Öğretimde Google+ hesapları ve grupların kullanımı, Google Docs üzerinden iş birliğine dayalı yazı oluşturma, Facebook’un eğitimde kullanılması, Blogların eğitimde kullanımı, Youtube üzerinden eğitim videosu yayınlama, Öğretimde Twitter kullanımı ve tweet analizi ile değerlendirmenin yapılması
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Sosyal medyanın eğitimde kullanılmasının önemini açıklar. | 1, 3, 4, 14 | A, B, C |
2) Sosyal medya araçlarını öğrenir ve kendisine ait birer hesap açar. | 3, 4, 14 | A, B, C |
3) Google+ üzerinden arkadaşları ile eğitsel içerik paylaşır ve eğitim grubu oluşturur. | 3, 4, 14 | A, B, C |
4) Google Docs ile iş birliğine dayalı bir eğitsel materyal geliştirir. | 3, 4, 14 | A, B, C |
5) Facebook hesabını eğitsel amaçlı olarak kullanır. Ders materyallerini, tartışma ortamını Google grup üzerinde tasarlar. Dönüt-düzeltme, değerlendirme, ödevlendirme süreçlerini Facebook üzerinden yönetir. | 2, 3, 4, 14 | A, B, C |
6) Eğitsel bir Blog oluşturur ve ders materyallerini Blog üzerinden paylaşır. | 3, 4, 14 | A, B, C |
7) Geliştirdiği bir eğitsel videoyu Youtube üzerinden paylaşır. | 3, 4, 14 | A, B, C |
8) Twitter ortamını eğitsel amaçlı olarak kullanır. | 3, 4, 14 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş ve Tanışma | |
2 | Sosyal Medya Araçları, Sosyal Medya Araçlarının Derslerde Kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
3 | Google+ ve Google Grupların Kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
4 | Google Docs ile Bir Ders Materyali Geliştirme | Farklı kaynaklardan tarama |
5 | Facebook’un Eğitsel Amaçlı Kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
6 | Blogların Eğitsel Amaçlı Kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
7 | ARASINAV | |
8 | Camtasia programı ile eğitim videosu oluşturma | Farklı kaynaklardan tarama |
9 | Youtube ile Eğitim Videosu Paylaşımı | Farklı kaynaklardan tarama |
10 | Twitter’ın Eğitimde Kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
11 | PROJE SUNUMLARI | |
12 | Twitter API kullanımı | Farklı kaynaklardan tarama |
13 | Dijital Hikaye Anlatımı Oluşturma | Farklı kaynaklardan tarama |
14 | Değerlendirme | Farklı kaynaklardan tarama |
Kaynaklar
Ders Notu |
Social Media in Higher Education: Teaching in Web 2.0 1st Edition by Monica Patrut (Editor), Bogdan Patrut
Education and Social Media: Toward a Digital Future (The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning), 2016 by Christine Greenhow (Editor), Julia Sonnevend |
Diğer Kaynaklar |
Paul A. Tess, The role of social media in higher education classes (real and virtual) – A literature review, Computers in Human Behavior, Volume 29, Issue 5, September 2013, Pages A60-A68, ISSN 0747-5632, http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2012.12.032.
Using social media applications for educational outcomes in college teaching: A structural equation analysis - Cao - 2013 - British Journal of Educational Technology Reynol Junco, The relationship between frequency of Facebook use, participation in Facebook activities, and student engagement, Computers & Education, Volume 58, Issue 1, January 2012, Pages 162-171, ISSN 0360-1315, http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2011.08.004. Yi-Shun Wang, Ci-Rong Li, Ching-Hsuan Yeh, Shin-Tzu Cheng, Chei-Chang Chiou, Yu-Cheng Tang, Tzung-I Tang, A conceptual model for assessing blog-based learning system success in the context of business education, The International Journal of Management Education, Volume 14, Issue 3, November 2016, Pages 379-387, ISSN 1472-8117, http://dx.doi.org/10.1016/j.ijme.2016.09.002. |
Değerlendirme Sistemi
Ara Sınav | 1 | 30 |
Proje Sunumları | 1 | 30 |
Değerlendirme Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri dalları ile ilgili yeterli altyapıya sahiptir ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge vb.), temel değer ve ilkeleri izler, bunlara uygun davranır, iş güvenliği ve sosyal güvenlik konularında haklarını bilir. | X | ||||
2 | Bilgisayar ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | ||||
3 | Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | X | ||||
4 | Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır. | X | ||||
5 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. | X | ||||
6 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | ||||
7 | Bireysel ve disiplinler arası gruplarda etkin olarak çalışır. | X | ||||
8 | Bilgiye erişmek amacıyla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, farklı kaynaklardan edindiği bilgilerin doğruluğunu ve güncelliğini değerlendirir. | X | ||||
9 | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir ve eğitim teknolojileri ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | ||||
10 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerine sahiptir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimser, yeniliğe açıktır, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol oynar. | X | ||||
12 | Öğretmenlik mesleği ve eğitim teknolojisi alanı ilgili yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | ||||
13 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri derslerini okutabilecek ve diğer öğretmenlere destek olacak düzeyde yazılım ve donanım bilgisine sahiptir; bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu teknolojileri kullanarak iletişim kurar. | X | ||||
14 | Mesleki ve etik kurallara uyar ve işbirliğine dayalı uygulamalarda görev alır. | X | ||||
15 | Toplumun güncel sorunlarını çözmeye yönelik projeler üretir ve öğretmenlik mesleğini yürütürken ya da özel sektörde çalışırken, araştırmacı ya da veri kaynağı olma durumunda verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Proje Sunumu | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |