• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 207
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı temel olarak öğrencilerin, bilgisayar ve çevre birimlerinin donanımsal elemanlarını tanımasını; bilgisayarın donanımsal olarak çalışma sistemini anlamasını; birbiri ile uyumlu donanım elemanlarını seçerek bir bilgisayar kasasını uyumlu olarak toplayabilmesini, bu doğrultuda maliyet ve performans analizlerini belirleyebilmesini; donanım sorunlarına çözüm getirebilmesini; bilgisayar sistemlerinin bakım-onarım ve temizliği hakkında bilgi edinmesini; bilgisayar virüslerini ve korunma yollarını bilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Bilgisayar donanımı ve çevre birimlerinin genel özellikleri ve çalışma prensipleri, donanım maliyet/performans değerlendirmeleri, bakım onarım, sorun giderme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 14: Bireysel Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Bilgisayar parçalarını sökebilme. 1, 4 A, B
2) Bilgisayar parçalarını birleştirebilme. 1, 4 A, B
3) Donanım sorunlarını tanımlayabilme. 1, 2, 3 A, B, C
4) Bilgisayar donanımlarının bakım ve temizliğini yapabilme. 1, 2, 4 A, B, C
5) Bilgisayar virüslerinden korunma yollarını bilme 1, 2, 3 A, B, C
6) Bilgisayar donanımlarının işlevlerini açıklayabilme. 1, 2, 3 A, B, C
7) Bilgisayar donanımlarının çalışma prensiplerini kavrayabilme. 1, 2, 3 A, B, C
8) Bir bilgisayar için gerekli parçaların fiyat performans ölçütlerine göre belirleyebilme. 1, 2, 3 A, B, C
9) Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme. 1, 2, 3 A, B, C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi,  
2 Bilgisayarın tarihsel gelişimi ve geçirdiği evreler, Bilgisayarın mimari yapısı ve çalışma mantığı Farklı kaynaklardan tarama
3 Merkezi işlem birimi ve özellikleri Farklı kaynaklardan tarama
4 Ana kartlar ve özellikleri, Bellek yapıları, Farklı kaynaklardan tarama
5 Ekran Kartı, Sabit diskler Farklı kaynaklardan tarama
6 Ses/Ethernet/Modem/TV vb. kartlar, Seri/Paralel/USB portları, Farklı kaynaklardan tarama
7 ISA/PCI/AGP/PCI Express slotlar ve özellikleri, BIOS özellikleri, Farklı kaynaklardan tarama
8 Ara sınav  
9 Depolama Birimleri, Farklı kaynaklardan tarama
10 Bir bilgisayarı uyumlu olarak toplayabilme stratejileri, Maliyet ve performans analizlerinin tespiti, Farklı kaynaklardan tarama
11 Bilgisayar sistemlerinin bakım-onarım ve temizliği, Farklı kaynaklardan tarama
12 Bilgisayar virüsleri ve korunma yolları, Farklı kaynaklardan tarama
13 Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler Farklı kaynaklardan tarama
14 Final Sınavı  

Kaynaklar

Ders Notu How Computers Work(10th Edition) - Ron White, Upgrading and Repairing PCs(19th Edition) Scott Mueller.
Diğer Kaynaklar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 20
Sözlü Sınav 1 20
Toplam   100
Yıliçinin Başarıya Oranı   50
Finalin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
PÇ-1 Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek.         X  
PÇ-2 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak.         X  
PÇ-3 Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek X          
PÇ-4 Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek.     X      
PÇ-5 Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek.     X      
PÇ-6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek.         X  
PÇ-7 Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek     X      
PÇ-8 Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek X          
PÇ-9 Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak.   X        
PÇ-10 Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak.   X        
PÇ-11 Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek X          
PÇ-12 Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek.     X      
PÇ-13 Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak.   X        
PÇ-14 Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek     X      
PÇ-15 Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü     112
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,48
Dersin AKTS Kredisi     4