• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 248
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Amacı: 
Özel eğitim kurumlarında gözlem yoluyla, kurum ve bireyler hakkında bilgi ve deneyim kazandırmak.
Dersin İçeriği: 

Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı resmi kurumlarda ve sınıflarda okul deneyimi kazanma; gözlem yapma; kurum ve sınıf içi eğitsel, davranışsal ve gelişimsel uygulamaları gözlemleme; çocukların akademik ve akademik olmayan davranışlarını gözlemleme; gözlemleri paylaşma ve tartışma; kurumda ve sınıfta karşılaşabilecek sorunlar ve öneriler hakkında tartışma.

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Ders programlarını inceler. 1,5,6,7,8,9 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Özel eğitim kurumlarını bilir. 6,7,8,9 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Özel eğitim kurumlarının yapı, işleyiş ve programlarını inceler. 1 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Bireyselleştirilmiş eğitim planı yazabilir. 4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Özel eğitimde danışmanlığın önemini kavrar. 1, 10 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Kaynaştırma uygulamaları konusunda bilgilenir. 1,5,6,7,8,9 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Özel eğitim kurumlarında gözlem yapar ve kayıt tutar. 1,3,4,5,6,7,8,9,10,13 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Rapor yazar ve dosya hazırlar. 1, 10,12 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Özel eğitim kurumlarında gözlem yapar ve kayıtları tutar. 4,5,6,7,8,9,10,13 1,2,3,4,5,6 1,2,3
Rapor yazın ve dosya hazırlar. 1,10 1,2,34,5,6 1,2,3

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders programının incelenmesi, özel eğitim kurumları  
2 Özel eğitim kurumlarının yapısı, işleyişi ve programları  
3 Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve örneklerin incelenmesi  
4 Özel eğitim kurumlarında gözlem , Özel eğitimde danışmanlık  
5 Özel eğitim kurumlarında gözlem , Destek kaynakları  
6 Özel eğitim kurumlarında gözlem, Kaynaştırma ortamlarında ekip çalışması  
7 Özel eğitim kurumlarında gözlem , Kaynaştırma ortamlarında uyarlamalar  
8 Özel eğitim kurumlarında gözlem, Genel eğitim alanlarında içerik belirleme  
9 Özel eğitim kurumlarında gözlem, Kaynaştırma uygulamaları  
10 Özel eğitim kurumlarında gözlem  
11 Özel eğitim kurumlarında gözlem  
12 Özel eğitim kurumlarında gözlem  
13 Özel eğitim kurumlarında gözlem  
14 Rapor ve dosya düzenleme  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir.         x  
2 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda, okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır.            
3 İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır.     X      
4 Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar.       X    
5   Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını  (BGP) geliştirir,  uygular ve gerekli uyarlamaları yapar.       X    
6 Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular.     X      
7 Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller,  yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar.     X      
8 Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder.     X      
9 Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir.     X      
10 Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur.         X  
11 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir.         x  
12 Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır.   X        
13 Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 1 15 15
Ara Ödev 1      15 15
Final Ödevi 1 30 30
       
Toplam İş Yükü     135
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,3
Dersin AKTS Kredisi     5