• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 445
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
5
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin teorik bilgilerini uygulama fırsatı bulmalarına imkan vermek ve alanda tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Özel gereksinimli çocukların devam ettiği eğitim uygulama okulunda, gözlem yapma, okulun işleyişini öğrenme, özel gereksinimli çocukları program ağırlıklı değerlendirme, Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı hazırlama, ders planları ve günlük etkinlik planları hazırlama, ölçüt bağımlı ölçü araçlarını hazırlama ve kullanma, bireysel ve grup öğretimi yapma, problem davranışları değerlendirme ve olumlu davranış desteği planı hazırlama, sınıf yönetimi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Özel gereksinimli bireyleri müfredata dayalı olarak, bilişsel, sosyal, motor, dil gibi gelişim alanları ve davranış problemleri açısından değerlendirir.
2) Değerlendirme sonuçlarına göre uzun ve kısa dönemli amaç belirler.
3) Amaçların kazandırılmasına yönelik bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar.
4) Öğrenci gelişim ve gereksinimlerine uygun öğretim materyalleri hazırlar.
5) Özel gereksinimli öğrenciye bireyselleştirilmiş öğretim yapar.
4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

1,2,

3,4,5,6,7,8

 

 

Dersin Akışı

HAFTALAR KONULAR
1.HAFTA Öğretmen adaylarına okullar ve gruplar hakkında bilgi verilir ve "Öğretmenlik Uygulaması I Dersi Yönergesi" açıklanır.
2.HAFTA Öğretmen adayları sınıf ortamında gözlem yaparak haftalık ders programını, öğrenci listesini edinir, ders programını ve öğrenci BEPlerini inceler.
3.HAFTA Öğretmen adayları, sınıfta bulunan “en az iki öğrenci” için “Performans Belirleme Formunu” kullanarak öğrencinin ilk değerlendirmesini yapar.

Öğretmen adayları, hedef öğrenci için her gün 1 kez olmak üzere “en az iki farklı derste” 15 dakika süre ile anektod kaydı tutar ve azaltılmak istenen hedef davranışı belirler ve tanımlar.

4.HAFTA Belirlediği davranış için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek davranış değiştirme programını hazırlar.
  1. İkinci ve üçüncü haftada doldurduğu kaba değerlendirme formlarını tamamlayarak arkadaşlarıyla paylaşır. Arkadaşlarının doldurduğu kaba değerlendirme formlarını da edinerek tüm formları dosyasına koyar.
  2. Doldurduğu kaba değerlendirme formlarını ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak, öğretimini yapmak üzere, bir öz bakım/günlük yaşam/toplumsal uyum/bağımsız yaşam becerisi belirleyerek, öğretim elemanına bildirir ve onayını alır.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (AKTİF KATILIM BAŞLANGICI).

 

5.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır.
  2. Belirlediği davranışa ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer.
  3. Belirlediği beceri için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek beceri öğretim programını hazırlar.
  4. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  5. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

6.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır.
  3. Belirlediği beceriye ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer.
  4. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  5. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

7.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

8.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

9.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

 

 

 

10.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

11.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

12.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

13.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.

 

14.HAFTA Davranış değiştirme ve beceri öğretim programlarının dönem sonu raporlarını yazar. Hazırlanan raporlara;

a. Grafikleri (başlama düzeyi, uygulama ve izleme) koyar.

b. Hangi amaçlara ulaşıldığını yazar. 

c. Uzun dönemli amaca ulaşılamadıysa gerekçelerini yazar.

d. Önerilerini (sınıf öğretmenine, sonraki dönem gelecek olan uygulama öğrencisine ve aileye yönelik) yazar.

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Moodledan paylaşılacaktır
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Sınav 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar   x      
2 Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar   x      
3 Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir     x    
4 Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.       x  
5 Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.        x  
6 Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.         x  
7 Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.   x    
8 Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.         x  
9 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme          X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 74
Ödev 10 10        100
       
Toplam İş Yükü     250
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10