DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
|
No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1
|
Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.
|
|
|
|
|
X
|
|
2
|
Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.
|
|
|
|
X
|
|
|
3
|
İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
|
|
|
X
|
|
4
|
Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
5
|
Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
6
|
İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
7
|
İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek.
|
|
|
|
X
|
|
|
8
|
Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.
|
|
|
|
|
|
|
9
|
Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek
|
|
|
|
|
|
|
10
|
İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.
|
|
|
|
|
X
|
|
11
|
İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.
|
|
|
|
X
|
|
|
12
|
Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.
|
|
|
|
|
|
|
13
|
Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.
|
|
|
|
|
|
|
14
|
Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.
|
|
|
|
|
|
|
15
|
Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
16
|
İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
17
|
Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.
|
|
|
|
X
|
|
|
18
|
Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.
|
|
|
|
|
X
|
|
19
|
İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.
|
|
|
|
|
|
|