• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 211
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, programlamanın genel yapısı, değişkenler, fonksiyonlar, seçim deyimleri, döngü, metin dosyaları, kullanıcı tanımlı veri tipi, kayıtlar, işaretçiler, dinamik veri yapıları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: 

Akış diyagramı, yordamsal programlama, sıralama algoritmaları. Programlama dillerinin tarihçesi ve türleri, derleyiciler, yapısal programlama; yukarıdan aşağı programlama ilkeleri, yapısal kodlama ilkeleri, modüler programlama ilkeleri. Temel veri türleri, değişken tanımlama, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, diziler, yapı değişkenleri, birlikler. Çeşitli konularla ilgili, farklı sınıf seviyeleri için uygun programlama dillerini kullanarak kısa programlar yazma.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Akış diyagramı ve programlama için algoritma tasarlayabilir . 1, 6,9 1,4,5 1,3
Programlamanın temel kavramlarını bilir. 2,6,9 1,4,5 1,3,4
Problem çözümü için en uygun metodu seçebilir. 6,9,11 1,4,5 1,3,4
Bir problem için planlanan algoritmayı koda dönüştürebilir. 6,9 1,4,5 3,4,5
Programın daha verimli çalışabilmesi için çözüm geliştirebilir. 1,2 1,2,3 1,3,4
Farklı sınıf seviyeleri için uygun programlama dillerini kullanarak kısa programlar yazabilir. 4,5 2,3,4 1,3,5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction  
2 Flow charts  
3 Pseudo-programming, compilers

 

 
4 Building your First Application in C#, IDE, .Net FCL, Declaring variables and assigning values, The if Decision Statement, Variable Scope  
5 Introduction to the .NET Framework, Operators, Expressions and Statements, Data Types, Switch Statement and Conditional Operator, for Iterations, Arrays  
6 Introduction to Object Oriented Programming, Methods, Fields and Properties, Accessibility Modifiers  
7 Do..while, switch case … iterations  
8 How to debug an application, error handling  
9 Review  
10 How to code methods and event handlers  
11 More skills for working with Windows forms and controls  
12 Defining classes  
13 Defining and class members  
14 Creating Windows Applications for Instructional Use  

 

Kaynaklar

Ders Notu Microsoft Visual C# 2010 Step by Step O'Reilly
Diğer Kaynaklar Murach's C# 2010 by Joel Murach

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler 1 Ödev flow chart 2 ödev c# ile ilgili
Sınavlar Arasınav (Flowchart, pseudo-code,c#), Final Projesi (c# application)

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur       X    
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.       X    
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X    
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X  
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.     X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.         X  
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.            
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X  
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.            
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X  
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 2 2 4
Final (Proje) 1 40 40
Toplam İş Yükü     137
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,48
Dersin AKTS Kredisi     5