• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 310
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
İlişkisel veri tabanı yönetim sistemlerinin sağlam bir şekilde anlaşılmasını sağlamak. Öğrenciler, ilişkisel veri tabanı yönetim sisteminde bir geliştirme yaparken çözümleme, tasarım ve gerçekleme işlemlerini yerine getirebileceklerdir.
Dersin İçeriği: 

Veri tabanı yönetim sistemlerive bilişim veri modelleme E-R diyagramları kavramsal, mantıksal ve fiziksel veri tabanı tasarımı kısıtların modellenmesi veri tabanı mimarileri ve ilişkisel veri tabanı modeli SQL: sorgulama, DML, DCL, DDL işlemleri depolanmış yordamlar/işlevler ve tetikleyiciler uygulama geliştirme temelleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 14: Bireysel Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Veri tabanı yönetim sistemi kavramını, bileşenlerini ve IT dünyasındaki önemini anlamak. 1, 2, 3 A, B
2- Verilen bir iş tarifini çözümleyerek kısıtları da içeren kavramsal veri tabanı tasarımı (ER diyagramı) yapabilmek. 1, 2, 3 A, B, C
3- Kavramsal veri tabanı tasarımını mantıksal tablo tasarımına dönüştürebilmek. 1, 2, 4 A, B, C
4- Mantıksal tablo tasarımını fiziksel veri tabanı ortamında gerçekleyebilmek (SQL kullanarak ve veri tabanı sunucusunun araçlarını kullanarak). 1, 2, 4 A, B, C
5- SQL kullanarak iş süreçlerinde gerekli sorgulamaları ve diğer işlemleri yapabilmek. 1, 2, 4 A, B
6- SQL ve veri tabanı sunucu sistemine özgü programlama yapıları kullanarak yordam/işlev ve tetikleyici kodlayabilmek. 1, 2, 4 A, B, C
7- Veri tabanı sunucusu kurabilmek, işletebilmek ve erişim için gerekli araçları/ortamları kullanabilmek. 1, 2, 4 A, B, C
8- Belirli bir iş için, takım halinde çalışarak bir veri tabanı tasarımı ve geliştirmesi yapabilmek, 1, 2, 4 A, B, C
9- Veri tabanı projesi için gerekli dokümantasyonu ve sunumu hazırlamak ve sunumu yapmak. 1, 2, 3, 14 A, B, C

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Veri tabanı örnekleri, veri tabanı yönetim sistemlerinin işlevleri ve avantajları  
2 ACCESS nesnelerine genel bakış, Tablolar, Formlar, Raporlar, Sayfalar, Makrolar, Modüller  
3 Veri tabanı oluşturmak, Veri tabanı kullanma mantığını anlamak, Tablo oluşturma, Alan tanımlamaları ve özellikleri, Veri tipleri  
4 Tablolar arası ilişkilerin tanımlanması, Tablolara bilgi girişi, dışarıdan veri alma (import) ve dışarıya veri verme (export)  
5 Form oluşturma, Sorgu oluşturma  
6 Rapor oluşturma, Sayfa oluşturma  
7 Makro oluşturma, Modül oluşturma  
8 SQL diline giriş, CREATE, ALTER TABLE, DROP TABLE  
9 Veriler ile ilgili Operatörler, DESCIRIBE, INSERT, SELECT, UPDATE, DELETE  
10 Operatörler, ORDER BY ve DISTINCT  
11 Fonksiyonlar, SUM, AVG, MIN, MAX, COUNT  
12 Gruplandırma, GROUP BY ve HAVING, Birleştirme, JOIN  
13 MySQL Kurulumu, arayüzü ve kullanımı, Veri tabanı oluşturmak, Tablo oluşturmak, Alan tanımlamaları ve özellikleri, Veri tipleri  
14 Sorgu Oluşturmak ve Sorguları Özelleştirmek, Web tabanlı veri tabanı uygulamaları  

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Database Systems: Design, Implementation, & Management - Carlos Coronel & Steven Morris

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 10
Kısa Sınav 2 10
Ödev 1 20
Sözlü Sınav 1 20
Toplam   100
Yıliçinin Başarıya Oranı   50
Finalin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
PÇ-1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur X          
PÇ-2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X        
PÇ-3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. X          
PÇ-4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.     X      
PÇ-5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.       X    
PÇ-6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. X          
PÇ-7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. X          
PÇ-8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X      
PÇ-9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.       X    
PÇ-10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X          
PÇ-11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.     X      
PÇ-12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X          

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 24 3 72
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     154
Toplam İş Yükü / 25 (s)     6,16
Dersin AKTS Kredisi     6