• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
EDEN 108
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
7
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 
Bu ders, öğrencilerin iletişim becerilerini yaratıcı bir şekilde geliştirmeleri için fırsatlar sağlamak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği: 

Çeşitli sözlü iletişim durumları için uygun ifadeler ve stratejiler kullanarak sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; karşılıklı konuşma, sunum, tartışma etkinlikleri yoluyla duygu ve düşünceleri etkin ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; güncel, özgün, işitsel, görsel-işitsel malzemeler kullanılarak konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Tartışma, 3: Örnek Olay, 4: Gösteri, 5: Problem Çözme, 6: Grup Çalışması, 7: Drama-Rol Yapma, 8: Mikro Öğretim
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı sınav, B: Çoktan seçmeli test, C: Boşluk doldurma, D: Doğru yanlış, E: Sözlü sınav, F: Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Toplum içerisinde etkili konuşma ilkelerini geliştirme; 19 1,2,3,5,6,7 B,E
2) Bir konu üzerine nasıl araştırma yapılıp nasıl sunum hazırlanılması gerktiğini öğretme; 19 1,2,3,4,5,6 E
3) Sunum hazırlama tekniklerini geliştirmek; 19 1,2,3,4,5,6 E
4) Bilgi veren ve bir konuda dinleyiciyi ikna etmeyi hedefleyen sunumlar hazırlamayı öğretmek. 19 1,2,3,4,5,6 E

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 GİRİŞ / KENDİNİ TANITMA  
2 BİLGİ ALMAK ÜZERE SORU SORMA / SÖZ ALMA / KONUYA DÖNÜŞ YAPABİLME / MAZERET BİLDİRME  
3 ŞAŞKINLIK BELİRTME / HOŞ OLMAYAN BİR DURUM KARŞISINDA YORUM YAPMA / KONUYU DEĞİŞTİRME  
4 GÜNDEMİ TARTIŞMA / KİŞİSEL FİKİRLERİNİ BİLDİRME / TAHMİN YÜRÜTME  
5 ÇÖZÜM ÜRETME / BİR SORUN ÜZERİNDE TARTIŞMA / SEBEP-SONUÇ İLİŞKİSİ KURARAK TARTIŞMA / ÖNEMLİ NOKTALARA DİKKAT ÇEKEBİLME  
6 İLERİYE DÖNÜK PLANLAR YAPABİLME / SIKÇA KARŞILAŞILAN YANILGILAR ÜZERİNE YORUM YAPMA  
7 KİBARCA REDDETME / AÇIKLAMA İSTEME  
8 ÇEKİNCELERİNİ BELİRTME / ARGÜMAN VE KARŞI ARGÜMANLAR ÜRETME / BİR İLTİFATI KABUL ETME  
9 GENELLEMELER YAPABİLME / SÖYLENİLENLERE AÇIKLIK GETİREBİLME / BİR KONUŞMAYI SONLANDIRABİLME  
10 EMPATİ KURMA / MÜLAKAT  
11 ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ  
12 ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ EĞİTİMİ  
13 SUNUMLAR  
14 SUNUMLAR  
15 Final Sınavı  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Conversation Gambits (Eric Keller, Sylvia Taba Warner)
Diğer Kaynaklar Haftalık konu ile ilgili görseller ve makaleler

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar MOODLE
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Günlük Performans Notları Toplamı   60
Kelime Sınavı   20
Sunumlara Aktif Katılım   10
Toplam   90
Finalin (Sözlü Sunum) Başarıya Oranı   10
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin yapı ve işleyişine, ve eğitim ile ilgili kavramlara hakim olmak. * *        
2 Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi yaklaşımlarından yararlanabilmek. *          
3 İngilizce eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel yöntemleri değerlendirebilmek ve uygulayabilmek. *          
4 Hazır ders materyallerinin öğrencilerin seviye, yaş ve dil düzeyine, ve ilgi ve öğrenme özelliklerine göre etkililiğini değerlendirerek seçebilmek ve kullanabilmek. *          
5 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini İngilizce eğitim ve öğretiminde etkin bir biçimde kullanabilmek. *          
6 İngilizce kısa öykü, şiir, roman gibi edebi metinleri tanımak ve dil becerilerinin öğretiminde kullanabilmek. *          
7 İnsan dilinin özelliklerini ve yapısını anlamak ve dil öğretiminde kullanabilmek. *          
8 Dil becerilerini geliştirmek amacıyla özgün materyaller geliştirebilmek. *          
9 Farklı yaş gruplarının dil öğrenme özelliklerinin farkında olmak ve dil öğretim yöntemlerini bu özellikler doğrultusunda kullanabilmek *          
10 İngilizce’yi yabancı dil olarak öğretme konusunda temel kuramlar, ilkeler ve yöntemleri bilmek ve uygulamak. *          
11 İngilizce’yi bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilmek.         *  
12 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavramak ve uygulamak.     *      
13 Öğrencilerinin gereksinimlerini, dil düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alarak uygun öğretim teknolojisi kullanarak ders planı hazırlamak. *          
14 Öğrencilerinin İngilizce’nin dilbilgisi ve söz dağarcığını etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulamak. *          
15 Öğrencilerinin İngilizce okuma, konuşma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirecek etkinlikler düzenleyebilmek ve uygulayabilmek. *          
16 İngilizce öğretimine ilişkin ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanışlılık, geçerlilik ve güvenirlik açılarından değerlendirerek kullanabilmek. *          
17 Kendini akademik ve kişisel bağlamda geliştirebilmek için gerekli olan bilimsel araştırma yöntemlerini bilmek ve bunları okul ortamında uygulama becerisine sahip olmak. *          
18 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını bilmek, ve bu teorilerin ışığında dil öğretim metod ve yöntemlerini kullanmak. *          
19 İngilizce temel yazma, dinleme, okuma ve konuşma becerilerini geliştirmek.         *  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 18 2 26
Toplam İş Yükü     54
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2.16
Dersin AKTS Kredisi     2