• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 107
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilerin sözel ve sözel olmayan sözlü iletişim becerilerini kişilerarası, grup ve topluluk içi bağlamlarda çeşitli ortamlarda tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Toplum içerisinde etkili konuşma ilkeleri  geliştirmek
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Bir konu üzerine nasıl araştırma yapılıp nasıl sunum yapılması gerektiğini öğretmek
11 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Sunum hazırlama tekniklerini geliştirmek
19 1,2,3,4,5,6,7, E,F
  1. Bilgi veren bir konuda dinleyiciyi ikna etmeyi hedefleyen sunumlar hazırlamayı öğretmek
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Çift ve grup görevlerinde işbirliğine dayalı bir şekilde çalışmak
19 1,2,3,4,5,6,7 E,F
  1. Prensiplerine dayalı bir konuşma yapmak

a. izleyici analizi

11 1,2,3,4,5,6,7 E,F

 

Dersin Akışı

Hafta Tarihler Etkinlikler Görevler/Performanslar
Hafta 1 2-6 Ekim - Dersin Genel Bakışı
- Birbirini Tanıma (Birini Bul...)
Google Classroom'a Kayıt Olun (Sınıf Kodu: hhdsg7b)
Hafta 2 9-13 Ekim - İlk Konuşmanızı Yapma 1. Performans: Tanıtım Konuşması (Kendinizi Tanıtma)
Hafta 3 16-20 Ekim - Konuşmanın Ana Bölümünü Düzenleme (Bölüm 8) 2. Performans: Şarkı Sözü Konuşması
Hafta 4 23-27 Ekim - Konuşmayı Başlatma ve Bitirme (Bölüm 9)
- Konuşmayı Taslak Haline Getirme (Bölüm 10)
3. Performans: Kişisel Başarı Konuşması
Hafta 5 30 Ekim - 3 Kasım - Sunum (Bölüm 12)
- Görsel Yardım Kullanma (Bölüm 13)
4. Performans: Gazete Makalesi Yorumu Konuşması
Hafta 6 6-10 Kasım - Bilgilendirme Amaçlı Konuşma (Bölüm 14) 5. Performans: Nesne/Proses Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar
Hafta 7 13-17 Kasım - Bilgilendirme Amaçlı Konuşma 5. Performans: Etkinlik/Kavram Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar
Hafta 8 21-24 Kasım Vize Haftası  
Hafta 9 27 Kasım - 1 Aralık - İkna Amaçlı Konuşma (Bölüm 15) 5. Performans: Etkinlik/Kavram/Nesne/Proses Üzerine Bilgilendirici Konuşmalar
Hafta 10 4-8 Aralık - İkna Edici Konuşma 6. Performans: Gerçek/Değer Üzerine İkna Edici Konuşmalar
Hafta 11 11-15 Aralık - İkna Edici Konuşma 6. Performans: Politika Üzerine İkna Edici Konuşmalar
Hafta 12 18-22 Aralık - İkna Edici Konuşma 6. Performans: Politika Üzerine İkna Edici Konuşmalar
Hafta 13 25-29 Aralık - Özel Günlerde Konuşma (Bölüm 17) Görev Teslimi: Retorik Eleştiri Makalesi
7. Performans: Anma Konuşmaları (Övgü, Adama vb.)
Hafta 14 1-5 Ocak - Genel Değerlendirme 7. Performans Devamı
Finaller 8 Ocak 2024 Final Sınavları  

Kaynaklar

Kaynak Detaylar Bağlantı
Ders Kitabı Lucas, E. Stephen. (2009). The Art of Public Speaking (10. Baskı). New York: McGraw Hill Publishing Co. (TAPS) -
Ek Kaynak 1 "Muhteşem Komedyenlerden 17 Mezuniyet Konuşması" Huffington Post Bağlantısı
Ek Kaynak 2 "Bugüne Kadarki En Çok İzlenen 20 TED Konuşması" TED Blog Bağlantısı
Ek Kaynak 3 TED Konuşmaları TED Bağlantısı
Ek Kaynak 4 "40 İkna Edici Konuşma" HighSpark Bağlantısı

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Pdf, PPT
Ödevler PPP, Sunum, öz değerlendirme kompozisyonları
Sınavlar Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

 

Bileşen Puan Detaylar
Sınıf İçi Uygulama Konuşmaları 25 (5 konuşma x 5) - Dilin doğru kullanımı
- Beden dilinin etkili kullanımı
- Tonlama ve hız
- Orijinal içerik
- Taslak/rapor
Bilgilendirici Konuşma 15  
İkna Edici Konuşma 15  
Akran Konuşma Değerlendirmeleri 5 (2 x 2.5)  
Öz-değerlendirme 10 (2 x 5)  
Retorik Makale 10  
Final Sınavı 20  
Toplam 100  

Değerlendirme

Dönem İçi Çalışmalar Adet Yüzde
Sınıf İçi Konuşma Görevleri 5 20
Bilgilendirici Konuşma Görevi 1 15
İkna Edici Konuşma Görevi 1 15
Akran Değerlendirmesi 2 5
Öz-değerlendirme 2 10
Retorik Makale 1 15
Toplam Dönem İçi Çalışmaları   80
Final Sınavı 1 20
Genel Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. x          
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.     x      
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.       x    
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. x          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. x          
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. x          
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. x          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. x          
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek x          
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. x          
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         x  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.   x        
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. x          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. x          
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. x          
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. x          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. x          
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. x          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         x  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS TANIMINA GÖRE ÖĞRENCİ İŞ YÜKÜNE DAYALI ECTS DAĞILIMI

AÇIKLAMA

 

Faaliyetler Adet Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil: 28 toplam ders saati) 14 2 28
Uygulama Konuşmaları 5 4 20
Bilgilendirici ve İkna Edici Konuşmalar 2 20 40
Makale Yazımı 1 10 10
Sınıf Dışı Çalışma Saatleri (Ön çalışma, pratik, hazırlık) 14 2 28
Toplam İş Yükü     126
Toplam İş Yükü / 25 (saat)     5
Dersin ECTS Kredisi     5