• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 221
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Amacı: 
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersin İçeriği: 

Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Gelişimin tanımını ve ilkelerini kavrar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
1,5,6 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrar.
1,5,6,15 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları açıklar.
1,4,5,6,11,17 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Sosyal ve dil gelişimini kavrar.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenmenin tanımını kavrar ve öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklar.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Öğrenmeye ilişkin davranışçı, bilişsel, sosyal öğrenme yaklaşımlarını kavrar.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3
  1. Gelişim ve öğrenme arasındaki ilişkiyi sentezler.
1,4,5 1,2,3,4,5,6 1,2,3

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. İlgili kaynakların okunması.
2 Bedensel gelişim. İlgili kaynakların okunması.
3 Duygusal gelişim. İlgili kaynakların okunması.
4 Kişilik gelişimi. İlgili kaynakların okunması.
5 Sosyal ve dilsel gelişim. İlgili kaynakların okunması.
6 Gelişimle ilgili kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
7 Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. İlgili kaynakların okunması.
8 Ara sınav. İlgili kaynakların okunması.
9 Davranışçı kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
10 Sosyal öğrenme yaklaşımı. İlgili kaynakların okunması.
11 Bilişsel kuramlar. İlgili kaynakların okunması.
12 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. İlgili kaynakların okunması.
13 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. İlgili kaynakların okunması.
14 Final Sınavı İlgili kaynakların okunması.

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar            
2 Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar            
3 Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir            
4 Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.            
5 Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.            
6 Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.            
7 Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.            
8 Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.            
9 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödev 1 2 2
Ara Ödev 1 2 2
Final Ödevi 1 2 2
       
Toplam İş Yükü     66
Toplam İş Yükü / 25 (s)     2,64
Dersin AKTS Kredisi     3