Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Görsel okuryazarlık kavramlarını açıklama,görsel imgelerin kültüre olan etkisini kavrama, eğitsel görseller yaratma ve kullanma, öğretim sürecinde görselleri kullanma, eleştirel görme becerilerine sahip olma.
Dersin İçeriği:
Görsel okuryazarlık kavramı, Görsel iletişim analizi, görsel tasarım elementleri ve kullanımı, görsel öğrenme araştırmaları ve projelerde kullanımı, teknoloji ve görsel okuryazarlık, öğretim tasarımı ve görsel okuryazarlık ilişkisi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Lecture, 2: Question-Answer, 3: Discussion, 4: Self-study, 5: Demonstration
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1: Testing, 2: Experiment 3: Homework 4: Portfolio 5: Project
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri |
Görsel okuryazarlık kavramını tanımlar | 4, 9, 11 | 1,2,3 |
Görsellere ve görsel medyaya ulaşmak için doğru ve etkili kaynakları/araçları kullanır. | 4, 9, 11 | 1,2,3 |
Bir görselin kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamını açıklar. | 4, 9, 11 | 1,2,3 |
Görselleri projelere dahil ederken problem çözme, yaratıcılık ve deneyimleme becerilerini kullanır. | 4, 9, 11 | 1,2,4 |
Belirli bir kitleye dönük görseller ve medya ürünleri üretir. | 4, 9 | 1,2,4 |
Kendi yarattığı görsel ürünü değerlendirir. | 3 | 1,2,4 |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve tanışma | |
2 | Görsel Okuryazarlık tanımı | |
3 | Algı Psikolojisi | |
4 | Grafiksel İmgelerin Psikolojsi | |
5 | Görsel İletişim | |
6 | Görsel Dil | |
7 | VİZE | |
8 | Eleştirel Görme Biçimlerinin Öğretimi | |
9 | Görselleştirme ve Görsel Düşünme | |
10 | Görselleştirme Prosedürleri | |
11 | Görselleştirme Unsurları | |
12 | Görselleştirme Kavramları | |
13 | Değerlendirme | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar
Ders Notu | Baylen, D. M., & D'alba, A. (Eds.). (2015). Essentials of Teaching and Integrating Visual and Media Literacy: Visualizing Learning. Springer. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Documents | |
Assignments | 1 |
Exams | 2 |
Değerlendirme Sistemi
IN-TERM STUDIES | NUMBER | PERCENTAGE |
Ara sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 1 | 20 |
FINAL | 1 | 60 |
Total | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Total | 100 |
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur | X | |||||
2 | Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar. | X | |||||
3 | Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler. | X | |||||
4 | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | X | |||||
5 | Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir. | X | |||||
6 | İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır. | X | |||||
7 | Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir. | ||||||
8 | Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir. | X | |||||
9 | Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir. | ||||||
11 | Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder. | X | |||||
12 | Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final (Proje) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |