• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ELIT 102
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Serbest Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
6
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilere modern İngiliz edebiyatını oluşuran, edebiyattan örnekler tanıtmak.
Dersin İçeriği: 

Tarihsel ve sosyal arkaplanları ile Restorasyon Döneminin önemli eserleri, Augustan Dönemi, Geçiş Dönemi, Romantik Dönem, Viktorya Çağı.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 9: Simülasyon, 12: Örnek Olay İncelemes
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Test yapma, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İngiliz Edebiyatının tarih geleneğini keşfeder. 1, 2, 4, 7 1,2,3 A
2) Öğrencilere metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bir bilgi kazandırır. 1, 3, 7 1,2,3 A
3) Öğrencileri her dönemdeki farklı tür önemli eserlerden örneklerle başlatır. 1, 2, 3 1,2,3 A
4) Önemli edebi figurlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve genel olarak dönemi içinde tanıtır. 1, 2, 7 1,2,3 A
5) Öğrenciyi gerekli eleştirel düşünce becerisi, analitik ve yorumlayıcı yetilerle donatarak seçilen metinleri okuma ve yazma ile anlamalarını sağlar.  2, 3, 4, 7, 10 1,2,3 A, C
6) Edebi devamlılığı, metinler arasında bağlatı kurarak kavrayabilme yetisi oluşturur. 2, 3, 7, 10 1,2,3 A

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık 
1  

Genel bilgi; ders gereklilikleri; Metaryeller;

 
2 Restorasyon Dönemi: Tarihsel Arkaplan, Edebi Metinlere Genel Bakış Dryden
3 Hiciv Şiiri, The Heroic Couplet, Dryden Absolom and Achitophel
4 Augustan Dönemi Mac Flecknoe
5 Daniel Defoe

The Literary Periodical, the Essay

Robinson Crusoe
6 Alexander Pope: an Essay on Man

 The Mock Heroic Poem: The Rape of the Lock

The Education of Women
7 Klasisizm’den Romantizm’e Geçiş

Klasisizm’ın Alacakaranlığı

Gulliver’s Tales, the Dictionary
8 Vize  
9 Romanın başlangıcı

Romantizmin Şafağı

Castle of Otranto, Frankenstein
10 Romantik Dönem

Blake: Songs of Innocence and Experience

Birinci Jenerasyon

Wordsworth
11 İkinci Jenerasyon: Byron, Shelley, Keats Coleridge, Byron
12 Viktorya Dönemi: Roman; Austen, Bronte, Dickens, Elior, Hardy Shelley, Keats
13 Viktorya Dönemi Bronte, Dickens
14 The Dramatic Monologue;

The Pre-Raphaelites

Browning, Arnold
15 Revizyon  

 

Kaynaklar

Ders Notu The Norton Anthology of English Literature, 7th edition, ed. M. H. Abrams, vol 2
Diğer Kaynaklar  

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Katılım, kısa sınavlar, ödev 1 30
Yazılı Ödev 1 40
Toplam   100
FİNALİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi       X  
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi    X      
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X      
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       X  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X      
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X    
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi         X
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma   X      
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X    
             

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü / 25 (s)     165
Dersin AKTS Kredisi     6.6
      6