• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 492
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders, internet üzerinden erişilebilien sosyal ve bilgi ağlarını anlamak için sosyal ağ analizinin teorik bileşenleri ve uygulama araçlarını kullanır. Bu derste, eğitsel veriyi Öğrenme Yönetim Sistemlerinden veri almayı, sosyal ağ anlizi ve görselleştirmeyi öğreneceksiniz.
Dersin İçeriği: 

Eğitsel verileri görselleştirme, Web tabanlı öğrenme ortamlarından veri alarak istatistiksel analiz yapma, EDM topluluğu: PSLC Veri marketi, Eğitsel very madenciliği için sınıflayıcılar, Eğitsel veriyi kümeleme, Öğrenme Yönetim sistemlerinde Kural madenciliği.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , C: Ödev D: Portfolyo, E: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Sosyal ağların ve very madenciliğinin  özelliklerini tanımlar 1,2,3,6 1,2,3 A,C
2. Sosyal ağ analizi yapabilir 1,2,3,6 2,4 C,D,E
3. Eğitsel very madenciliğini ve görselleştirmeyi açıklar ve uygular. 1,2,3,6 1,2,3,4 C,D,E
4. Eğitsel very madenciliği için sınıflayıcıları tanımlar ve kullanır 1,2,3,6 1,2,3,4 C,D,E
5. Öğrenme Yönetim sistemerinde “Rule Mining” kavramını anlar ve uygular. 1,2,3,6 1,2,3,4 C, D, E

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Veri madenciliği-Eğitsel very madenciliği, Öğrenen analitiği  
2 Veri nedir, very analizi araçları  
3 Sosyal ağ analizinin temelleri  
4 Öğrenme bağlamında sosyal ağ analizi, kullanım alanları  
5 Çıkarım modelleme   
6 Veri mühendisliği, davranış tanımlama.  
7 Arasınav  
8 Öğrenci sunumları  
9 Bilgi arayüzü, bilgi yapıları  
10 İlişki madenciliği  
11 Metin madenciliği  
12 Veri görselleştirme  
13 Kümeleme ve faktör analizi  
14 Dersin değerlendirmesi  

 

Kaynaklar

Ders Notu
  • Handbook of Educational Data Mining Cristóbal Romero, Sebastian Ventura, Mykola Pechenizkiy, and Ryan S.J.d. Baker, Taylor & Francis Group,
  • Handbook of Data-Based Decision Making in Education, Theodore J. Kowalski and Thomas J. Lasley II, 2009 by Routledge.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler 4 Ödev
Sınavlar 1 Arasınav, 1 Final Projesi

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav - -
Ödev 4 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.         X
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X  
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.   X      
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.     X    
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. X        
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.   X      
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.          
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.          
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 9 1 9
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 4 4 16
Final (Proje) 1 40 40
Toplam İş Yükü     116
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,64
Dersin AKTS Kredisi     5