ÖZGEÇMİŞ
1. Adı Soyadı: Zuhar Rende Berman
2. Doğum Tarihi: 18.02.1966
3. Unvanı: Dr. Öğretim Üyesi
4. Öğrenim Durumu: Doktora
Doktora
|
Louisiana Eyalet Üniversitesi (LSU), Eğitim Fakültesi, Eğitim ve Programlama Bölümü, Özel Eğitim ABD. Baton Rouge, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri (ABD)
|
2004
|
Yüksek Lisans (Tezsiz)
|
Kalifornia Eyalet Üniversitesi, Fullerton, Eğitim Fakültesi, Eğitim Liderliği Bölümü. Fullerton, Kalifornia, ABD
|
2004
|
Eğitim Uzmanlığı
|
Louisiana Eyalet Üniversitesi (LSU), Eğitim Fakültesi, Eğitim ve Programlama Bölümü, Özel Eğitim ABD Baton Rouge, Louisiana, ABD
|
1995
|
Yüksek Lisans
|
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Programı. Ankara, Türkiye
|
1993
|
Lisans
|
Ankara Üniversitesi, Egitim Biilimleri Fakultesi, Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü. Ankara, Türkiye
|
1987
|
5. Akademik Unvanlar:
Yardımcı Doçentlik Tarihi: Ocak 2005
Doçentlik Tarihi:
Profesörlük Tarihi:
6. Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
6.2. Doktora Tezleri
7. Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
- Rende Berman, Z. (2018). Otizm Spectrum Bozukluğu gösteren iki çocuğun yaşıtlarıyla
sosyal iletişimini geliştirme. International Journal of Early Childhood Special Education, 10
(20), 62-74.
7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan
Bildiriler
- Rende, Z. (2009). Amerika Birleşik Devletleri'nde Yoksulluğun Değişen Yüzü: Eylem Çağrısı. The Twentieth Oxford Round Table on Child Poverty: Educational Initiatives and Consequences, Oxford, UK. Temmuz, 2009.
- Rende, Z. (2009). Bana daha fazlasını anlat! Sözlü dili yazılıya bağlama: Etkili öğretim
stratejileri ve öğrencilerin aktif katılımını kullanarak sosyal bilgiler dersi. Georgia Read - Write Now Conference, Atlanta, Georgia. ABD. Subat, 2007.
- Rende, Z. (2007). Alternatif bir ortamda gençlerin yazı örneklerinin kalitatif analizi.
International Association of Special Education (IASE) 10 th Biennial Conference, Hong Kong, HK. Haziran, 2007.
- Rende, Z. (2007). Komutlari izleme becerilerini geliştirmede etkili bir araç olarak müzik.
International Association of Special Education 10th Biennial Conference, Hong Kong, HK. Haziran, 2007.
- Rende, Z. (2006). Davranış Bozuklukları için Risk Altındaki Öğrencilerin Yazılı Dil
Becerileri: Bundan sonra ne yapmalı? The Annual Meeting of the Council for Exceptional Children Conference, Salt Lake City, Utah. ABD. Nisan, 2006.
- Rende, Z. (2005). Sözlü Dili Yaziya Baglamak: Türkiye'den Kagidima. Illinois Council for
Exceptional Children (ICEC) Conference, Schaumburg, Illinois. ABD. Ekim, 2005.
- Degirmenci (Rende), Z. (1999). Bir Hikaye Dinlemekten Daha Fazlası, Etkileşimli Hikaye
Kitabı Okuma Hakkında Konuşalım. The annual meeting of the 19th Super Conference on Special Education, Baton Rouge, Louisiana. ABD.
- Degirmenci (Rende), Z. (1996). Türkiye'de Öğretmenlerin Davranış Yönetimi Stratejilerine
iliskin bilgi ve kullanımı. Poster session presented at the annual meeting of the Council for Exceptional Children Conference, Orlando, Florida. ABD.
- Degirmenci (Rende), Z. (1996). Maladaptif Davranışların İletişimsel Niyetini Belirleme. The annual meeting of the 16th Super Conference on Special Education, Baton Rouge, Louisiana. ABD.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
1. Rende Berman, Z. (2019). Engelsiz Kampüse Bütünsel Yakklaşım: Mevcut Durum. 13. Engelsiz Üniversiteler Çalıştayı. Yeditepe Üniversitesi, Ataşehir, İstanbul. Nisan, 2019
7.7. Diğer yayınlar
1. Rende, Z. (2004). Alternatif bir programda orta ve lise öğrencilerinin yazılı dil
becerileri. Orange County Department of Education, Action Research Publication, CA.
- Degirmenci (Rende), Z. (1996, Bahar/Yaz). Orlando’da kacirdiklariniz. Türk
öğretmenleri ve özel gereksinimi olan öğrenciler için bir anket. Council for Exceptional Children, Division of International Special Education Services Newsletter, 6 (3), 5.
7.8. Uluslararası atıflar
8. Ulusal & Uluslararası Projeler
9. İdari Görevler
- Dr. Öğr. Üyesi. Özel Eğitim Bölüm Başkanı Yeditepe Üniversitesi, 2019-
- Yrd. Doç.Dr. Özel Eğitim Program Koordinatörü Georgia Gwinnett Üniversitesi 2009-2012
Lawrenceville, Georgia, ABD
3. Yrd. Doç.Dr. Özel Eğitim Program Koordinatörü Clark Atlanta Üniversitesi 2006-2009
Atlanta, Georgia, ABD
4. Yrd. Doç.Dr. Özel Eğitim Bolum Başkanı MacMurray Üniversitesi 2005-2006
Jacksonville, IL, ABD
5. Uzman Özel Egitim Uygulama Birimi Ankara Üniversitesi, EBF 1988-1989
10. Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
- Council for Exceptional Children (CEC), 1995-
- American Speech and Hearing Association (ASHA), 1995-
- Autism Society of America (ASA), 2005-
- Children and Adults with Attention Deficit Disorders (CHADD), 2005-
- International Literacy Association (ILA) 2012-
- National Association of Multicultural Education (NAME), 2007-
- International Association of Special Education (IASE), 2006-
- International Literacy Association (ILA) 2012-
11. Ödüller
12. Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu
doldurunuz.
Akademik Yıl
|
Dönem
|
Dersin Adı
|
Haftalık Saat
|
Öğrenci Sayısı
|
Teorik
|
Uygulama
|
2018-2019
|
Güz
|
ED 243- Özel Eğitim.
Ingilizce
|
3
|
0
|
55
|
ED 425- Öğrenme Güçlükleri. Ingilizce
|
3
|
0
|
54
|
|
İlkbahar
|
PCG 483- Bireysellestirilmis Egitim Uygulamalari. Ingilizce
|
3
|
0
|
2
|
|
PSY 221- Öğrenme Psikolojisi
Ingilizce
|
3
|
0
|
46
|
|
|
ED 491- Kaynaştırma Eğitimi
Ingilizce
|
3
|
0
|
29
|
|
Y. Lisans
|
ED 510- Bireyi Tanıma Turkce
|
3
|
0
|
19
|
|
Y.Lisans
|
ED 510- Bireyi Tanıma Ingilizce
|
3
|
0
|
8
|