• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 102
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adaylarının temel veritabanı tasarımlarını yapabilmesini, web sitesi tasarlayıp yönetmesini ve e-posta yazılımlarını kullanabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

Veri Ve Veritabanına Giriş, SQL Veri Tipi, HTML Etiketleri İle Web Sitesi Tasarımı, Macromedia Dreamweaver İle Web Sitesi Tasarımı, E-Posta Yazılımı Düzenleme, Bilgisayar Ergonomisi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
MS Access  programı ile veritabanı oluşturabilir 4, 9, 11 1,4,5 1,3
SQL komutları ile özel sorgular oluşturabilir 4, 9, 11 1,4,5 1,3,5
Dreamweaver programı ile kişisel web sitesi hazırlayabilir 4, 9, 11 1,4,5 1,3,5
Web sitelerine medya ve form nesneleri ekleyebilir 4, 9, 11 1,4,5 3,4,5
E -posta yazılımını organize edebilir 4, 9, 11 1,4,5 3,4
Bilgisayar ergonomisini öğrenir, çevreci PC (green PC) kavramını bilir ve kişisel sorumlulukları bilir 6 1,2,3 3

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Veritabanı nedir? Kullanım amaçları nelerdir?  
2 MS Access arayüzü, bir veritabanı oluşturma.  
3 Veri türleri, anahtar tanımlama, tablo oluşturma  
4 Formlar ve sorgular  
5 SQL sorgu dili  
6 HTML dili  
7 HTML editorü ve web tasarımı  
8 Web editorü: Dreamweaver CS5  
9 Şablon kullanımı, şablonları özelleştirme ve DW’de stiller  
10 Web sayfasına sembol, animasyon, resim ve clipart ekleme  
11 Web sayfasında javascript kodu kullanma  
12 DW arayüzünde Ftp programı kullanma.  
13 E-posta programları: adres defteri, takvim.  
14 Dersin değerlendirmesi  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar California state University- Information Technology Services, Introduction to Microsoft Access 2010.

Adobe Dreamweaver CS5 Classroom in a Book

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler Bir very tabanı oluşturma, Sorgu oluşturma, Form ile kayıt girişi yapma, Web siteleri ile ilgili bir araştırma ödevi, Java scriplerle ilgili bir araştırma ödevi.
Sınavlar Arasınav (Ms Access ile ilgili), Final Projesi (Web sitesi tasarlama)

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav - -
Ödev 5 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur   X        
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X        
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.            
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X  
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X        
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.       X    
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. X          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X        
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X  
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.            
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X  
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 5 8 40
Final 1 75 75
Toplam İş Yükü     250
Toplam İş Yükü / 25 (s)     8,4
Dersin AKTS Kredisi     8