DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1 |
Eğitimin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak |
|
|
|
|
X |
|
2 |
Eğitim bilimlerini, eğitim sistemini ve eğitim müfredatlarını bilmek, değişiklikleri takip etmek ve uygulamak |
|
|
|
|
X |
|
3 |
Öğrenme teorileri, etkili öğrenme biçimleri, eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitimde programlama ve eğitimde öğrenmenin önündeki temel engelleri bilmek ve bu konularda öğrenci, eğitimci ve velilere rehberlik etmek |
|
|
|
X |
|
|
4 |
Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak |
|
|
X |
|
|
|
5 |
Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak |
|
|
|
|
X |
|
6 |
Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak |
|
X |
|
|
|
|
7 |
Araştırma, ve ölçme değerlendirmede istatistik yöntemlerini kullanmak |
|
X |
|
|
|
|
8 |
Temel istatistik kavramları ile geçerlik ve güvenirlik konularını anlamak ve uygulamak |
|
X |
|
|
|
|
9 |
Eğitim alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak |
|
|
|
|
|
|
10 |
Ulusal ve uluslararası alanda kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak |
|
|
|
|
|
|
11 |
Ölçme ve değerlendirmede etik kuralları bilmek ve uygulamak |
|
|
|
|
|
|
12 |
Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek |
|
|
|
|
|
|
13 |
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerinin eğitimlerinin önündeki engelleri anlamak ve bu alanlarda öğrencileri desteklemek |
|
|
|
|
X |
|
14 |
Okulu bir sistem olarak değerlendirebilme ve liderlik etme becerisine sahip olmak ve okul sisteminin geliştirilmesi yönünde tüm okul paydaşları ve çevre ile işbirliği yapabilmek |
|
|
|
X |
|
|
15 |
İhtiyaç analizi, ölçme değerlendirme, program değerlendirmenin ilke ve uygulamalarını öğrenmek ve sonuçları programları geliştirmede kullanmak |
|
|
|
|
X |
|
16 |
Etkili sınıf yönetimi becerilerini öğrenmek ve uygulamak |
|
|
|
X |
|
|
17 |
Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerinin eğitimlerinin önündeki engelleri anlamak ve bu alanlarda öğrencileri desteklemek. |
|
X |
|
|
|
|