• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 242
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
2
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Ozel eğitim hizmetlerinin teknolojiye destekli olarak saglanmasinda kullanilan araç, yöntem ve yaklasimlarina ilişkin bilginin kazanılması ve teknoloji araçlarının etkili olarak kullanılması için gerekli eğitim olanaklarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrencinin öğrenmesini arttırmak için teknolojiyi çok amaçlı ve birden çok yolla entegre edin 5,6,7,12 1,2,3,5,6 1,2
2) Tasarım teknolojisi 12 2,5,6 2,3
3) Bir öğretme veya öğrenme aracı tasarlamak için çoklu teknoloji araçlarını bütünleştirmek 1,7 2,3,5,6 2,3
4) Yeterli bir teknoloji uzmanı olma yolunda kendi öğrenmenizi izlemek 5 1,5 1, 2

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bağlamında Eğitim Teknolojisi: Büyük Resim  
2  Teoriden Uygulamaya: Dönüştürücü Teknoloji Bütünleşmesinin Temelleri  
3  Dönüştürücü Teknoloji Entegrasyonunu Öğrenme ve Liderlik  
4  Modern Sınıf İçin Teknoloji Kaynakları  
5 Sınıf Verimliliği için Teknoloji Aygıtı ve Yazılım Kaynakları  
6  Öğrenci Öğrenmesi için Öğretim Yazılımı  
7  Karma ve Çevrimiçi Öğrenim İçin Web Tabanlı Kaynaklar Web Tabanlı İçerik Kaynakları  
8  Web Tabanlı İletişim, İşbirliği, Tasarım, Yaratma ve Yapma  
9 Karışımlı ve Çevrimiçi Öğrenme  
10  Özel Eğitimde Teknoloji ile Teknoloji Öğretimi ve Öğrenimi Disiplinler Arasında Teknoloji Entegrasyonu  
11 İngiliz Dili ve Dil Sanatında Teknoloji ile Öğretme ve Öğrenme  
12 İkinci ve Yabancı Dillerin Teknolojisiyle Öğretme ve Öğrenme  
13 Fen, Mühendislik ve Matematik Alanında Teknoloji ile Öğretme ve Öğrenme  
14 Sosyal Bilgilerde Teknoloji ile Öğretme ve Öğrenme  
15  Müzik ve Sanatta Teknoloji İle Öğrenme ve Öğretme  

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar M. D. Roblyer, M.D. & Hughes, J. E. (2019). Integrating Educational Technology into Teaching, 8/E. Pearson. ISBN-10: 0134746414 • ISBN-13: 9780134746418

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir.       X    
2 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır.            
3 İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır.            
4 Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımlarını en üst düzeye edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar.            
5 Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB eğitim    programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar.       X    
6 Bireylerin BEP hedefleri yönünde gelişim ve kazanımlarını en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular.         X  
7 Öğretim programı ve bireyin BEP uygulanmasına uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyacına göre uyarlar.         X  
8 Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder.            
9 Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir.            
10 Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur.            
11 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir.            
12 Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır.         X  
13 Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür.            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3  45
Ödev 1 4 4
Ara Ödev 1       4 4
Final Ödevi 1 8 2
       
Toplam İş Yükü     80
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,2
Dersin AKTS Kredisi     3