• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 201
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 
Dersin sonunda öğrenciler aşağıdaki uygulamalı dilbilim alanlarında genel bilgi sahibi olacaklardır: Çiftdillilik Dil Edinimi Ruhdilbilim Okuryazarlık Bütünce Dilbilim Ayrıca bu alanlara ait kavram ve tanımları kullanabileceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Çiftdillilik, dil edinimi, ruhdilbilim, okuryazarlık ve bütünce dilbilim konuları okumalar ve sınıf içi tartışmalar yoluyla çalışılacaktır. Temel kavramlar üzerinde durulacaktır.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenciler, uygulamalı dilbilimdeki temel kavramları anlarlar. 1,2,5 1,  2, 6 A, B, C, D
2)Öğrenciler, uygulamalı dilbilim alanındaki farklı disiplinlerin birbiriyle olan ilişkisini değerlendirebilir. 1,2,5 1,  2, 6 A, B, C, D
3)Öğrenciler, uygulamalı dilbilimin mesleki kariyerlerine olan katkısını tanıyabilir. 1,2,5 1,  2, 6 A, B, C, D
4) Öğrenciler, dil ile ilgili sorunlarını çözmek için uygulamalı dilbilim bilgisiyle nasıl kullanacaklarını öğrenirler. 1,2,5 1,  2, 6 A, B, C, D
5) Öğrenciler, çevrimiçi dizinleri kullanarak özgün dil yapılarını keşfederler.  1,2,5,6 1,  2, 6 A, B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Ders izlencesi
2 Uygulamalı dilbilim, dil öğrenimi ve dil öğretimi Cook (2003). Ch 1 & Ch 2
3 Dil ve dil kullanımının tanımı Schmitt (2013). Ch 2
4 Birinci ve ikinci dil edinimi Hummel (2014). Ch 2
5 Çiftdillilik Baker, C. (2001). Ch 1
6 Çiftdilliliğe eğitim odaklı yaklaşımlar Cummins, J. (2008).
7 Arasınav  
8 Dil politikaları Baker (2001). Ch 18
9 Edimbilim Yule, G. (2010). Ch 10
10 Söylem analizi Yule, G. (2010). Ch 11
11 Ruhdilbilim Levelt (1995)
12 Okur-yazarlık Gunderson, Odo, & D’Silva. (2011).
13 Bütünce dilbilim Schmitt (2013). Ch 6
14 Genel tekrar  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Güncel makalelerden oluşan ders paketi
Diğer Kaynaklar Ek makaleler

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Google Classroom
Ödevler Turnitin
Sınavlar Sınıf içi arasınav ve final sınavı

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Arasınav 1 35
Katılım 14 10
Yansıtıcı ödevler 2 15
Final sınavı 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve İngilizce’nin yapısal özelliklerini bilmek ve bu bilgilerin ışığında dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak         x  
2 İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretimi konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilip değerlendirerek uygun dil öğretim metot ve yöntemlerini kullanmak         x  
3 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.   x        
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek, kullanabilmek ve bu doğrultuda özgün materyaller geliştirmek            
5 İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek, bilgiye ulaşma, yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeyinde kullanabilmek         x  
6 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek       x    
7 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek            
8 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek            
9 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.       x    
10 Öğretmen adayının kazanmış olduğu alan ve pedagojik bilgi ve becerilerini okul ortamında deneyimlemek ve mesleğinin gerektirdiği kültürel ve ahlaki sorumlulukları kavrayarak uygulamak            

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi  15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 10 10
Yansıtıcı ödevler 2 3 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.04
Dersin AKTS Kredisi     5