• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
ED 255
Ders Tipi: 
Meslek Bilgisi Seçmeli Dersler
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
4
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı; öğrencilerin, insanlararası iletişim ve etkileşimi danışmanlık becerileri temelinde öğrenmeleri ile ‘etkin dinleme’ yöntemininin anlamı, önemi ve kullanımını kavramalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 

Kişilerarası iletişim

İletişim ve Algı

Sözsüz İletişim

İletişim engelleri

Etkin dinleme

İnsanlararası ilişkilerde çatışmayı yönetme

İletişim ve Duygular

Bilgilendirici konuşma, ikna edici konuşma, küçük gruplarda konuşma

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı sınav 2. Çoktan seçmeli test 3. Boşluk doldurma 4. Doğru -Yanlış 5. Sözlü sınav 6. Portfolyo 7. Vaka Analizi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Kişilerarası iletişimin önemini anlama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
İletişimin algılar ve duygularla etkileşimini kavrama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
Sözlü ve sözsüz iletişim ile iletişim engellerinin deneyimlendiği ‘etkin dinleme’ yi kavrama ve uygulama 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
İnsanlararası ilişkilerde çıkacak çatışmaları yönetmeyi öğrenme 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7
Farklı konuşma çeşitlerini fark etme ve öğrenme 1,2,4,6 1,2,4,6 1,2,3,4,7

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri. İlgili kaynakların okunması
2 Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri. İlgili kaynakların okunması
3 Türk eğitim sisteminin genel yapısı. İlgili kaynakların okunması
4 Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler. İlgili kaynakların okunması
5 Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim. İlgili kaynakların okunması
6 Yönetim bilimi ve örgüt kavramı. İlgili kaynakların okunması
7 Yönetim kuramları. İlgili kaynakların okunması
8 Ara sınav. İlgili kaynakların okunması
9 Yönetim süreçleri. İlgili kaynakların okunması
10 Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği. İlgili kaynakların okunması
11 Okul yönetiminde personel işleri. İlgili kaynakların okunması
12 Okul yönetiminde personel işleri. İlgili kaynakların okunması
13 2. Arasınav/Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri. İlgili kaynakların okunması
14 Okul işletmesinin yönetilmesi. İlgili kaynakların okunması
15 Okul-çevre ilişkileri. İlgili kaynakların okunması
16 Final exam. İlgili kaynakların okunması

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu Acar,N.V.İnsan İlişkileri (iletişim),Nobel yay,Ankara,2010
Cüceloğlu,D.Yeniden insan insana,Remzi Yay.İstanbul,1991
Horn,S.(Çev.Z.Dicleli),Tongue Fu,Boyner yay,İstanbul,1997
Diğer Kaynaklar Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar  
Ödevler  
Sınavlar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Derse Katılım 2 10
Ödev 1 25
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Ülkemizin özellikle son günlerde fazlasıyla ihtiyacını duyduğu Psikolojik Danışma ve Rehberlik uzmanlarını yetiştirecek akademik elemanların yetiştirilmesi için uygun eğitim programlarını kullanır.     X      
2 Davranış bilimlerinde araştırma yapabilme yeterliliklerini sıralar ve betimler.       X    
3 Çocuk ve ergenlik psikolojisi hakkında uzman bireyler yetiştirilmesi için gerekli olan bilgi ve becerileri tanımlar, bu bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.       X    
4 Rehberlik ve psikolojik danışma çerçevesine uygun etik anlayışı kazanır.         X  
5 Terapötik iletişim ve danışma becerisinin kullanılması ve bu beceri ile bireye özgü profesyonel yardım oturumları planlar       X    
6 Mesleki rehberlik ve danışma uygulamasında yetkin hale gelerek öğrencilere uygun mesleki yönlendirmeleri saptar.   X        
7 Bireysel ve Grupla Psikolojik danışma yapabilme becerisi kazanarak bireye özgü sıkıntıları belirler ve uygun danışma oturumları planlar       X    
8 Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları hakkında bilgi ve beceri edinerek bu bilgi ve becerileri bireylere yardım sürecinde kullanır     X      
9 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak yaşadığı çevreye ilişkin bireylerin psikolojik durumlarını iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler     X      
10 Öğrenci kişilik hizmetlerinin uygulanmasında yetkin hale gelmelerini sağlayarak okul psikolojik danışman adaylarının öğrencilerin sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.     X      

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 3 3
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
       
Toplam İş Yükü     96
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3,84
Dersin AKTS Kredisi     4