Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
İlişkisel veri tabanı yönetim sistemlerinin sağlam bir şekilde anlaşılmasını sağlamak. Öğrenciler, ilişkisel veri tabanı yönetim sisteminde bir geliştirme yaparken çözümleme, tasarım ve gerçekleme işlemlerini yerine getirebileceklerdir.
Dersin İçeriği:
Veri tabanı yönetim sistemlerive bilişim veri modelleme E-R diyagramları kavramsal, mantıksal ve fiziksel veri tabanı tasarımı kısıtların modellenmesi veri tabanı mimarileri ve ilişkisel veri tabanı modeli SQL: sorgulama, DML, DCL, DDL işlemleri depolanmış yordamlar/işlevler ve tetikleyiciler uygulama geliştirme temelleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 14: Bireysel Çalışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Sözlü Sınav, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Veri tabanı yönetim sistemi kavramını, bileşenlerini ve IT dünyasındaki önemini anlamak. | 1, 2, 3 | A, B |
2- Verilen bir iş tarifini çözümleyerek kısıtları da içeren kavramsal veri tabanı tasarımı (ER diyagramı) yapabilmek. | 1, 2, 3 | A, B, C |
3- Kavramsal veri tabanı tasarımını mantıksal tablo tasarımına dönüştürebilmek. | 1, 2, 4 | A, B, C |
4- Mantıksal tablo tasarımını fiziksel veri tabanı ortamında gerçekleyebilmek (SQL kullanarak ve veri tabanı sunucusunun araçlarını kullanarak). | 1, 2, 4 | A, B, C |
5- SQL kullanarak iş süreçlerinde gerekli sorgulamaları ve diğer işlemleri yapabilmek. | 1, 2, 4 | A, B |
6- SQL ve veri tabanı sunucu sistemine özgü programlama yapıları kullanarak yordam/işlev ve tetikleyici kodlayabilmek. | 1, 2, 4 | A, B, C |
7- Veri tabanı sunucusu kurabilmek, işletebilmek ve erişim için gerekli araçları/ortamları kullanabilmek. | 1, 2, 4 | A, B, C |
8- Belirli bir iş için, takım halinde çalışarak bir veri tabanı tasarımı ve geliştirmesi yapabilmek, | 1, 2, 4 | A, B, C |
9- Veri tabanı projesi için gerekli dokümantasyonu ve sunumu hazırlamak ve sunumu yapmak. | 1, 2, 3, 14 | A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Veri tabanı örnekleri, veri tabanı yönetim sistemlerinin işlevleri ve avantajları | |
2 | ACCESS nesnelerine genel bakış, Tablolar, Formlar, Raporlar, Sayfalar, Makrolar, Modüller | |
3 | Veri tabanı oluşturmak, Veri tabanı kullanma mantığını anlamak, Tablo oluşturma, Alan tanımlamaları ve özellikleri, Veri tipleri | |
4 | Tablolar arası ilişkilerin tanımlanması, Tablolara bilgi girişi, dışarıdan veri alma (import) ve dışarıya veri verme (export) | |
5 | Form oluşturma, Sorgu oluşturma | |
6 | Rapor oluşturma, Sayfa oluşturma | |
7 | Makro oluşturma, Modül oluşturma | |
8 | SQL diline giriş, CREATE, ALTER TABLE, DROP TABLE | |
9 | Veriler ile ilgili Operatörler, DESCIRIBE, INSERT, SELECT, UPDATE, DELETE | |
10 | Operatörler, ORDER BY ve DISTINCT | |
11 | Fonksiyonlar, SUM, AVG, MIN, MAX, COUNT | |
12 | Gruplandırma, GROUP BY ve HAVING, Birleştirme, JOIN | |
13 | MySQL Kurulumu, arayüzü ve kullanımı, Veri tabanı oluşturmak, Tablo oluşturmak, Alan tanımlamaları ve özellikleri, Veri tipleri | |
14 | Sorgu Oluşturmak ve Sorguları Özelleştirmek, Web tabanlı veri tabanı uygulamaları |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Database Systems: Design, Implementation, & Management - Carlos Coronel & Steven Morris |
Değerlendirme Sistemi
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 |
Ödev | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yıliçinin Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
PÇ-1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
PÇ-2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
PÇ-3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
PÇ-4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
PÇ-5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
PÇ-6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
PÇ-7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | X | |||||
PÇ-8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
PÇ-9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
PÇ-10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
PÇ-11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
PÇ-12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 24 | 3 | 72 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |