Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitimde rehberliğe yönelik bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:
Rehberlik tarihi, rehberlik ve psikolojik danışmanlığın temel ilkelerine yönelik anlayış geliştirmek, öğretmenlerin rehberlikteki rollerini ve işlevlerini tanımak, eğitimde rehberlik türlerini tanımaya yönelik bilgiler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1)Rehberliğin temel ilkelerini ve teorik çerçevesini kavrar. | 1,2,3,4,7,10 | 1,2,3,4 | 1,2,3,4 |
2)Rehberlikte öğretmenlerin rol ve işlevlerini tanır. | 1,2,3,4,5,7,8,9,10 | 1,2,3,4 | 1,2,3,4 |
3)Rehberlikte kullanılan tekniklerle ilgili genel bilgileri kavrar. | 1,3,4,5 | 1,2,3,4 | 1,2,3,4 |
4)Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın diğer alanlardan nasıl farklılaştığını anlar. | 1,2,3,5 | 1,2,3,4 | 1,2,3,4 |
Dersin Akışı
Öğretim Yöntemleri: | 1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: | 1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo |
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, giriş, dersin tanıtımı | Ders notu |
2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkeleri | Ders notu |
3 | Eğitimde rehberlik, eğitimde rehberliğin temel kavramları | Ders notu |
4 | Eğitimde rehberliğin önemi | Ders notu |
5 | Eğitimde rehberliğin amaçları | Ders notu |
6 | Eğitimde rehberliğin türleri | Ders notu |
7 | Eğitimde rehberliğin türleri | Ders notu |
8 | Ara sınav | Ders notu |
9 | Öğretmenlerin eğitsel rehberlik çerçevesindeki rol ve sorumlulukları | Ders notu |
10 | Öğretmenlerin eğitsel rehberlik çerçevesindeki rol ve sorumlulukları | Ders notu |
11 | Öğrenci ödevlerinin sunulması | |
12 | Öğrenci ödevlerinin sunulması | |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunulması | |
14 | Genel tekrar | Ders notu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Deniz, M. E.and Erözkan, A. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. 11th ed. Ankara: Pegem Academy Publishing Yeşilyaprak, B. (2016). 21.Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri: Gelişimsel Yaklaşım. (26.Basım). Ankara: Nobel Academy Publishing |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Sınıf içinde veya mail yoluyla paylaşılmaktadır. |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | - | - |
Ödev | 1 | 10 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslararası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini fark etmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |