• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 358
Teori Saati: 
1
Uygulama Saati: 
4
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Amacı: 
Özel eğitim alanında edindiği bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanması, uygulanması, sınıf yönetimi değerlendirme gibi bilgi ve becerileri çeşitli eğitim ortamlarında uygular.
Dersin İçeriği: 

Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma; eğitim-öğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Profesyonel davranışlar sergiler ve üniversite personeli ve fakülte, okul ve site arkadaşları, ebeveynler, profesyoneller ve sınıf arkadaşları ile işbirliği yapar. 4,13 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5,6,7,8
Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılamak için etkili uygulamaları yansıtan uygun ders planlarını yazın, uygulayın ve değerlendirir. 1,3,5,6,7,8,9,11, 12 2,3,5,6 1,2,3,4,5,6,7,8
Tüm öğrencilerin öğrenmeye katılmak ve katkıda bulunmak için desteklendiği ve birleştirildiği pozitif bir öğrenme ortamı oluşturur. 2,13 1,2,3,4 1,2,3,4,5,6,7,8
Etkili, olumlu bir öğrenci çalışması / performansı üzerine sürekli değerlendirme yapma yeteneğini gösterir. 9,12 1,4.5 1,2,3,4,5,6,7,8
Öğretimin etkinliğini değerlendirin ve planlama ve öğretimde düzeltmeler yapar. 5,9 3,4,5 1,2,3,4,5,6,7,8
Zamanlarını, materyallerini ve çalışma alanlarını düzenlemek için araçları koruyun ve etkili bir şekilde kullanır. 7,10,12 1,5 1,2,3,4,5,6,7,8

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Öğrenme ortamını ve kurum içi role ve sorumluluklar, kurumsal işleyiş  
2 Pozitif öğrenme ortamlarının oluşturulması/ Sınıf dinamiği çalışması  
3 Zaman, materyal ve öğrenme ortamının etkili kullanımı  
4 Özel eğitime gereksinim duyan öğrencilerin değerlendirmesi/ BEP incelemesi  
5 BEP hazırlanması ve genel eğitim müfredatları  
6 Ünite ve ders planları hazırlama  
7 Öğretimin yürütülmesi/ ders işleyişi  
8 Farklı yöntemler yoluyla öğrenmenin değerlendirilmesi  
9 Dersin etkililiğinin farklı yöntemler ile değerlendirilmesi/ gerekli düzenlemelerin yapılması  
10 Farklılaştırılmış eğitim yöntemleri  
11 Davranışın değerlendirilmesi  
12 Davranışın desteklenmesi  
13 BEP ve MEB müfredatı gelişimin rapor edilmesi  
14 Ailelerle çalışma  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir.         X  
2 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır.         X  
3 İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır.         X  
4 Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımlarını en üst düzeye edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar.         X  
5 Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB eğitim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını (BGP) geliştirir, uygular ve gerekli uyarlamaları yapar.         X  
6 Bireylerin BEP hedefleri yönünde gelişim ve kazanımlarını en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular.         X  
7 Öğretim programı ve bireyin BEP uygulanmasına uygun eğitimsel materyaller, yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyacına göre uyarlar.         X  
8 Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder.         X  
9 Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir.         X  
10 Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur.         X  
11 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir.         X  
12 Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır.         X  
13 Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 1 15 15
Ara Ödev 1      15 15
Final Ödevi 1 30 30
       
Toplam İş Yükü     135
Toplam İş Yükü / 25 (s)     5,3
Dersin AKTS Kredisi     5