Öğretim tasarımının temel ilkeleri; ortaokul matematik öğretiminin amaçları; ders planı hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; ders planı hazırlama; ders planını uygulama ve değerlendirme.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğretim tasarımının temel ilkelerini bilir. | 4 | 1, 3 | A, E |
2) Ortaokul matematik öğretim programının genel ve özel amaçlarını bilir. | 4 | 1, 3 | A, E |
3) Ders planı öğelerini bilir ve bu öğeler çerçevesinde matematik ders planları oluşturabilir. | 4, 5, 6, 7 | 1, 3 | A, E |
4) Hazırladığı ders planını dersin amacına ve plana uygun olarak sınıf ortamında uygulayabilir. | 4, 5, 6, 7 | 1, 3, 6 | A, E, G |
5) Uygulanan ders planını öğretim tasarım ilkeleri ve öğrenci kazanımları çerçevesinde değerlendirebilir. | 5, 8 | 2, 3 | A, E, H |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim tasarımının temel ilkeleri | |
2 | Matematik öğretim programının amaçları | |
3 | Bloom taksonomisi | |
4 | Ortaokul matematik programı içerik analizi | |
5 | Ortaokul matematik programı içerik analizi | |
6 | Matematik öğretim yöntem ve teknikleri | |
7 | Matematik öğretim yöntem ve teknikleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders planı öğeleri | |
10 | Ders tasarımı | |
11 | Ders tasarımı | |
12 | Sınıf içi uygulama | |
13 | Sınıf içi uygulama | |
14 | Sınıf içi uygulama değerlendirme |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Ortaokul matematik öğretim programı.
Huetnick, L., & Munshin, S. N. (2008). Teaching mathematics for the 21st century: Methods and activities for grades 6-12. New Jersey: Pearson Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar |
Ders notları
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Sınıf içi uygulamalarda kullanılacak etkinlik yaprakları |
Ödevler |
1) Matematik öğretim programındaki Sayılar öğrenme alanından bir kazanım seçilerek bu kazanıma ilişkin ders planı oluşturma
2) Matematik öğretim programındaki Cebir öğrenme alanından bir kazanım seçilerek bu kazanıma ilişkin ders planı oluşturma 3) Matematik öğretim programındaki Geometri öğrenme alanından bir kazanım seçilerek bu kazanıma ilişkin ders planı oluşturma 4) Matematik öğretim programındaki Veri İşleme öğrenme alanından bir kazanım seçilerek bu kazanıma ilişkin ders planı oluşturma 5) Hazırlanan ders planlarından birini sınıf içinde uygulama ve uygulamaya ilişkin yansıtıcı rapor yazma |
Sınavlar | Ara sınav ve final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | Sayısı | Katkı Yüzdesi |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Ödev | 5 | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlköğretim matematik öğretim programlarında yer alan konu ve kavramların tarihsel, kültürel ve bilimsel gelişimi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2 | Matematik ve geometrideki temel kavram ve konuları diğer disiplinlere ve gerçek hayattaki durumlara uygular. | X | ||||
3 | Matematiksel süreçleri (problem çözme, ispat yapma, vb.) verilen durumlar üzerinde doğru bir şekilde uygular. | X | ||||
4 | İlköğretim matematik öğretim programının vizyon, felsefe ve kuramsal dayanaklarını bilir ve bunlara uygun olarak matematik öğretim sürecini planlar. | X | ||||
5 | Öğrencilerin yaş, sınıf seviyesi, bireysel farklılıklar ve hazırbulunuşluk durumlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini matematik derslerinde uygular. | X | ||||
6 | Öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerinin gelişimine ve değerlendirilmesine yönelik uygun yöntem ve materyalleri belirler ve uygular. | X | ||||
7 | Matematik öğretiminde uygun kaynak, materyal ve teknolojileri uygular ve geliştirir. | X | ||||
8 | Matematik öğrenim sürecini, öğrencilerin gelişimini ve başarısını izler ve uygun ölçme araçları kullanarak değerlendirir. | X | ||||
9 | Matematik eğitimi alanındaki gelişmeleri takip ederek mesleki bilgilerini geliştirir. | X | ||||
10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak matematik eğitimi alanının gelişimine katkıda bulunur. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |