Dersin Amacı:
Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramları açıklayabilmek.
Dersin İçeriği:
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6,15 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5,6,11,17 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. | İlgili kaynakların okunması. |
2 | Bedensel gelişim. | İlgili kaynakların okunması. |
3 | Duygusal gelişim. | İlgili kaynakların okunması. |
4 | Kişilik gelişimi. | İlgili kaynakların okunması. |
5 | Sosyal ve dilsel gelişim. | İlgili kaynakların okunması. |
6 | Gelişimle ilgili kuramlar. | İlgili kaynakların okunması. |
7 | Öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenmeyle ilişkili kavramlar. | İlgili kaynakların okunması. |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması. |
9 | Davranışçı kuramlar. | İlgili kaynakların okunması. |
10 | Sosyal öğrenme yaklaşımı. | İlgili kaynakların okunması. |
11 | Bilişsel kuramlar. | İlgili kaynakların okunması. |
12 | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler. | İlgili kaynakların okunması. |
13 | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler. | İlgili kaynakların okunması. |
14 | Final Sınavı | İlgili kaynakların okunması. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar | ||||||
2 | Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar | ||||||
3 | Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir | ||||||
4 | Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular. | ||||||
5 | Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular. | ||||||
6 | Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür. | ||||||
7 | Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar. | ||||||
8 | Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar. | ||||||
9 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |