Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste, öğrencilerin eğitim psikolojisinin temel ilkelerini ve bu ilkelerin öğretimde uygulanışlarını kavramaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Öğrenme, öğretme ve güdü ile ilgili kuramların incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenme öğretme etkinlikleri işbirlikli öğrenme, bireysel ve grup araştırmaları ve diğer aktif öğrenme uygulamalarını içermektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
Öğretim Yöntemleri: 1. : Anlatım 2: Soru Cevap, 3:Tartışma, 4: Örnek olay , 5:İşbirlikli Öğrenme
Dersin Ölçme Yöntemleri:
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: A. Yazılı sınav B. Ödev C. Boşluk -doldurma D. Doğru -Yanlış E. Sözlü sınav F. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler öğrenme, öğretim teorileriyle ilgili terimleri açıklayabilir. | 6,11 | 1 |
A,B
|
Öğrenme teorileriyle öğretimsel yaklaşımlar arasındaki ilişkileri yorumlayabilir. | 6,11 | 1,5 | A,B |
Öğrenme teorilerine göre öğrencinin rolündeki değişimi açıklayabilir. | 6,11 | 4,5 | A,B |
Öğrenme teorilerine göre öğretmenin rolündeki değişimi anlarlar. | 6,11 | 3, 5 | A,B |
Öğrenme ve güdü arasındaki ilişkileri açıklarlar | 6,11 | 4,5 | A,B |
Öğrenci gereksinimleri ile öğretim modelleri arasındaki ilişkileri açıklarlar. | 6,11 | 3,5 | A,B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Öğrenme ve Öğretme | |
2 | Davranışçı Kuramlara genel bakış | |
3 | Davranışçı Kuramlar: Bağlantıcılık, Watson Davranışçılığı, Klasik ve edimsel koşullanma | |
4 | Davranışçı Kuramların Eğitime Yansımaları: Programlı Öğretim, Keller Planı, Tam öğrenme | |
5 | Sosyal Bilişsel Kuram:Model alma, Öz yeterlik Öz düzenleme | |
6 | Sosyal Bilişsel Kuramın Eğitime Yansımaları | |
7 | Vize | |
8 | Bilgi İşleme Kuramı : Dikkat Algı Bellek Modelleri | |
9 | Bilgi İşleme Kuramının Eğitime Yansımaları | |
10 | Yapılandırmacı Kuram | |
11 | Yapılandırmacı Kuramın Eğitime Yansımaları | |
12 | Nörofizyolojik kuram | |
13 | Nörofizyolojik Kuramın Eğitime Yansımaları | |
14 | Öğrenme kuramları ve Güdü |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
Dale Schunk: Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla.Çeviri Editörü: Muzaffer Şahin |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | X | |||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | X | |||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | X | |||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X | |||||
11 | Grup lideri olma çeşitleri ve becerilerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
12 | Bireysel ve grup yaklaşımlarını çok kültürlü bir toplum çerçevesinde değerlendirme anlayışını kazanmak | X | |||||
13 | Çevresel değerlendirme, performans değerlendirme, bireysel ve grup test ve envanter yöntemleri, psikolojik testler ve davranış gözlemlerini içeren standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış testleri ve diğer değerlendirme tekniklerini temel kavramlarını kavrayabilmek ve uygulayabilmek | X | |||||
14 | Niteliksel ve niceliksel bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenerek, PDR alanında araştırma yapmanın ve sonuçları yazılı olarak sunmanın önemini kavramak ve uygulamak | X | |||||
15 | Bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma, profesyonel gelişim ve veri analizi için internet ve teknolojiyi nasıl kullanacağını bilmek | X | |||||
16 | PDR hizmetlerinde gizlilik ilkesine bağlı olarak PDR hizmetlerinden yararlanmanın gönüllülük esasına dayalı, isteyen herkese,ve hayat boyu açık olduğuna inanmak | X | |||||
17 | Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerinin eğitimlerinin önündeki engelleri anlamak ve bu alanlarda öğrencileri desteklemek | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Vize | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |