Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Fonksiyonel davranış analizi ve pozitif davranış müdahale planları hazırlamaya ilişkin bilgi ve deneyimin kazandırılması
Dersin İçeriği:
Davranış, tanım, davranis problemleri ve türleri; öğrenci yetkinlikleri: akademik, davranışsal ve dil yetkinlikleri; davranışsal değerlendirme; süreç ve teknikler; davranışın işlevsel değerlendirmelerinin yapılması (FDA); davranış müdahale planlarının yazılması; plan ve sözleşme türleri; olumlu davranışsal müdahale planlari yazma (ODMP); ev ve okul işbirliği; okul ortamında çocukların değerlendirilmesi için uygun yöntemler; ev ortamıyla ilgili bilgiler; görüşmeler ve diğer resmi olmayan prosedürler; sürekli davranış değerlendirmesi; sınıf düzenlemeleri ve davranışları; planlama ve hizmet sağlama süreci: danışma modeli
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1,5,6,7,8,9 | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 | |
|
6,7,8,9 |
1,2,
3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
1,3,11,12,14 |
1,2,
3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
4,5,6,7,8,
9,10,13 |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
1, 10 | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Davranış değerlendirme, Terimler ve Tanımlar | |
2 | Öğrenci yeterlilikleri | |
3 | Danışma Sürecinin Gözden Geçirilmesi | |
4 | FDA sırasında işbirliği | |
5 | Fonksiyonel Değerlendirme: Genel Bakış, Hedef Seçimi, Kayıt İnceleme | |
6 | Davranış Derecelendirme Ölçekleri | |
7 | Röportajlar | |
8 | Fonksiyonel Değerlendirme: Gözlem teknikleri, Temel oluşturma, Hipotez Testi | |
9 | Öğretmen görüşmesi | |
10 | FDA Yazma | |
11 | Olumlu Davranışsal Müdahale Planları (ODMP) | |
12 | Sınıf düzenlemeleri | |
13 | ODMP Yazma | |
14 | Davranışsal Müdahale: Acil Müdahaleler |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |