Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu ders, öğrencilerin iletişim becerilerini yaratıcı bir şekilde geliştirmeleri için fırsatlar sağlamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği:
Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Toplum içerisinde etkili konuşma ilkelerini geliştirme; | 19 | 1,2,3,5,6,7 | B,E |
2) Bir konu üzerine nasıl araştırma yapılıp nasıl sunum hazırlanılması gerktiğini öğretme; | 19 | 1,2,3,4,5,6 | E |
3) Sunum hazırlama tekniklerini geliştirmek; | 19 | 1,2,3,4,5,6 | E |
4) Bilgi veren ve bir konuda dinleyiciyi ikna etmeyi hedefleyen sunumlar hazırlamayı öğretmek. | 19 | 1,2,3,4,5,6 | E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GİRİŞ / KENDİNİ TANITMA | |
2 | BİLGİ ALMAK ÜZERE SORU SORMA / SÖZ ALMA / KONUYA DÖNÜŞ YAPABİLME / MAZERET BİLDİRME | |
3 | ŞAŞKINLIK BELİRTME / HOŞ OLMAYAN BİR DURUM KARŞISINDA YORUM YAPMA / KONUYU DEĞİŞTİRME | |
4 | GÜNDEMİ TARTIŞMA / KİŞİSEL FİKİRLERİNİ BİLDİRME / TAHMİN YÜRÜTME | |
5 | ÇÖZÜM ÜRETME / BİR SORUN ÜZERİNDE TARTIŞMA / SEBEP-SONUÇ İLİŞKİSİ KURARAK TARTIŞMA / ÖNEMLİ NOKTALARA DİKKAT ÇEKEBİLME | |
6 | İLERİYE DÖNÜK PLANLAR YAPABİLME / SIKÇA KARŞILAŞILAN YANILGILAR ÜZERİNE YORUM YAPMA | |
7 | KİBARCA REDDETME / AÇIKLAMA İSTEME | |
8 | ÇEKİNCELERİNİ BELİRTME / ARGÜMAN VE KARŞI ARGÜMANLAR ÜRETME / BİR İLTİFATI KABUL ETME | |
9 | GENELLEMELER YAPABİLME / SÖYLENİLENLERE AÇIKLIK GETİREBİLME / BİR KONUŞMAYI SONLANDIRABİLME | |
10 | EMPATİ KURMA / MÜLAKAT | |
11 | ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ | |
12 | ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ | |
13 | SUNUMLAR | |
14 | SUNUMLAR | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Conversation Gambits (Eric Keller, Sylvia Taba Warner) |
Diğer Kaynaklar | Haftalık konu ile ilgili görseller ve makaleler |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | MOODLE |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Günlük Performans Notları Toplamı | 60 | |
Kelime Sınavı | 20 | |
Sunumlara Aktif Katılım | 10 | |
Toplam | 90 | |
Finalin (Sözlü Sunum) Başarıya Oranı | 10 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. | * | * | ||||
2 | Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. | * | |||||
3 | İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. | * | |||||
4 | Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. | * | |||||
5 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. | * | |||||
6 | İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. | * | |||||
7 | İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. | * | |||||
8 | Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. | * | |||||
9 | Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek | * | |||||
10 | İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. | * | |||||
11 | İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek. | * | |||||
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak. | * | |||||
13 | Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. | * | |||||
14 | Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. | * | |||||
15 | Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. | * | |||||
16 | İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. | * | |||||
17 | Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. | * | |||||
18 | Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. | * | |||||
19 | İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek. | * |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 18 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2.16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |