Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğretmen adaylarının temel veritabanı tasarımlarını yapabilmesini, web sitesi tasarlayıp yönetmesini ve e-posta yazılımlarını kullanabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği:
Veri Ve Veritabanına Giriş, SQL Veri Tipi, HTML Etiketleri İle Web Sitesi Tasarımı, Macromedia Dreamweaver İle Web Sitesi Tasarımı, E-Posta Yazılımı Düzenleme, Bilgisayar Ergonomisi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
MS Access programı ile veritabanı oluşturabilir | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3 |
SQL komutları ile özel sorgular oluşturabilir | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3,5 |
Dreamweaver programı ile kişisel web sitesi hazırlayabilir | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 1,3,5 |
Web sitelerine medya ve form nesneleri ekleyebilir | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 3,4,5 |
E -posta yazılımını organize edebilir | 4, 9, 11 | 1,4,5 | 3,4 |
Bilgisayar ergonomisini öğrenir, çevreci PC (green PC) kavramını bilir ve kişisel sorumlulukları bilir | 6 | 1,2,3 | 3 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Veritabanı nedir? Kullanım amaçları nelerdir? | |
2 | MS Access arayüzü, bir veritabanı oluşturma. | |
3 | Veri türleri, anahtar tanımlama, tablo oluşturma | |
4 | Formlar ve sorgular | |
5 | SQL sorgu dili | |
6 | HTML dili | |
7 | HTML editorü ve web tasarımı | |
8 | Web editorü: Dreamweaver CS5 | |
9 | Şablon kullanımı, şablonları özelleştirme ve DW’de stiller | |
10 | Web sayfasına sembol, animasyon, resim ve clipart ekleme | |
11 | Web sayfasında javascript kodu kullanma | |
12 | DW arayüzünde Ftp programı kullanma. | |
13 | E-posta programları: adres defteri, takvim. | |
14 | Dersin değerlendirmesi |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
California state University- Information Technology Services, Introduction to Microsoft Access 2010.
Adobe Dreamweaver CS5 Classroom in a Book |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | Bir very tabanı oluşturma, Sorgu oluşturma, Form ile kayıt girişi yapma, Web siteleri ile ilgili bir araştırma ödevi, Java scriplerle ilgili bir araştırma ödevi. |
Sınavlar | Arasınav (Ms Access ile ilgili), Final Projesi (Web sitesi tasarlama) |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | ADET | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 60 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | ||||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | X | |||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | ||||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 5 | 8 | 40 |
Final | 1 | 75 | 75 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |