• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 262
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını irdelemektir.
Dersin İçeriği: 

Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar, Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü, Üretimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği, Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları: Çalışma Yaşamındaki, Eğitimde Ve Ailede ve Siyasette Eşitlik Politikaları.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk -doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir. 2,7,8,9,10 1.,3.,4. 1.,3.,4
2) Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini irdeleyen farklı kuramsal yaklaşımları kavrar. 2,7,8,9,10 1.,3.,4. 1.,3.,4
3) Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin siyasi programlarla giderilebileceğini eleştirel olarak tartışır. 2,7,8,9,10 1.,3.,4. 1.,3.,4
4) Dünyada ve Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını inceler. 2,7,8,9,10 1.,3.,4. 1.,3.,4
5) Toplumsal cinsiyet eşitliği, uygulama sonuçlarını değerlendirir 2,7,8,9,10 1.,3.,4. 1.,3.,4

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Tanışma ve dersi yapılandırma
2 Toplumsal Cinsiyet Nedir?
3 Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar
4 Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar
5 Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü
6 Üretimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
7 Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
8 Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
9 Bilimde ve Sanatta Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
10 Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları: Çalışma Yaşamındaki Eşitlik Politikaları
11 Siyasette,Eğitimde Ve Ailede Eşitlik Politikaları
12 Siyasette,Eğitimde Ve Ailede Eşitlik Politikaları
13 Sunum ve Değerlendirme
14 Final 

Kaynaklar

Ders Notu HUSSEY, Mark. Masculinities: Interdisciplinary Readings. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 2002. KIMMEL, Michael S. The Gendered Society Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. RENZETTI, Claire M. and Daniel J. Curran. Women, Men, and Society. Boston: Allyn and Bacon, 1995. Josephine DONOVAN, Feminist Teori, İletişim Yayınları, İstanbul, 1999

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 30
Vize 1 30
Final 1 40
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   40
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak X          
2 PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek   X        
3 Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak X          
4 Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek X          
5 Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak X          
6 Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak X          
7 Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak   X        
8 Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak     X      
9 Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak   X        
10 Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ödev 1 3 3
Vize  1 3 3
Final 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4