• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 212
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, masaüstü uygulamaları geliştirmek için gerekli yöntemleri göstermektir.
Dersin İçeriği: 

Nesne yönelimli programlama kavramlarına giriş. Modüler programlama tasarımına yaklaşımlar. Nesneyle ilgili temel kavramlar: Nesneler, sınıflar, sınıflararası hiyerarşi, kalıtım, ve soyut sınıflar, fonksiyonlar, operator aşırı-yüklemeleri, sanal fonksiyonlar, sanal tabanlı sınıflar ve dönüşüm, tekli ve çoklu kalıtım ve nesne hiyerarşileri, nesne tabanlı program geliştirme, Nesne yönelimli programlama uygulamaları (Java, C#, Visual Basic).

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Nesne yönelimli programlama kavramlarını bilir. 9,11 1,4,5 1,3
Bilgi giriş ve mesaj pencereleri konusunu bilir. 6,9,11 1,4,5 1,3
Windows form kontrolleri konusunu bilir. 2,6,9,11 1,4,5 1,3
Dosya yönetimi konusuyla ilgili istenen programları yapar. 6,9,11 1,4,5 1,3,4,5
Nesneler, sınıflar, hiyerarşi, kalıtım konusunda istenen eğitsel programları yapar. 1,6,9,11 1,2,3 1,3,4,5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to classes  
2 Fields and properties  
3 Accessibility modifiers  
4 Control statements: part I  
5 Control statements: part II  
6 Methods  
7 The .NET FCL  
8 Inheritance  
9 Constructors  
10 Overloading methods  
11 Arrays, for each statement  
12 Generics collections  
13 Polymorphism  
14 Var keyword  

 

 

Kaynaklar

Ders Notu Visual C# 2010 How To Program 4th ed. Paul Deitel and Harvey Deitel
Diğer Kaynaklar Murach's C# 2010 by Joel Murach

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler 1 Ödev inheritance 2 ödev c# ile ilgili
Sınavlar Arasınav (c#), Final Projesi (c# application)

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 70
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur       X    
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.       X    
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X    
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X  
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.     X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.         X  
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.            
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X  
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.            
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X  
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X          

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ara Sınav 2 3 6
Kısa Sınav - - -
Ödev 3 3 9
Final (Proje) 1 70 70
Toplam İş Yükü     179
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7,16
Dersin AKTS Kredisi     7