• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
CET 301
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı, eğitsel oyunlar geliştirmek için gerekli yöntemleri göstermektir.
Dersin İçeriği: 

Eğitsel oyunların temel prensipleri. Belli bir grup öğrenciye bir konuyu öğretmek veya üzerinde alıştırma yapmasını sağlamak amacıyla eğitsel oyun tasarlamak. Tasarım amaçlı görsel programlamanın temelleri: Etiketler, metin kutuları, hata ayıklamaya giriş, parametrelerin referans ya da değer yoluyla geçirilmeleri, diziler, seçmeli liste kutuları, radio düğmeleri. Fare ve klavye olayları. Karakter dizisi işleme, dosya işleme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Bireysel Çalışma, 5: Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1: Sınav , 2: Deney, 3: Ödev 4: Portfolyo, 5: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Oyunların tarihsel gelişimini bilir 1,4,6 1,4,5 1,3
Oyunları değerlendirir 1,2 1,4,5 1,3,4
Eğitsel oyunları tanımlar 5,6 1,4,5 1,3,4
Eğitsel oyun senaryosu oluşturur 8,9 1,4,5 3,4,5
Eğitsel oyun tasarlar 6,11 1,4,5 3,4,5
Eğitsel oyun geliştirir 8,9,11 1,4,5 3,4,5

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction  
2 Graphical User Interface Design in Visual Studio  
3 Label, textbox, combobox, listbox

 

 
4 Checkbox, messagebox  
5 Iterations  
6 Radiobutton, arrays  
7 Do..while, switch case … iterations  
8 Function and sub procedures  
9 Graphics object and mouse events  
10 Pass-by-reference  
11 Game programming with XNA  
12 Game programming with XNA  
13 Game programming with XNA  
14 Game programming with XNA  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar  

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler 3 Ödev
Sınavlar Arasınav, Final Projesi (eğitsel oyun tasarımı ve geliştirilmesi)

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI ADET KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav - -
Ödev 3 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

 

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğretim teknolojilerini ve materyallerini ve bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alır ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur         X
2 Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanır; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.         X
3 Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun teknoloji destekli eğitim ortamları düzenler.   X      
4 Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur.         X
5 Öğretim ihtiyaçlarını karşılayacak teknoloji destekli öğretim materyalleri tasarlayıp geliştirir.       X  
6 İhtiyaca yönelik uygun bilgisayar sistemini kurarak, gerekli yazılım ve çevre birimlerini tanımlayarak kullanır.       X  
7 Öğrenme öğretme sürecini planlar, uygular ve yönetebilir.          
8 Proje yönetim süreçlerini bilerek elektronik ortamda proje yürütebilir.   X      
9 Bilgisayar donanımı, yaygın kullanılan paket programlar, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.         X
10 Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibidir.          
11 Güncel ve yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.         X
12 Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular. X        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav - - -
Ödev 3 3 9
Final (Proje) 1 30 30
Toplam İş Yükü     134
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,36
Dersin AKTS Kredisi     5