Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı temel olarak öğrencilerin, bilgisayar ve çevre birimlerinin donanımsal elemanlarını tanımasını; bilgisayarın donanımsal olarak çalışma sistemini anlamasını; birbiri ile uyumlu donanım elemanlarını seçerek bir bilgisayar kasasını uyumlu olarak toplayabilmesini, bu doğrultuda maliyet ve performans analizlerini belirleyebilmesini; donanım sorunlarına çözüm getirebilmesini; bilgisayar sistemlerinin bakım-onarım ve temizliği hakkında bilgi edinmesini; bilgisayar virüslerini ve korunma yollarını bilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Bilgisayar donanımı ve çevre birimlerinin genel özellikleri ve çalışma prensipleri, donanım maliyet/performans değerlendirmeleri, bakım onarım, sorun giderme.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 14: Bireysel Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bilgisayar parçalarını sökebilme. | 1, 4 | A, B |
2) Bilgisayar parçalarını birleştirebilme. | 1, 4 | A, B |
3) Donanım sorunlarını tanımlayabilme. | 1, 2, 3 | A, B, C |
4) Bilgisayar donanımlarının bakım ve temizliğini yapabilme. | 1, 2, 4 | A, B, C |
5) Bilgisayar virüslerinden korunma yollarını bilme | 1, 2, 3 | A, B, C |
6) Bilgisayar donanımlarının işlevlerini açıklayabilme. | 1, 2, 3 | A, B, C |
7) Bilgisayar donanımlarının çalışma prensiplerini kavrayabilme. | 1, 2, 3 | A, B, C |
8) Bir bilgisayar için gerekli parçaların fiyat performans ölçütlerine göre belirleyebilme. | 1, 2, 3 | A, B, C |
9) Bilgisayar donanımlarını tanıyabilme. | 1, 2, 3 | A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, ders hakkında genel bilgi verilmesi, | |
2 | Bilgisayarın tarihsel gelişimi ve geçirdiği evreler, Bilgisayarın mimari yapısı ve çalışma mantığı | Farklı kaynaklardan tarama |
3 | Merkezi işlem birimi ve özellikleri | Farklı kaynaklardan tarama |
4 | Ana kartlar ve özellikleri, Bellek yapıları, | Farklı kaynaklardan tarama |
5 | Ekran Kartı, Sabit diskler | Farklı kaynaklardan tarama |
6 | Ses/Ethernet/Modem/TV vb. kartlar, Seri/Paralel/USB portları, | Farklı kaynaklardan tarama |
7 | ISA/PCI/AGP/PCI Express slotlar ve özellikleri, BIOS özellikleri, | Farklı kaynaklardan tarama |
8 | Ara sınav | |
9 | Depolama Birimleri, | Farklı kaynaklardan tarama |
10 | Bir bilgisayarı uyumlu olarak toplayabilme stratejileri, Maliyet ve performans analizlerinin tespiti, | Farklı kaynaklardan tarama |
11 | Bilgisayar sistemlerinin bakım-onarım ve temizliği, | Farklı kaynaklardan tarama |
12 | Bilgisayar virüsleri ve korunma yolları, | Farklı kaynaklardan tarama |
13 | Dönem sonunda dersle ilgili değerlendirmeler | Farklı kaynaklardan tarama |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Notu | How Computers Work(10th Edition) - Ron White, Upgrading and Repairing PCs(19th Edition) Scott Mueller. |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
PÇ-1 | Bilgisayar Programcılığı alanındaki çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirilmesini etkin bir şekilde yapabilmek, yaptığı uygulamalarda öğrendiği teorik bilgileri kullanabilmek. | X | |||||
PÇ-2 | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile donatılı olmak. | X | |||||
PÇ-3 | Mesleğinin gerektirdiği hertürlü yazılımları bilmek ve donanımları kullanabilmek | X | |||||
PÇ-4 | Takım çalışmalarına önem vermek ve gruba katkı sağlayabilmek, takım arkadaşları ile uyumlu çalışabilmek. | X | |||||
PÇ-5 | Alanında yaptığı çalışmaları proje grubuna ve kurumuna etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
PÇ-6 | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif değerlendirmek ve sorumlu olduğu yönetime objektif bilgi akışı sağlayabilmek. | X | |||||
PÇ-7 | Programında aldığı eğitim düzeyini ve problemlerin çözümündeki yeteneklerini gösterebilmek | X | |||||
PÇ-8 | Genel/mesleki orta öğretimde kazanılan bilgiler, beceriler ve yetkinlikler üzerine kurulan ve yüksek öğretim ders malzemeleri ile desteklenen bilgisayar programcılığı alanındaki bilgilere sahip olmak ve o alandaki kavramları belirlenen bir düzeyde anladığını gösterebilmek | X | |||||
PÇ-9 | Bilgisayar programcılığının gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanmak, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazmak ve çalıştırmak. | X | |||||
PÇ-10 | Bilgisayar Programcılığı alanındaki etik değerlere uymak ve sosyal sorumluluk bilincini taşımak. | X | |||||
PÇ-11 | Alanında çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki gelişmeleri en iyi seviyede takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek | X | |||||
PÇ-12 | Alanında iletişime önem vermek ve bu iletişimde türkçeyi en doğru şekilde kullanabilmek. | X | |||||
PÇ-13 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlamak. | X | |||||
PÇ-14 | Bilgisayar Programcılığı programını bitirdikten sonra da alanı ile ilgili yazılım, donanım konusundaki teknolojik yenilikleri takip edebilmek ve kendini geliştirebilmek | X | |||||
PÇ-15 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilmek, çalışanları ve iş akışını organize etmek, kalite ve standartlara göre hizmet vermek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |