Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Öğrencilere modern İngiliz edebiyatını oluşuran, edebiyattan örnekler tanıtmak.
Dersin İçeriği:
Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Restorasyon Döneminin önemli eserleri, Augustan Dönemi, Geçiş Dönemi, Romantik Dönem, Viktorya Çağı.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemes
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Test yapma, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini keşfeder. | 1, 2, 4, 7 | 1,2,3 | A |
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. | 1, 3, 7 | 1,2,3 | A |
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. | 1, 2, 3 | 1,2,3 | A |
4) Önemli edebi figurlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. | 1, 2, 7 | 1,2,3 | A |
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamalarını sağlar. | 2, 3, 4, 7, 10 | 1,2,3 | A, C |
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. | 2, 3, 7, 10 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Genel bilgi; ders gereklilikleri; Metaryeller; |
|
2 | Restorasyon Dönemi: Tarihsel Arkaplan, Edebi Metinlere Genel Bakış | Dryden |
3 | Hiciv Şiiri, The Heroic Couplet, Dryden | Absolom and Achitophel |
4 | Augustan Dönemi | Mac Flecknoe |
5 |
Daniel Defoe
The Literary Periodical, the Essay |
Robinson Crusoe |
6 |
Alexander Pope: an Essay on Man
The Mock Heroic Poem: The Rape of the Lock |
The Education of Women |
7 |
Klasisizm’den Romantizm’e Geçiş
Klasisizm’ın Alacakaranlığı |
Gulliver’s Tales, the Dictionary |
8 | Vize | |
9 |
Romanın başlangıcı
Romantizmin Şafağı |
Castle of Otranto, Frankenstein |
10 |
Romantik Dönem
Blake: Songs of Innocence and Experience Birinci Jenerasyon |
Wordsworth |
11 | İkinci Jenerasyon: Byron, Shelley, Keats | Coleridge, Byron |
12 | Viktorya Dönemi: Roman; Austen, Bronte, Dickens, Elior, Hardy | Shelley, Keats |
13 | Viktorya Dönemi | Bronte, Dickens |
14 |
The Dramatic Monologue;
The Pre-Raphaelites |
Browning, Arnold |
15 | Revizyon |
Kaynaklar
Ders Notu | The Norton Anthology of English Literature, 7th edition, ed. M. H. Abrams, vol 2 |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Katılım, kısa sınavlar, ödev | 1 | 30 |
Yazılı Ödev | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNALİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 165 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6.6 | ||
6 |