• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 452
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
6
Kredi: 
5
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin İçeriği: 

Konu ve özel alan bilgileri kullanılarak plan geliştirilmesi,

Öğretim sürecinin yönlendirmesi,

Sınıf yönetimi tekniklerinin uygulanması

Öğrenci ve öğretmenlerle iletişim de tekniklerinin seçilmesi,

Öğrenci değerlendirme araçlarının geliştirilmesi ve uygulanması

Ders değerlendirme araçlarının seçilmesi

Okul çevre ilişkileri, okul etkinliklerine katılma, ders dışı eğitim etkinlikleri, mesleğin gerektirdiği becerileri gösterme. Öğrenciler her hafta farklı bir konuda ilk ve orta seviyelerde İngilizce sınıflarını 3er saat gözlemlemektedirler.  Gözlemleri sonucunda sınıfta tartışmalar yapılmaktadır.  Öğrenciler gözlemleriyle ilgili her hafta rapor yazmaktadırlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim yapmak için beceri veya davranış belirler. 4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Beceri öğretimi yapar. 1, 10 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Öğrettiği becerinin kaydını tutar. 2,4,6,7,8

,9,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Kalıcılık ve genelleme çalışmaları yapar. 2,4,6,7,

9,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Beceri öğretim programı hazırlar. 4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Davranış değiştirme programı hazırlar. 1, 10 1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Kavram öğretimi programı hazırlar. 2,4,6,7,8

,9,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
hazırladığı programı uygular. 2,4,6,7,

9,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Programın uygulanma kayıdını tutar. 4,5,6,7,8,

9,10,13

1,2,

3,4,5,6

1,2,3
Sonuç raporu yazar. 1, 10 1,2,

3,4,5,6

1,2,3

 

Dersin Akışı

HAFTALAR KONULAR
1.HAFTA Öğretimi yapılacak davranış, beceri, kavram vb. belirlenmesi
2.HAFTA Belirlenen beceri vb. öğretimini yapma
3.HAFTA Kayıt tutma
4.HAFTA Kalıcılık ve genelleme çalışması
5.HAFTA Rapor yazma
6.HAFTA Beceri veya davranış değiştirme programı hazırlama
7.HAFTA Beceri veya davranış değiştirme programı hazırlama
8.HAFTA Programın uygulanması
9.HAFTA Programın uygulanması
10.HAFTA Programın uygulanması
11.HAFTA Programın uygulanması
12.HAFTA Programın uygulanması
13.HAFTA Kayıt tutma
14.HAFTA Sonuç raporu yazma

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Ödev 1 25
Final Ödevi 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Özel eğitim alanı/ engel gruplarına ilişkin temel kavramlar ve engelin bireysel, eğitimsel ve toplumsal etkisi konusunda bilgi sahibidir.         X  
2 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin yasal hak ve ihtiyaçları konusunda, okul ve toplumda bireylerin bilinçlendirilmesi ve farkındalık yaratılmasında liderlik rolü alır.         X  
3 İlk ve ortaöğretim programlarında matematik, fen ve sosyal bilgiler gibi derslerde yer alan konular, uygun öğretim stratejileri ve yöntemleri bilir ve kullanır.         X  
4 Özel eğitim sürecinde öğrencilerin kazanımları en üst düzeyde edinmeleri amacıyla okul/ kurum personeli, uzmanlar, aileler ve toplumdaki bireylerle etkili işbirliği yapar.         X  
5   Özel eğitim yasaları çerçevesinde, bireylerin ihtiyaçları ve MEB öğretim programları göz önüne alınarak hazırlanan Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Programı (BAHP), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ve Bireyselleştirilmiş Geçiş Planlarını  (BGP) geliştirir,  uygular ve gerekli uyarlamaları yapar.         X  
6 Bireylerin BEP hedefleri yönünde belirtilen kazanımları en üst düzeyde edinmeleri ve MEB öğretim programlarına ulaşılabilirliklerini sağlamak için bilimsel dayanaklı yaklaşım ve yöntemleri bilir ve etkili olarak uygular.         X  
7 Öğretim programı ve BEP hedeflerine uygun eğitimsel materyaller,  yardımcı güncel teknoloji ve diğer kaynakları bilir, geliştirir ve bireyin ihtiyaçlarına göre uyarlar.         X  
8 Çeşitli kaynaklardan edinilen değerlendirme verilerini organize etme, analiz ve yorumlama yolu ile bireylerin eğitimsel değerlendirmesini çeşitli teknik ve yöntemler kullanarak yapar ve rapor eder.         X  
9 Uygun değerlendirme araçları kullanarak bireylerin öğrenmesini değerlendirir ve eğitimsel kararları veriye dayalı olarak verir.         X  
10 Özel eğitim alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek mesleki bilgilerini geliştirir ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özel eğitim alanının gelişimine katkıda bulunur.         X  
11 Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeleri, amaçlarını, yapısını ve mesleği ile ilgili mevzuatı (yasa, yönetmelik, genelge, vb.) ve özel eğitimin tarihsel gelişimini bilir.         X  
12 Teknolojiyi öğrenme ortamları ve etkinliklerin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde etkili olarak kullanır.         X  
13 Saygı, güven, ilgi ve etik davranışı yansıtan, bireylerin yaşam deneyimleri ve gelişimsel özeliklerine değer veren, kültürel olarak bütünleştirici öğrenme ortamlarını yaratır, idare eder ve sürdürür.         X  

 

AKTS İş Yükü Tablosu

DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Ödev 10 10        100
Ara Ödev 1       10 10
Final Ödevi 1 20 20
       
Toplam İş Yükü     250
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10