DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
|
No
|
Program Öğrenme Çıktıları
|
Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
1
|
Özel eğitim alanındaki engel gruplarına ilişkin bilgi sahibi ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibi olur.
|
|
X
|
|
|
|
|
2
|
Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda toplumun bilinçlendirilmesi ve farklılık yaratılmasında aktif rol alır.
|
|
|
|
|
|
|
3
|
İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır.
|
|
|
|
|
X
|
|
4
|
Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar.
|
|
|
|
X
|
|
|
5
|
Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar.
|
|
|
|
|
X
|
|
6
|
Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular.
|
|
|
|
|
X
|
|
7
|
Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar.
|
|
|
|
|
X
|
|
8
|
Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder.
|
|
|
|
X
|
|
|
9
|
Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir.
|
|
|
|
|
X
|
|
10
|
Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur.
|
|
|
|
|
|
|
11
|
Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir.
|
|
|
|
|
|
|
12
|
Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
13
|
Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür.
|
|
|
|
|
|
|