• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 240
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı iletişim ve dil gelişimi alanında temel bilge, özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların dil gelişimin desteklenmesine ilişkin bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

İletişimin tanımı, dilin tanımı, dil edinim kuramları, dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
İletişim ve dil gelişimi ve sorunlarına ilişkin temel kavramları bilir. 1,10 1,2,3,4,5,6, 1,2,3
Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin iletişim ve konuşma özellikleri/ sorunları ve etkilerini betimler. 1,4,10 1,2,3,4,5,6, 1,2,3
İletişim becerilerinin kazandırmada aile rehberliği/işbirliği tekniklerini bilir ve kullanır. 4,10,13 1,2,3,4,5,6, 1,2,3
Dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilme yaklaşım teknik ve araçlarını bilir ve kullanır. 8,9 1,2,3,4,5,6, 1,2,3
Doğal ve yapılandırılmış bilimsel temelli / etkili müdahale yöntemlerini bilir 1,4, 6,10,12,13 1,2,3,4,5,6, 1,2,3
Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler için dilin bileşenlerine göre amaçların belirler ve BEP hedeflerini hazırlar ve gelişimi değerlendirir. 5,6,7,8,910,

11,12

1,2,3,4,5,6, 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İletişim ve Dil/konuşma gelişimi ve teorileri  
2 Erken çocuklukta dil gelişimi/ Aile eğitimi ve Desteklenmesi  
3 Okul çağı-Dil ve okuryazarlık  
4 ÖG ve dil  
5 ZY ve dil  
6 OSB ve dil  
7 Duygusal ve davranış bozukluklar ve dil  
8 Duyusal bozukluklar ve dil  
9 Nöromotor engeller/TBI ve dil  
10 Dil ve İletişim becerilerinin değerlendirilmesi  
11 Yöntem ve yaklaşımlar  
12 Alternatif İletişim Yöntemleri  
13 Materyal Geliştirme  
14 BEP ve Vaka çalışması  

 

Kaynaklar

Öğretim Yöntemleri:
  1. Ders Anlatma  2.Soru-Cevap  3.Tartışma  4.Grup Çalışması  5.Problem Çözme  6.Proje  7.Drama-Rol Oynama  8.Gözlem Yapma  9.Simulasyon  10.Sergileme  11.Deney  12.Vaka Analizi
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
  1. Yazılı Sınav Doldurma   2.Çoktan Seçmeli Test  3.Boşluk Doldurma  4. Doğru-Yanlış   5.Sözlü Sınav  6.Portfolyo  7.Vaka Analizi   8.Akran Değerlendirmesi

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 2 4
Ara Ödev 1       2 4
Final Ödevi 1 4 8
       
Toplam İş Yükü     106
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,2
Dersin AKTS Kredisi     4