. | 1,2 | 1 | |
3) Ders işlenirken zamanı kontrol etme ve dersten azami yararlanma | 1,2 | 1 | |
4) Sınıf içi etkin çalışma ve dönüt alınması | 1,2 | 1 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygulama okulu zaman çizelgesinin hazırlanması | |
2 | Her sınıf için hazırlanacak dosyada bulunması gereken belgeler. Ders planı ve dersle ilgili notlar | |
3 | İzlenecek derslerle ilgili raporların incelenmesi: Öğrencinin, öğretmenin ve idarenin günlükleri | İlgili okumalar |
4 | Okul eğitim plânının hazırlanması, uygulama okulları ve uygulama öğretmenleri ile koordinasyon çalışması | İlgili okumalar |
5 |
Öğretmen adayının uygulama okullarında uyması gereken kurallar, zaman çizelgesi düzenlenmesi
Sınıf yönetimi ve ders işleme yöntemi tartışılması |
İlgili okumalar |
6 |
Öğretmen adayının uygulama okullarında uyması gereken kurallar, zaman çizelgesi düzenlenmesi
Sınıf yönetimi ve ders işleme yöntemi tartışılması |
İlgili okumalar |
7 | Öğretmen adaylarının öğretmen ve öğrenci günlükleri üzerinde tartışma ve değerlendirmelerinin görüşülmesi. | İlgili okumalar |
8 |
Uygulama okulu içinde iletişim, devam durumu ile ilgili uyulması gereken kurallar
Sınıf yönetimi konusunda uygulama |
İlgili okumalar |
9 | Uygulama deneyimlerinin kaydedilmesi dosyalanması; adayın dosyasında bulunacak belgeler | İlgili okumalar |
10 | Öğretmen adayının uygulama yapacağı okulda uygulama öğretmeni ve izleyeceği dersle ilgili dikkat etmesi gerekenler | İlgili okumalar |
11 | Öğretmen adayının gözlem raporları ve bunların tartışılması | İlgili okumalar |
12 | Uygulamada görülen aksaklıkların giderilmesi konusunda tartışmalar. | İlgili okumalar |
13 | Ders anlatımında görsel ve işitsel malzeme kullanımı | İlgili okumalar |
14 | Genel Değerlendirme | İlgili okumalar |
Kaynaklar
Zorunlu Kaynaklar |
Öğretmenlik Uygulaması dersi daha çok uygulamaya yönelik olduğu için zorunlu veya tavsiye edilen yazılı metin buluınmamaktadır. |
Tavsiye Edilen
Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | www.edebiyatogretmenligi.com |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ | |
VİZE | - | - | |
Kısa Sınav | - | ||
Sınıf içi katılım | |||
Toplam | 100 | ||
Finalin Başarıya Oranı | |||
Yıl içinin Başarıya Oranı | |||
Toplam | 100 | ||
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk dili tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 |
Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türkiye Türkçesi ve dilbilgisi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak.
|
X | |||||
3 | Türkçenin tarihsel söz varlığı ve filolojik evrimi hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
4 | Türkçenin tarihi boyunca geçirdiği kültürlenme evrelerine, sözlü ve yazılı kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
5 | Türkçenin çağdaş lehçeleri ve bu lehçelerin edebiyat varlığı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
6 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan Türk edebiyatı tarihi konuları için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
7 | Orta öğretim Türk dili ve edebiyatı derslerinde yer alan, Türk edebiyatının önemli figürleri (yazar, şair, eleştirmen ya da edebiyat tarihçisi) hakkındaki konular için gerekli bilgilere sahip olmak. | X | |||||
8 | Türk edebiyatının modernleşme öncesi söz varlığına, ortaçağ ve erken modern dönem yazılı / sözlü temel kaynaklarına vakıf olmak. | X | |||||
9 | Yeni Türk edebiyatının, Tanzimat’tan Cunhuriyet’e uzanan tarihsel bağlamı hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
10 | Türk modernleşmesinin dinamikleri ile modern Türk edebiyatının gelişimine dair müfredat bilgilerini sentezleyebilmek, Türk edebiyatı tarihçiliğinin kurumsallaşma sürecine eleştirel yaklaşabilmek. | X | |||||
11 | Milli Eğitim Bakanlığı’nın orta öğretim öğrencileri için belirlediği “100 temel eser” için eleştirel okumalar yaptırabilmek. | X | |||||
12 | Başat edebî türler ve edebî biçimler ve edebiyat tarihi hakkındaki genelgeçer bilgileri, edebî türlerin ulus aşırı / sözel düzlemde yayılması ve edebiyatın modernleşme ile birlikte ulusal bir kurum olarak yazı ile organize edilmesine dair kuramsal bilgilerle sentezleyebilmek. | X | |||||
13 |
Alan eğitimi için özgün materyaller tasarlayabilmek, yeni projeler geliştirip alan eğitimine özel öğretim yöntemlerine uyarlayabilmek.
|
X | |||||
14 |
Beşeri bilimler alanında kullanılan paleografya bilgisini, araştırma yöntemlerini, sunum tekniklerini ve alıntılama sistemlerini kullanabilmek.
|
X | |||||
15 | Türk edebiyatının, dünya edebiyatları arasındaki yerine dair tarihsel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 11 | 165 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |