• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 462
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğretmen adayının bir dersi uzaktan ve çevrimiçi yöntemlerle yürütebilmesi ve tasarlayabilmrsi için gerekli teknolojik bilgiyi edinmesini sağlamak. Bilgisayar ortamında öğrenme nesnesi geliştirebilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği: 

İçerik ve öğrenme yönetim sistemlerinin amacını kavramak. İçerik yönetim sistemini web sunucusuna kurmak. İçerik yönetim sistemi ayarlarını yapmak. İçerik yönetim sisteminin yönetilmesi. Belirli bir öğrenme yönetim sistemi üzerinde ders tasarımı planlanması ve geliştirilmesi. Öğrenme nesneleri, öğrenme ortamının özelleştirilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İçerik ve öğrenme yönetim sistemlerinin ne işe yaradığını ve amacını kavrar. 1,2,11 1,2,3,4 1,3
Bir içerik ve öğrenme yönetim sistemini web sunucusuna kurabilir. 1,2,11 1,2,3,4 1,3
Bir içerik ve öğrenme yönetim sistemini yönetilebilir. 1,2,8,11 1,2,3,4 5
Belirli bir öğrenme yönetim sistemi üzerinde ders tasarımı planlayabilir ve geliştirebilir. 1,2,11 1,2,3,4 5
Çevrimiçi öğrenme ortamının özelleştirilmesini yapabilir. 1,2,11 1,2,3,4 1,3
Öğrenme nesnesini kavrar ve bir öğrenme nesnesi oluşturabilir. 1,2,11    

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İçerik ve öğrenme yönetim sistemlerine giriş.  
2 Öğrenme Yönetim sisteminde öğretim tasarımı  
3 Öğrenme Nesneleri  
4 Öğrenme nesne ambarları ve SCORM  
5 Üstveri standartları ve Ö.N. paketleme  
6 Windows sunucu üzerine ÖYS kurma  
7 ÖYS’nin özelleştirilmesi  
8 ÖYS yönetimi  
9 Arasınav  
10 ÖYS’de etkinlikler (IMS içerik paketleme, ders oluşturma)  
11 ÖYS’de etkinlikler (Sınavlar)  
12 ÖYS’de etkinlikler (Virtual class WizIQ.)  
13 ÖYS’de etkinlikler (Kayıt, Proje tasarımı, Oyunlar vb.)  
14 Çevrimiçi değerlendirme teknikleri  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar Arasınav, Final

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.         X
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. X        
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.     X    
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.          
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.     X    
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. X        
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.     X    
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.   X      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev      
Final (Proje) 1 30 30
Toplam İş Yükü     129
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,16
Dersin AKTS Kredisi     5