• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 230
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Öğrencilerin öğrenme-öğretme sürecini kavraması, temel kavramları öğrenmesi, özel eğitimde öğretime ilişkin yöntem ve teknikleri uygular hale gelmesi, fen-sosyal bilgiler alanında, sanat, oyun, müzik ve sosyal beceri alanlarında öğretim planlayıp uygular hale gelmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretimde etkililik, verimlilik ve öğrenmenin aşamaları, ayrık denemelerle öğretim, yanlışsız öğretim yöntemleri, doğal öğretim yöntemleri, küçük grup öğretimi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ara sınav 2. Final

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğrenme ve öğretimle ilgili temel kavramlarını tanımlar.      
Öğrenmenin aşamalarını açıklar.      
Özel eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar.      
Öğretim yöntemlerinin birbirine benzer olan yönleriyle birbirinden farklılaşan yönlerini sıralar.      

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğretim ve öğretim uygulamalarına giriş  
2 Öğrenmenin aşamaları  
3 Hata düzeltmesi yöntemleri  
4 Öğretim, personel ve program planlaması  
5 Ayrık denemeler öğretim  
6 Yanlışsız öğretim yöntemleri (sabit bekleme süreli öğretim- artan bekleme süreli öğretim)  
7 Yanlışsız öğretim yöntemleri  (Aşamalı yardımla öğretim, Eşzamanlı ipucuyla öğretim)  
8 Ara Sınav  
9 Yanlışsız öğretim yöntemleri

 İpucunun giderek azaltılması yöntemi

 ipucunun giderek artırılması

 
10 Video temelli öğretim  
11 Görsellere dayalı öğretim  
12 Küçük grup öğretimi  
13 Doğal öğretim yöntemleri  
14 Doğal öğretim yöntemleri  

 

Kaynaklar

Collins, B. C. (2012). Systematic instruction for students with moderate and severe disabilities. Baltimore, MD: Brookes Publishing.

Lee, D. L., & Belfiore, P. J. (1997). Enhancing classroom performance: A review of reinforcement schedules. Journal of Behavioral Education, 7(2), 205-217.

Smith, T. (2001). Discrete trial training in the treatment of autism. Focus on Autism and Other Developmental Disabilities. 16(2), 86-92.

Szidon, K., & Franzone, E. (2009). Task Analysis. Madison, WI: National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorders, Waisman Center, University of Wisconsin.

Snell, M. E., & Brown, F. (2011). Instruction of students with severe disabilities. Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Westling, D. L., Fox, L., & Carter, E. W. (2015). Teaching students with severe disabilities. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall 
Additional weekly readings will be available on Blackboard.


Wolery, M. R., Bailey, D. B., Jr., & Sugai, G. M. (1988). Effective teaching: Principles and proce- dures of applied behavior analysis with exceptional students. Boston, MA: Allyn and Bacon.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Moodledan paylaşılacaktır
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Final 1 60
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar

Defines legal regulations and developments related to special education

    x      
2 Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar

List the developmental characteristics of typically developing and differently developing individuals

    x      
3 Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir

Have knowledge about curricula for individuals with special needs, associate this knowledge with the physical, mental, emotional and social development characteristics of the target student group

    x      
4 Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.

Explains and applies appropriate assessment methods that take into account the individual, linguistic and cultural characteristics of individuals with special needs.

        x  
5 Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.

Explains and applies effective teaching methods to support the developmental, academic and professional competences of individuals with special needs.

         x  
6 Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.

Plans and carries out the teaching process according to the individual characteristics of individuals with special needs.

 

        x  
7 Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.

Carries out family education and counselling to ensure that families participate in the education and training process.

 

  x        
8 Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.

Collaborates with parents, other teachers and specialists from different disciplines in order to meet the needs of students

 

    x      
9 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme

Taking responsibility in individual and group work and fulfilling the task effectively

 

         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Activities
Quantity
Duration
TotalWorkLoad
 
 
 
 
 

 

 

İşlemler Ders Süresi 14 3 42
İşlemler Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
İşlemler Arasınav 1 2 2
İşlemler Final 1 2 2

Toplam iş yükü

Toplam İş Yükü / 25 (s))

130
5.2