Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; fen bilgisindeki temaları inceleme; konuları sıralama; konuların kazandırılması için gerekli kavramları belirleme ve bunlara dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme; öğrencilerin düzeylerine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama; sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri; sosyal bilgilerdeki temaların incelenmesi (üniteler, belirli gün ve haftalar, vb.); konuların mantıklı sıraya konulması; konuların kazandırılması için gerekli kavramların belirlenmesine dayalı olarak kavramlarla ilgili ölçüt bağımlı ölçme araçlarının geliştirilmesi; öğrencilerin düzeyine göre ders planlarını hazırlama; örnek öğretim uygulamaları; sosyal bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere uyarlama.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programları’nı tanır. | 3,5,6,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programları’nın değerlendirme tekniklerini tanır. | 3,5,6,8,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
İlköğretim Fen Bilimleri ile Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nın uygulanmasında kullanılabilecek etkinlikleri açıklar. | 3,5,6,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
Belirlediği dil ve bilgi düzeylerine uygun Fen ve Sosyal Bilgiler etkinliği hazırlar. | 3,5,6,7,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların düzeylerine uygun grup dil dersi materyalleri hazırlayabilecektir. | 3,5,6,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların düzeylerine uygun grup dil dersi planlar. | 3,5,6,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
Özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların dil ve bilgi düzeylerini tanır. | 3,5,6,9,11,12 | 1,2,4,12 | 1,2 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 | Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme | |||
2 | Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama | |||
3 | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | |||
4 |
|
|||
5 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama | |||
6 | Fen Bilgisi dersi örnek uygulamaların incelenmesi (analizi) | |||
7 | Fen Bilgisinde izleyen etkinliğin önemi, içeriği ve uygulaması | |||
8 | Sosyal bilgiler öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme | |||
9 |
|
|||
10 | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | |||
11 |
|
|||
12 | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun sosyal bilgiler ders planları hazırlama, örnek öğretim uygulamaları | |||
13 |
|
|||
14 | Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim alanındaki engel gruplarına ilişkin bilgi sahibi ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
2 | Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda toplumun bilinçlendirilmesi ve farklılık yaratılmasında aktif rol alır. | ||||||
3 | İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır. | X | |||||
4 | Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar. | ||||||
5 | Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar. | X | |||||
6 | Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular. | X | |||||
7 | Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar | X | |||||
8 | Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder. | X | |||||
9 | Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir. | X | |||||
10 | Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur. | X | |||||
11 | Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir. | ||||||
12 | Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır. | X | |||||
13 | Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür. |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 1 | 4 |
Ara Ödev | 1 | 1 | 4 |
Final Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |