Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretimde etkililik, verimlilik ve öğrenmenin aşamaları, ayrık denemelerle öğretim, yanlışsız öğretim yöntemleri, doğal öğretim yöntemleri, küçük grup öğretimi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlarını tanımlar. | |||
Öğrenmenin aşamalarını açıklar. | |||
Özel eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar. | |||
Öğretim yöntemlerinin birbirine benzer olan yönleriyle birbirinden farklılaşan yönlerini sıralar. |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öğretim ve öğretim uygulamalarına giriş | |
2 | Öğrenmenin aşamaları | |
3 | Hata düzeltmesi yöntemleri | |
4 | Öğretim, personel ve program planlaması | |
5 | Ayrık denemeler öğretim | |
6 | Yanlışsız öğretim yöntemleri (sabit bekleme süreli öğretim- artan bekleme süreli öğretim) | |
7 | Yanlışsız öğretim yöntemleri (Aşamalı yardımla öğretim, Eşzamanlı ipucuyla öğretim) | |
8 | Ara Sınav | |
9 |
Yanlışsız öğretim yöntemleri
İpucunun giderek azaltılması yöntemi ipucunun giderek artırılması |
|
10 | Video temelli öğretim | |
11 | Görsellere dayalı öğretim | |
12 | Küçük grup öğretimi | |
13 | Doğal öğretim yöntemleri | |
14 | Doğal öğretim yöntemleri |
Kaynaklar
Collins, B. C. (2012). Systematic instruction for students with moderate and severe disabilities. Baltimore, MD: Brookes Publishing.
Lee, D. L., & Belfiore, P. J. (1997). Enhancing classroom performance: A review of reinforcement schedules. Journal of Behavioral Education, 7(2), 205-217.
Smith, T. (2001). Discrete trial training in the treatment of autism. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities. 16(2), 86-92.
Szidon, K., & Franzone, E. (2009). Task Analysis. Madison, WI: National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders, Waisman Center, University of Wisconsin.
Snell, M. E., & Brown, F. (2011). Instruction of students with severe disabilities. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Westling, D. L., Fox, L., & Carter, E. W. (2015). Teaching students with severe disabilities. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall Additional weekly readings will be available on Blackboard.
Wolery, M. R., Bailey, D. B., Jr., & Sugai, G. M. (1988). Effective teaching: Principles and proce- dures of applied behavior analysis with exceptional students. Boston, MA: Allyn and Bacon.
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Moodledan paylaşılacaktır |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar
Defines legal regulations and developments related to special education |
x | |||||
2 |
Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar
List the developmental characteristics of typically developing and differently developing individuals |
x | |||||
3 |
Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir
Have knowledge about curricula for individuals with special needs, associate this knowledge with the physical, mental, emotional and social development characteristics of the target student group |
x | |||||
4 |
Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.
Explains and applies appropriate assessment methods that take into account the individual, linguistic and cultural characteristics of individuals with special needs. |
x | |||||
5 |
Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.
Explains and applies effective teaching methods to support the developmental, academic and professional competences of individuals with special needs. |
x | |||||
6 |
Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.
Plans and carries out the teaching process according to the individual characteristics of individuals with special needs.
|
x | |||||
7 |
Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.
Carries out family education and counselling to ensure that families participate in the education and training process.
|
x | |||||
8 |
Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.
Collaborates with parents, other teachers and specialists from different disciplines in order to meet the needs of students
|
x | |||||
9 |
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme
Taking responsibility in individual and group work and fulfilling the task effectively
|
X |
AKTS İş Yükü Tablosu
İşlemler | Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
İşlemler | Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
İşlemler | Arasınav | 1 | 2 | 2 |
İşlemler | Final | 1 | 2 | 2 |