Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin, ESL / EFL okuma ve yazma ilkelerini ve süreçlerini anlamalarını ve çeşitli öğretim ortamlarında uygulanabilir kendi ders planlarını yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Okuma ve yazma öğretiminde kullanılan tekniklerin ayrıntılı incelenmesi; sınıfta akran öğretimi, ardından öğretim üyesinin gözetiminde akran değerlendirmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. | 2, 3, 6,7 8 | 1,6,7,8 | A,F,G |
2- İngilizce dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. | 2, 3, 6,7, 8 | 1,6,7,8 | A,F,G |
3- Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. | 2, 3, 6,7, 8 | 1,6,7,8 | A,F,G |
4- Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. | 2, 3, 6,7, 8 | 1,6,7,8 | A,F,G |
5- Birleştirilmiş dil becerilerinin öğretimi için materyal uyarlar, ve bilgisayar ortamında geliştirir. | 2, 3, 6,7, 8 | 1,6,7,8 | A,F,G |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dil becerilerinin öğretilmesine giriş | Ders kitabı |
2 | Okuma becerileri ve stratejileri nelerdir? | Ders kitabı |
3 | Okuma becerileri nasıl öğretilir | Ders kitabı |
4 | Okuma becerilerini öğretmek için ders planı hazırlama | Ders kitabı |
5 | Okuma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
6 | Okuma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
7 | Okuma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
8 | Vize | Ders kitabı |
9 | Yazma becerileri ve stratejileri nelerdir? | Ders kitabı |
10 | Yazma becerileri nasıl öğretilir | Ders kitabı |
11 | Yazma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
12 | Yazma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
13 | Yazma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
14 | Yazma üzerine micro-teaching | Ders kitabı |
15 |
Mikro öğretilerin genel değerlendirmesi
Final Sınavı |
Ders kitabı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Grellet, F. (2006). Developing Reading Skills: A Practical Guide to Reading comprehension exercises. Cambridge: Cambridge University Press.
Raimes, Ann. (1983). Techniques in Teaching Writing. Oxford: Oxford University Press. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Mikro öğretim | 2 | 35 |
Portfolyo | 3 | 20 |
Final sınavı | 4 | 30 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | X | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | X | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | X | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | X | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | X | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | X | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | X | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | X | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | X | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | X | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | X | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Mikro öğretim | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |