• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 493
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Görsel okuryazarlık kavramlarını açıklama,görsel imgelerin kültüre olan etkisini kavrama, eğitsel görseller yaratma ve kullanma, öğretim sürecinde görselleri kullanma, eleştirel görme becerilerine sahip olma.
Dersin İçeriği: 

Görsel okuryazarlık kavramı, Görsel iletişim analizi, görsel tasarım elementleri ve kullanımı, görsel öğrenme araştırmaları ve projelerde kullanımı, teknoloji ve görsel okuryazarlık, öğretim tasarımı ve görsel okuryazarlık ilişkisi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Self-study, 5: Demonstration
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Testing, 2: Experiment 3: Homework 4: Portfolio 5: Project

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri
Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar 4, 9, 11 1,2,3
Görsellere ve görsel medyaya ulaşmak için doğru ve etkili kaynakları/araçları kullanır. 4, 9, 11 1,2,3
Bir görselin kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamını açıklar. 4, 9, 11 1,2,3
Görselleri projelere dahil ederken problem çözme, yaratıcılık ve deneyimleme becerilerini kullanır. 4, 9, 11 1,2,4
Belirli bir kitleye dönük görseller ve medya ürünleri üretir. 4, 9 1,2,4
Kendi yarattığı görsel ürünü değerlendirir. 3 1,2,4

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve tanışma  
2 Görsel Okuryazarlık tanımı  
3 Algı Psikolojisi  
4 Grafiksel İmgelerin Psikolojsi  
5 Görsel İletişim  
6 Görsel Dil  
7 VİZE  
8 Eleştirel Görme Biçimlerinin Öğretimi  
9 Görselleştirme ve Görsel Düşünme  
10 Görselleştirme Prosedürleri  
11 Görselleştirme Unsurları  
12 Görselleştirme Kavramları  
13 Değerlendirme  
14 FİNAL  

 

Kaynaklar

Ders Notu Baylen, D. M., & D'alba, A. (Eds.). (2015). Essentials of Teaching and Integrating Visual and Media Literacy: Visualizing Learning. Springer.
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Documents  
Assignments 1
Exams 2

 

Değerlendirme Sistemi

IN-TERM STUDIES NUMBER PERCENTAGE
Ara sınav 1 20
Kısa Sınav - -
Ödev 1 20
FINAL 1 60
Total   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Total   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur   X      
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.   X      
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.       X  
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.   X      
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.     X    
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.          
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 42
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 5 5
Final (Proje) 1 3 3
Toplam İş Yükü     114
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,6
Dersin AKTS Kredisi     5