Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin sözel ve sözel olmayan sözlü iletişim becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda çeşitli ortamlarda tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği:
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
11 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7, | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
|
19 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
a. izleyici analizi |
11 | 1,2,3,4,5,6,7 | E,F |
Dersin Akışı
Hafta | Tarihler | Etkinlikler | Görevler/Performanslar |
---|---|---|---|
Hafta 1 | 2-6 Ekim | - Dersin Genel Bakışı - Birbirini Tanıma (Birini Bul...) |
Google Classroom'a Kayıt Olun (Sınıf Kodu: hhdsg7b) |
Hafta 2 | 9-13 Ekim | - İlk Konuşmanızı Yapma | 1. Performans: Tanıtım Konuşması (Kendinizi Tanıtma) |
Hafta 3 | 16-20 Ekim | - Konuşmanın Ana Bölümünü Düzenleme (Bölüm 8) | 2. Performans: Şarkı Sözü Konuşması |
Hafta 4 | 23-27 Ekim | - Konuşmayı Başlatma ve Bitirme (Bölüm 9) - Konuşmayı Taslak Haline Getirme (Bölüm 10) |
3. Performans: Kişisel Başarı Konuşması |
Hafta 5 | 30 Ekim - 3 Kasım | - Sunum (Bölüm 12) - Görsel Yardım Kullanma (Bölüm 13) |
4. Performans: Gazete Makalesi Yorumu Konuşması |
Hafta 6 | 6-10 Kasım | - Bilgilendirme Amaçlı Konuşma (Bölüm 14) | 5. Performans: Nesne/Proses Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar |
Hafta 7 | 13-17 Kasım | - Bilgilendirme Amaçlı Konuşma | 5. Performans: Etkinlik/Kavram Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar |
Hafta 8 | 21-24 Kasım | Vize Haftası | |
Hafta 9 | 27 Kasım - 1 Aralık | - İkna Amaçlı Konuşma (Bölüm 15) | 5. Performans: Etkinlik/Kavram/Nesne/Proses Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar |
Hafta 10 | 4-8 Aralık | - İkna Edici Konuşma | 6. Performans: Gerçek/Değer Üzerine İkna Edici Konuşmalar |
Hafta 11 | 11-15 Aralık | - İkna Edici Konuşma | 6. Performans: Politika Üzerine İkna Edici Konuşmalar |
Hafta 12 | 18-22 Aralık | - İkna Edici Konuşma | 6. Performans: Politika Üzerine İkna Edici Konuşmalar |
Hafta 13 | 25-29 Aralık | - Özel Günlerde Konuşma (Bölüm 17) | Görev Teslimi: Retorik Eleştiri Makalesi 7. Performans: Anma Konuşmaları (Övgü, Adama vb.) |
Hafta 14 | 1-5 Ocak | - Genel Değerlendirme | 7. Performans Devamı |
Finaller | 8 Ocak 2024 | Final Sınavları |
Kaynaklar
Kaynak | Detaylar | Bağlantı |
---|---|---|
Ders Kitabı | Lucas, E. Stephen. (2009). The Art of Public Speaking (10. Baskı). New York: McGraw Hill Publishing Co. (TAPS) | - |
Ek Kaynak 1 | "Muhteşem Komedyenlerden 17 Mezuniyet Konuşması" | Huffington Post Bağlantısı |
Ek Kaynak 2 | "Bugüne Kadarki En Çok İzlenen 20 TED Konuşması" | TED Blog Bağlantısı |
Ek Kaynak 3 | TED Konuşmaları | TED Bağlantısı |
Ek Kaynak 4 | "40 İkna Edici Konuşma" | HighSpark Bağlantısı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Pdf, PPT |
Ödevler | PPP, Sunum, öz değerlendirme kompozisyonları |
Sınavlar | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Bileşen | Puan | Detaylar |
---|---|---|
Sınıf İçi Uygulama Konuşmaları | 25 (5 konuşma x 5) | - Dilin doğru kullanımı - Beden dilinin etkili kullanımı - Tonlama ve hız - Orijinal içerik - Taslak/rapor |
Bilgilendirici Konuşma | 15 | |
İkna Edici Konuşma | 15 | |
Akran Konuşma Değerlendirmeleri | 5 (2 x 2.5) | |
Öz-değerlendirme | 10 (2 x 5) | |
Retorik Makale | 10 | |
Final Sınavı | 20 | |
Toplam | 100 |
Değerlendirme
Dönem İçi Çalışmalar | Adet | Yüzde |
---|---|---|
Sınıf İçi Konuşma Görevleri | 5 | 20 |
Bilgilendirici Konuşma Görevi | 1 | 15 |
İkna Edici Konuşma Görevi | 1 | 15 |
Akran Değerlendirmesi | 2 | 5 |
Öz-değerlendirme | 2 | 10 |
Retorik Makale | 1 | 15 |
Toplam Dönem İçi Çalışmaları | 80 | |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Genel Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | x | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | x | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | x | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | x | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | x | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | x | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | x | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | x | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | x | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | x | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | x | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | x | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | x | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | x | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | x | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | x | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS TANIMINA GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE DAYALI ECTS DAĞILIMI
AÇIKLAMA
Faaliyetler | Adet | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 28 toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Uygulama Konuşmaları | 5 | 4 | 20 |
Bilgilendirici ve İkna Edici Konuşmalar | 2 | 20 | 40 |
Makale Yazımı | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri (Ön çalışma, pratik, hazırlık) | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (saat) | 5 | ||
Dersin ECTS Kredisi | 5 |