• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 214
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu ders dil bilimsel analizin temel kavramları, farkındalık yaratma, dil öğrencilerinin verileri üzerine yanlış çözümlemesi, durum çalışması ve karşılaştırmalı ana dil ve yabancı dil analizlerinin yardımı ile dilin doğasına, yapısına ve kullanımına ilişkin kavramlar; bir sistem olarak dilin bileşenleri, dil bilimsel edinç ve edim, dil bilimin alt dlları, dil bilgisi türleri, dil evrenselleri, dilsel yaratıcılık, dil bilimsel nedensizlik, işaret dilleri, yapay diller ve canlılar arası iletişim, beyin ve dil, yanallaşma ve ellilik, dilinevrimi, insan dili işleyiş modelleri, dil kullanımı ve dil bocuklukları ile ilgili araştırmalar (örneğin; Eş zamanlı dinleme testi, bölünmüş beyin, WADA testi); sesbilgisi, akustik, duyuşsal ve söyleyiş ses bilgisi, konuşma organları, sesbirim, ünlü ve ünsüz harfler, uluslararası ses bilim alfabesi, çift ünlü, üçlü ünlü, söyleyiş şekli ve yeri; sesbilim, ses örnekleri, benzeşim, benzeşmezlik, bağlama, ünsüz harf kümeleri, sessiz harfler, parçalar üstü, vurgu ve ezgi; anlambilimi, anlam bileşenleri çözümlemesi, anlamsal ilişkiler, anlamsal ilinti, anlam ve gönderme, eşdizimlik. gibi kavramları öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 

Dil bilimsel analizin temel kavramları, farkındalık yaratma, dil öğrencilerinin  verileri üzerine yanlış çözümlemesi, durum çalışması ve karşılaştırmalı ana dil ve yabancı dil analizlerinin  yardımı ile dilin doğasına, yapısına ve kullanımına ilişkin  kavramlar; bir sistem olarak dilin bileşenleri, dil bilimsel edinç ve edim, dil bilimin alt dlları, dil bilgisi türleri, dil evrenselleri, dilsel yaratıcılık, dil bilimsel nedensizlik, işaret dilleri, yapay diller ve canlılar arası iletişim, beyin ve dil, yanallaşma ve ellilik, dilinevrimi, insan dili işleyiş modelleri, dil kullanımı ve dil bocuklukları ile ilgili araştırmalar (örneğin; Eş zamanlı dinleme testi, bölünmüş beyin, WADA testi); sesbilgisi, akustik, duyuşsal ve söyleyiş ses bilgisi, konuşma organları, sesbirim, ünlü ve ünsüz harfler, uluslararası ses bilim alfabesi, çift ünlü, üçlü ünlü, söyleyiş şekli ve yeri; sesbilim, ses örnekleri, benzeşim, benzeşmezlik, bağlama, ünsüz harf kümeleri, sessiz harfler, parçalar üstü, vurgu ve ezgi; anlambilimi, anlam bileşenleri çözümlemesi, anlamsal ilişkiler, anlamsal ilinti, anlam ve gönderme, eşdizimlik.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
2) Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. 14 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
3) Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. 15 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E
4) İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. 19 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8 A, C, D, E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1    Giriş Okuma
2 Dil bilimsel analizin temel kavramları Okuma
3 Dil öğrencilerinin  verileri üzerine yanlış çözümlemesi, durum çalışması ve karşılaştırmalı ana dil ve yabancı dil analizlerinin  yardımı ile dilin doğasına, yapısına ve kullanımına ilişkin  kavramlar Okuma
4 Bir sistem olarak dilin bileşenleri Okuma
5   Okuma
6 Dil bilimsel edinç ve edim Okuma
7 Dil bilimin alt dalları Okuma
8 Dil bilgisi türleri, dil evrenselleri, dilsel yaratıcılık, dil bilimsel nedensizlik, işaret dilleri, yapay diller ve canlılar arası iletişim Okuma
9 Beyin ve dil, yanallaşma ve ellilik, dilinevrimi, insan dili işleyiş modelleri, dil kullanımı ve dil bozuklukları ile ilgili araştırmalar (örneğin; Eş zamanlı dinleme testi, bölünmüş beyin, WADA testi) Okuma
10 Sesbilgisi, akustik, duyuşsal ve söyleyiş ses bilgisi, konuşma organları Okuma
11 Sesbirim, ünlü ve ünsüz harfler, uluslararası ses bilim alfabesi, çift ünlü, üçlü ünlü, söyleyiş şekli ve yeri; Okuma
12 Sesbilim, ses örnekleri, benzeşim, benzeşmezlik, bağlama, ünsüz harf kümeleri, sessiz harfler, parçalar üstü, vurgu ve ezgi; anlambilimi, anlam bileşenleri çözümlemesi Okuma
13 Anlamsal ilişkiler, anlamsal ilinti, anlam ve gönderme, eşdizimlik. Okuma
14 Final Exam Okuma

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Ders kitabı ve kitabın genelağ sayfasındaki alıştırmalar.
Ödevler Ünitelerin okunmansı ve alıştırmaların yapılması.
Sınavlar Kısa-sınav-1, kısa-sınav-2, arasınav, sözlü-sunum, final

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Katılım sürekli 10
Devamlılık sürekli 10
İki kısa-sınav 1, 2 20
Ara Sınav 3, 20
Ödev(sözlü-sunum) 4 10
Final 5 30
Toplam  - 100
Finalin Başarıya Oranı  - 30
Yıl içinin Başarıya Oranı  - 70
Toplam  - 100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI  
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak.            
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek.            
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek.            
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek.            
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek.            
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek.            
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek.         X  
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek.            
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek            
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak.            
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.            
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.            
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak.            
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak.     X      
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek.     X      
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek.            
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak.            
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak.            
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

 

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 1 16
Kısa Sınav 2 1 12
Ödev 1 4 14
Final 1 2 22
Toplam İş Yükü - - 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) - - 6.16
Dersin AKTS Kredisi - - 3