Özel gereksinimli çocukların devam ettiği eğitim uygulama okulunda, gözlem yapma, okulun işleyişini öğrenme, özel gereksinimli çocukları program ağırlıklı değerlendirme, Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı hazırlama, ders planları ve günlük etkinlik planları hazırlama, ölçüt bağımlı ölçü araçlarını hazırlama ve kullanma, bireysel ve grup öğretimi yapma, problem davranışları değerlendirme ve olumlu davranış desteği planı hazırlama, sınıf yönetimi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Özel gereksinimli bireyleri müfredata dayalı olarak, bilişsel, sosyal, motor, dil gibi gelişim alanları ve davranış problemleri açısından değerlendirir. 2) Değerlendirme sonuçlarına göre uzun ve kısa dönemli amaç belirler. 3) Amaçların kazandırılmasına yönelik bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar. 4) Öğrenci gelişim ve gereksinimlerine uygun öğretim materyalleri hazırlar. 5) Özel gereksinimli öğrenciye bireyselleştirilmiş öğretim yapar. |
4,5,6,7,8,
9,10,13 |
1,2,
3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
1,2,
3,4,5,6,7,8 |
Dersin Akışı
HAFTALAR | KONULAR |
1.HAFTA | Öğretmen adaylarına okullar ve gruplar hakkında bilgi verilir ve "Öğretmenlik Uygulaması II Dersi Yönergesi" açıklanır. |
2.HAFTA | Öğretmen adayları sınıf ortamında gözlem yaparak haftalık ders programını, öğrenci listesini edinir, ders programını ve öğrenci BEPlerini inceler. Öğretmen denetiminde etkinliklere katılır. |
3.HAFTA | Öğretmen adayları, sınıfta bulunan “en az iki öğrenci” için “Performans Belirleme Formunu” kullanarak öğrencinin ilk değerlendirmesini yapar. |
4.HAFTA |
Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir sosyal beceri seçer (NOT: Öğretimi yapılacak uygun bir sosyal becerinin seçilmesinin mümkün durumlarda özbakım/günlük yaşam/bağımsız yaşam becerisi seçilebilir). Seçtiği beceri için uygulama öğretim elemanından onay alır ve program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek beceri öğretim programını hazırlar.
Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için bir tane dersin planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (Aktif katılım başlangıcı). |
5.HAFTA |
|
6.HAFTA |
|
7.HAFTA |
|
8.HAFTA |
|
9.HAFTA |
Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
|
10.HAFTA |
|
11.HAFTA |
1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
|
12.HAFTA |
1. Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
|
13.HAFTA |
1.Hazırladığı beceri öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
|
14.HAFTA |
Beceri ve kavram uygulama/öğretim programlarının dönem sonu raporlarını yazar. Hazırlanan raporlara;
a. Öğretim programının grafiklerini (başlama düzeyi, uygulama ve izleme) koyar. b. Öğretim programında hangi amaçlara ulaşıldığını yazar. c. Öğretim programında uzun dönemli amaca ulaşılamadıysa gerekçelerini yazar. d. Uygulanan programa ilişkin önerilerini (sınıf öğretmenine, sonraki dönem gelecek olan uygulama öğrencisine ve aileye yönelik) yazar. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | Moodledan paylaşılacaktır |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeleri ve gelişmeleri tanımlar | x | |||||
2 | Tipik gelişen ve farklı gelişen bireylerin gelişimsel özelliklerini sıralar | x | |||||
3 | Özel gereksinimli bireylere yönelik öğretim programlarıyla ilgili bilgiye sahip olur, bu bilgiyi hedef öğrenci grubunun bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim özellikleriyle ilişkilendirir | x | |||||
4 | Özel gereksinimli bireylerin bireysel, dilsel ve kültürel özelliklerini dikkate alan uygun değerlendirme yöntemlerini açıklar ve uygular. | x | |||||
5 | Özel gereksinimli bireylerin gelişimsel, akademik, mesleki yeterliliklerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini açıklar ve uygular. | x | |||||
6 | Özel gereksinimli bireylerin, bireysel özelliklerine göre öğretim sürecini planlar ve yürütür. | x | |||||
7 | Eğitim-öğretim sürecine aile katılımını sağlamak amacıyla aile eğitimi ve rehberliği yapar. | x | |||||
8 | Öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmek için ailelerle, diğer öğretmenlerle ve farklı disiplinlerden uzmanlarla işbirliği yapar. | x | |||||
9 | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirme | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
DERS KATEGORİSİ | Uzmanlık / Alan Dersleri | ||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödev | 2 | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü | 250 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |