Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere modern İngiliz edebiyatını oluşuran yazar ve eserlerden örnekler tanıtmak.
Dersin İçeriği:
Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Ortaçağ’ın önemli metinleri, 16.yüzyıl ve erken 17. Yüzyıl.Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Ortaçağ’ın önemli metinleri, 16.yüzyıl ve erken 17. Yüzyıl.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemesi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini inceler. | 1, 2, 4, 7 | 1,2,3 | A |
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. | 1, 3, 7 | 1,2,3 | A |
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A |
4) Önemli edebi figürlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. | 1, 2, 7 | 1,2,3 | A |
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazmalarını sağlar. | 2, 3, 4, 7, 10 | 1,2,3 | A, C |
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. | 2, 3, 7, 10 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel bilgi; ders gereklilikleri; Materyel tanitimi; | The Exeter Book |
2 | Eski İngiliz Edebiyatının Tarihsel Arkaplanı | Bede |
3 |
Anglo-Saxon Parodisinin Özellikleri;
İngilizcenin değişimi |
Beowulf |
4 |
Ortaçağ Dunyasi Fransiz-Norman Ingilteresi
Orta çağ İngiliz Edebiyatı; Ortaçağ Lirik Şiir |
Lord Randal
The Battle of Maldon |
5 |
Şövelyelik Kodları & Saray Aşkı-Fikri, Anlatı Şiir
Romans; Kral Arthur Hikayeleri |
|
6 | Ortaçağ Romenceleri & the Alliterative Revival | Sir Gawain and the Green Knight |
7 |
14. yy’dan 15. Yy’a gecis ve
Ingiliz Edebiyati kavraminin dogusu: Chaucer |
Canterbury Tales |
8 | Gizemcilik, Sir Thomas Malory | Morte D’Arthur |
9 | Rönesans; Humanizm; Reform, Tudors, Elizabeth Çağı’nın Dünya Görüşü | History of the Kings of England, Brut, Roman de Brut, Utopia |
10 | Shakespeare Dönemi ve Eserleri | King Lear |
11 | Bacon’ın Denemeleri | On Travel; On Studies |
12 | Rönesansın sonrası, Puritan Dönem & Commonwealth Devleti | Pilgrim’s Progress, |
13 | Lirik Şiir, Sone | Spenser, Sydney, Shakespeare |
14 | Metafizik şairler | Donne, Marvell |
15 | R John Milton | Paradise Lost |
Kaynaklar
AYNAKLAR | |
Ders Notu | Bölümce hazırlanmıs ELIT 101 Ders Materyali |
Diğer Kaynaklar | Norton Anthology of English Literature, 7th edition, ed. M. H. Abrams, |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Katılım, kısa sınavlar, ödev | 1 | 30 |
Yazılı Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü(Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |