• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 319
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilerin, ESL / EFL okuma ve yazma ilkelerini ve süreçlerini anlamalarını ve çeşitli öğretim ortamlarında uygulanabilir kendi ders planlarını yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Okuma ve yazma öğretiminde kullanılan tekniklerin ayrıntılı incelenmesi; sınıfta akran öğretimi, ardından öğretim üyesinin gözetiminde akran değerlendirmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 2, 3, 6,7  8 1,6,7,8 A,F,G
2- İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. 2, 3, 6,7, 8 1,6,7,8 A,F,G
3- Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 2, 3, 6,7,  8 1,6,7,8 A,F,G
4- Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 2, 3, 6,7, 8 1,6,7,8 A,F,G
5- Birleştirilmiş dil becerilerinin öğretimi için materyal uyarlar, ve bilgisayar ortamında geliştirir. 2, 3, 6,7, 8 1,6,7,8 A,F,G

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dil becerilerinin öğretilmesine giriş Ders kitabı
2 Okuma becerileri ve stratejileri nelerdir? Ders kitabı
3 Okuma becerileri nasıl öğretilir Ders kitabı
4 Okuma becerilerini öğretmek için ders planı hazırlama Ders kitabı
5 Okuma üzerine micro-teaching Ders kitabı
6 Okuma üzerine micro-teaching Ders kitabı
7 Okuma üzerine micro-teaching Ders kitabı
8 Vize Ders kitabı
9 Yazma becerileri ve stratejileri nelerdir? Ders kitabı
10 Yazma becerileri nasıl öğretilir Ders kitabı
11 Yazma üzerine micro-teaching Ders kitabı
12 Yazma üzerine micro-teaching Ders kitabı
13 Yazma üzerine micro-teaching Ders kitabı
14 Yazma üzerine micro-teaching Ders kitabı
15 Mikro öğretilerin genel değerlendirmesi

Final Sınavı

Ders kitabı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Grellet, F. (2006).  Developing Reading Skills:  A Practical Guide to Reading comprehension exercises.  Cambridge: Cambridge University Press.

Raimes, Ann.  (1983).  Techniques in Teaching Writing.  Oxford: Oxford University Press.

Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman.

Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Mikro öğretim 2 35
Portfolyo 3 20
Final sınavı 4 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.     X      
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.         X  
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.         X  
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.   X        
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.         X  
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.   X        
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. X          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.     X      
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek         X  
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.   X        
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         X  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.     X      
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.         X  
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.       X    
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.         X  
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.         X  
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.   X        
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.   X        
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Mikro öğretim 1 5 5
Final Sınavı 2 10 20
Ödev 1 10 20
Toplam İş Yükü     135
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5.4
Dersin AKTS Kredisi     5