Yazmak için okuma, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açılımlıma yaparak yeniden yazma; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; kompozisyon ve ödev raporu yazımı.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Akademik çalışmaları sırasında güvenli kaynaklar bulabilir ve bu kaynakları doğru bir şekilde kullanabilir. | 7,11 | 2,3,4,6 | A,F |
2) Akademik yazım kurallarına uygun araştırma raporları hazırlayabilir. | 7,19 | 1,2,6 | A,F |
3) Eğitim araştırma yöntemlerini tanıyabilir. | 15,19 | 1,3,6 | A,F |
4) Araştırılabilir sorular hazırlayıp araştırma deseni oluşturabilir. | 17,19 | 1,2,6 | A,F |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyalleri |
1 | GİRİŞ | Ders Kitabı |
2 | ALINTILAMA VE BİBLİOGRAFİ YAZIM KURALLARI | Ders Kitabı |
3 | KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
4 | KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
5 | KARŞILAŞTIRMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
6 | NEDEN SONUÇ DENEMESİ | Ders Kitabı |
7 | NEDEN SONUÇ DENEMESİ | Ders Kitabı |
8 | NEDEN SONUÇ DENEMESİ | Ders Kitabı |
9 | TARTIŞMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
10 | TARTIŞMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
11 | TARTIŞMA DENEMESİ | Ders Kitabı |
12 | SENTEZ DENEMESİ | Ders Kitabı |
13 | SENTEZ DENEMESİ | Ders Kitabı |
14 | SENTEZ DENEMESİ | Ders Kitabı |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
DERLENMİŞ METİNLER
http://www.utoronto.ca/ucwriting/paraphrase.html (Adapted from Writing Across the Curriculum 4th edition, L. Behrens and L. Rosen, eds., 1991, Harper/Collins, pp. 6-7.) http://www.class.uidaho.edu/adv_tech_wrt/resources/general/how_to_summar... http://www.ufv.ca/Assets/Writing+Centre/Summarizing+a+scholarly+journal+... http://isites.harvard.edu/icb/icb.do?keyword=k70847&pageid=icb.page350378 http://www.utoronto.ca/ucwriting/introconcl.html http://www.pearsonhighered.com/showcase/henry1e/assets/WFL_P_to_E_2e_ch09.pdf http://www.press.umich.edu/pdf/0472031937-templates.pdf http://www.utoronto.ca/ucwriting/comparative.html |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Google Drive |
Ödevler | DENEME ÖDEVLERİ |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 5 | 60 |
Toplam | ||
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | X | |||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | X | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | X | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | X | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | X | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | X | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | X | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | X | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | X | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | X | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | X | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | X | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | X | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | X | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödevler | 5 | 1 | 5 |
Final | 1 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |