• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 410
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
5
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Yardımcıları: 
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ve staj işbirliği yapılan okullar aracılığıyla son sınıf öğretmen adaylarına staj deneyimi kazandırmak, ve ayrıca, öğretim üyeleri rehberliğinde adayların öğretimin etkili ve verimli bir şekilde uygulayabilmesi için arka plan bilgi ve becerilerini sentezlemelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: 

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Etkili bir sınıf gözlemi yapabilecektir. 1,2,3,4,6,10 2, 3, 4, 8 F, G
2.Farklı sınıflar İçin ders planı hazırlayıp uygulayabilecektir. 1,2,3,4,6,10 2, 3, 4, 8 F, G
3.Öz değerlendirme raporu hazırlayabilecektir. 1,2,3,4,6,10 2, 3, 4, 8 F, G
4.Yapılan değerlendirmelerden çıkarımlarda bulunabilecektir. 1,2,3,4,5, 6,7,8,9,10 2, 3, 4, 8 F, G

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dönem Planı ve Yapılacak Çalışmaları Düzenleme Bireysel planlama
2 Uygulama Okulları ile Tanışma Staj Kitapçığı
3 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
4 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
5 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
6 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
7 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
8 Sınıf Gözlemi Ruth Wajnryb (1992)
9 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
10 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
11 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
12 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
13 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
14 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı
15 Ders Planı Hazırlama ve Uygulama Staj Kitapçığı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi
Diğer Kaynaklar Classroom Observation Tasks by Ruth Wajnryb (1992)

 

Materyal Paylaşımı

 
MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Staj Kitapçığı, Yeditepe Üniversitesi
Sınavlar Portföy

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Portföy içindeki Ödevler 7 100
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı - -
Yıl içinin Başarıya Oranı 7 100
Toplam 7 100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
 
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilir ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.         X  
2 İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanabilirim.         X  
3 Öğrencilerin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlayabilirim.         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkinliğini değerlendirerek seçebilir, kullanabilir ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirebilirim.         X  
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirebilir, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilirim.         X  
6 Bilgi ve iletişim teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilirim.         X  
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri dil becerilerinin öğretiminde kullanabilirim.         X  
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenilirlik açılarından değerlendirerek kullanabilirim.         X  
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilir ve bunları okul ortamında uygulayabilirim.         X  
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimleyebilir ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulayabilirim.         x  

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8     128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Portföy 1 10 10
Toplam İş Yükü     203
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8,12
Dersin AKTS Kredisi     8