• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 452
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
5
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğrencilerin teorik bilgilerini uygulama fırsatı bulmalarına imkan vermek ve alanda tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Özel gereksinimli çocukların devam ettiği eğitim uygulama okulunda, gözlem yapma, okulun işleyişini öğrenme, özel gereksinimli çocukları program ağırlıklı değerlendirme, Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı hazırlama, ders planları ve günlük etkinlik planları hazırlama, ölçüt bağımlı ölçü araçlarını hazırlama ve kullanma, bireysel ve grup öğretimi yapma, problem davranışları değerlendirme ve olumlu davranış desteği planı hazırlama, sınıf yönetimi

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1.Özel gereksinimli bireyleri müfredata dayalı olarak, bilişsel, sosyal, motor, dil gibi gelişim alanları ve davranış problemleri açısından değerlendirir.
2) Değerlendirme sonuçlarına göre uzun ve kısa dönemli amaç belirler.
3) Amaçların kazandırılmasına yönelik bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar.
4) Öğrenci gelişim ve gereksinimlerine uygun öğretim materyalleri hazırlar.
5) Özel gereksinimli öğrenciye bireyselleştirilmiş öğretim yapar.
4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6,7,8,9,10,11,12

1,2,

3,4,5,6,7,8

 

Dersin Akışı

HAFTALAR KONULAR
1.HAFTA Öğretmen adaylarına okullar ve gruplar hakkında bilgi verilir ve "Öğretmenlik Uygulaması II Dersi Yönergesi" açıklanır.
2.HAFTA Öğretmen adayları sınıf ortamında gözlem yaparak haftalık ders programını, öğrenci listesini edinir, ders programını ve öğrenci BEPlerini inceler. Öğretmen denetiminde etkinliklere katılır.
3.HAFTA Öğretmen adayları, sınıfta bulunan “en az iki öğrenci” için “Performans Belirleme Formunu” kullanarak öğrencinin ilk değerlendirmesini yapar.
4.HAFTA Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir sosyal beceri seçer (NOT: Öğretimi yapılacak uygun bir sosyal becerinin seçilmesinin mümkün durumlarda özbakım/günlük yaşam/bağımsız yaşam becerisi seçilebilir). Seçtiği beceri için uygulama öğretim elemanından onay alır ve program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek beceri öğretim programını hazırlar.

Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (Aktif katılım başlangıcı).

5.HAFTA
  1. Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır.
  2. Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir kavram seçer. Seçtiği kavram için uygulama öğretim elemanından onay alır ve program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek kavram öğretim programını hazırlar.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
6.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır.
  3. Belirlediği beceriye ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer.
  4. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  5. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.
7.HAFTA
  1. Belirlediği beceriye ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer.
  2. Hazırladığı kavram öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama öğretim elemanından uygulamaya başlama onayını alır.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
8.HAFTA
  1. Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini planı ile birlikte uygulama dosyasına koyar.
9.HAFTA Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Belirlediği kavramda öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için ard arda üç oturum kayıt tutar ve grafiğini çizer.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
10.HAFTA
  1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  3. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  4. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
11.HAFTA 1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
12.HAFTA 1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
13.HAFTA 1.Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  1. Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
  2. Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular.
  3. Hazırladığı her ders planı için kendi geliştirdiği/kullandığı araç-gereçleri ya da görsellerini uygulama dosyasına koyar.
14.HAFTA Beceri ve kavram uygulama/öğretim programlarının dönem sonu raporlarını yazar. Hazırlanan raporlara;

a. Öğretim programının grafiklerini (başlama düzeyi, uygulama ve izleme) koyar.

b. Öğretim programında hangi amaçlara ulaşıldığını yazar. 

c. Öğretim programında uzun dönemli amaca ulaşılamadıysa gerekçelerini yazar.

d. Uygulanan programa ilişkin önerilerini (sınıf öğretmenine, sonraki dönem gelecek olan uygulama öğrencisine ve aileye yönelik) yazar.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dokümanlar Moodledan paylaşılacaktır
Ödevler  
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Sınav 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar   x      
2 Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar   x      
3 Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir     x    
4 Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular.       x  
5 Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular.        x  
6 Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür.         x  
7 Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar.       x    
8 Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar.         x  
9 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme          X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödev 2 13   26
 
Toplam İş Yükü     250
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10