Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Braille okuma ve yazma ile ilgili temel kavramları kazandırmak.
Dersin İçeriği:
Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille alfabesiyle okuma ve yazma, tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma; kabartma matematik ve fen sembolleri.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Braille okuma ilgili temel kavramları öğrenir. | 6,7,8,9 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille yazma ilgili temel kavramları öğrenir. | 1 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille okuma yazma ile ilgili öğretim uygulamalarını açıklar. |
3,4,5,6,7,
9, |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille okuma yazma ile öğretim planlar. | 1 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille yazı sistemini öğrenir. |
2,4,6,7
,9 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille alfabesi ile okuma yapar. | 6,7,8,9 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille alfabesiyle yazar. | 1 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Kabartma matematik sembollerini öğrenir. |
3,4,5,6,7,
9 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Kabartma fen sembollerini öğrenir. | 1 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Braille alfabesiyle uygulamalar yapar. |
2,4,6,7
,9 |
1,2,
3,4,5,6 |
1,2,3 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Braille yazı sistemi | |
2 | Braille yazı sistemi | |
3 | Braille yazı sistemi | |
4 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
5 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
6 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
7 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
8 | Kabartma matematik sembolleri | |
9 | Kabartma matematik sembolleri | |
10 | Kabartma fen sembolleri | |
11 | Kabartma fen sembolleri | |
12 | Uygulama örnekleri | |
13 | Uygulama örnekleri | |
14 | Uygulama örnekleri |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Görenler için Braille (Kabartma) Yazı Rehberi, Editör: Pınar Şafak |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda, okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır. | ||||||
3 | İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır. | X | |||||
4 | Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar. | X | |||||
5 | Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar. | X | |||||
6 | Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular. | X | |||||
7 | Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar. | X | |||||
8 | Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder. | ||||||
9 | Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir. | X | |||||
10 | Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur. | ||||||
11 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir. | X | |||||
12 | Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır. | X | |||||
13 | Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 1 | 4 |
Ara Ödev | 1 | 1 | 4 |
Final Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |