• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 105
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; gazeteler, dergiler, derlemeler ve akademik yazılar gibi farklı orijinal okuma parçalarının kavranmasını sağlamak; ders kitabının ana fikrini tahmin etmek, ana fikre ulaşmak ve kelimeler arasındaki anlamsal ipuçlarını kullanmak gibi okuma becerilerini edinme; sınıf içi ve dışı okuma alışkanlığını edinme; Bilginin sentezi, analizi ve değerlendirilmesine dayalı eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği: 

Gazete, dergi, inceleme ve akademik yazılar gibi özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarının kavranma; tümceler bağlantıları ve yazının ana fikrini tahmin etme, ana fikre  ulaşma ve cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme gibi üst düzey okuma becerilerinin kazandırılması; ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması; bilginin sentezlenmesi, analizi ve değerlendirilmesi temeline dayanan eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo, G: Sunum, H: Proje

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Farklı yaş grupları ve farklı düzeyler için İngilizce okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımları tanır. 3,14,11,19 1,6,7,8 A,F,G
2) Okuma ve yazma becerilerinin öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini ayrıntılı inceler ve uygular. 3,14,11,19 1,6,7,8 A,F,G
3) Mikro-öğretim uygulamalarında bu becerilerin öğretimi için gereken teknikleri kendi ders planlarını hazırlamak için kullanır. 3,14,11,19 1,6,7,8 A,F,G
4) Hem kendi ders sunumunu, hem de akranlarının ders öğretimlerini değerlendirebilir. 3,14,11,19 1,6,7,8 A,F,G

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Ders kitabı
2 Özgün okuma parçaları kullanılarak farklı bakış açılarının kavranma Ders kitabı
3 Gazete inceleme Ders kitabı
4 Dergi inceleme Ders kitabı
5 İnceleme yazıları Ders kitabı
6 Akademik yayınları inceleme Ders kitabı
7 Ara sınav Ders kitabı
8 Yazının ana fikrini tahmin etme Ders kitabı
9 Ana fikre  ulaşma Ders kitabı
10 Cümleler arası anlamsal ipuçlarını kullanabilme Ders kitabı
11 Ders içi ve ders dışı okuma alışkanlığının kazandırılması Ders kitabı
12 Bilginin sentezlenmesi, analiz edilmesi ve değerlendirilmesi Ders kitabı
13 Portfolyo sunumu Ders kitabı
14 Genel Değerlendirme Ders Kitabı
15 Final Sınavı Ders kitabı

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu More Reading Power, Second Edition, Mikulecky, B., and Jeffries, Longman, 2004.
Diğer Kaynaklar Oyunlar, kaynaklar (Internek, ansiklopedi, etc.)

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Google Drive
Ödevler PPP, reflection papers
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Günlük Performans Notları Toplamı 14 20
Ara sınav 1 30
Final: Portfolyo sunumu 1 50
Toplam   100
Finalin (Sözlü Sunum) Başarıya Oranı   50
Ders içi aktivitelerin Başarıya oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. x          
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.     x      
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.       x    
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. x          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. x          
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. x          
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. x          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. x          
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek x          
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. x          
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         x  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.   x        
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. x          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. x          
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. x          
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. x          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. x          
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. x          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         x  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15    2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ara Sınav 1 2 3
Final (Portfolyo) 1 2 3
Toplam İş Yükü     64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.56
Dersin AKTS Kredisi     2