Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak
Dersin İçeriği:
Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temelleri, eğitim sisteminin genel yapısı, yönetim ve okul yönetimi
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
1. Sunum 2. Ödev 3. Uygulama
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,5,6,15 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5,6,11,17 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
1,4,5 | 1,2,3,4,5,6 | 1,2,3 |
|
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri. | İlgili kaynakların okunması |
2 | Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri. | İlgili kaynakların okunması |
3 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı. | İlgili kaynakların okunması |
4 | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler. | İlgili kaynakların okunması |
5 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim. | İlgili kaynakların okunması |
6 | Yönetim bilimi ve örgüt kavramı. | İlgili kaynakların okunması |
7 | Yönetim kuramları. | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ara sınav. | İlgili kaynakların okunması |
9 | Yönetim süreçleri. | İlgili kaynakların okunması |
10 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği. | İlgili kaynakların okunması |
11 | Okul yönetiminde personel işleri. | İlgili kaynakların okunması |
12 | Okul yönetiminde personel işleri. | İlgili kaynakların okunması |
13 | 2. Arasınav/Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri. | İlgili kaynakların okunması |
14 | Okul işletmesinin yönetilmesi. | İlgili kaynakların okunması |
15 | Okul-çevre ilişkileri. | İlgili kaynakların okunması |
16 | Final exam. | İlgili kaynakların okunması |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 25 |
Ara Ödev | 1 | 25 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PDR’nin geçmişini, temel felsefesini ve ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | |||||
2 | PDR alanında koordinasyon, konsültasyon/müşavirlik ve süpervizyonun anlam ve önemini kavramak ve uygulayabilmek | ||||||
3 | Ulusal ve uluslar arası PDR dernekleri tarafından kabul edilmiş etik kuralları bilmek ve uygulamak | ||||||
4 | Çok kültürlü bir yaklaşımla herkesi olduğu gibi/her türlü özellikleriyle kabul etmeyi öğrenmek | X | |||||
5 | Kültürel farkındalık, kültürel sosyal adalet, çatışma çözme ve diğer kültürel davranışlarıyla ilgili teorileri/bilgileri; insan ruhunun, aklının ve bedeninin gelişimi ve sağlığı için öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
6 | Gelişim, öğrenme ve kişilik gelişimiyle ilgili teorileri, bireyin yaşam boyu olumlu yönde gelişimi ve iyilik halini kolaylaştıracak şekilde öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
7 | Normal ve anormal davranışları etkileyen çevresel faktörleri, psikopatolojiyi, özürlülük durumlarını ve gelişim sürecindeki krizleri anlamak | ||||||
8 | Global ekonomide belirli gruplara uygulananları da içerecek şekilde, kariyer danışmanlığı, süreçleri, teknikleri ve kaynakları kariyer gelişimi ile karar verme modellerini öğrenmek ve uygulamak | X | |||||
9 | Psikolojik danışmanlık teorilerini öğrenerek uygulamada danışanlara uygun müdahale tekniklerini farketmek ve kullanmak | X | |||||
10 | Grup sürecini, grup üyelerinin rol ve davranışlarını, grup çalışmasının terapötik faktörlerini, gelişimsel aşama içeren grup dinamiklerinin ilke ve tekniklerini öğrenmek | X | |||||
11 | Grup lideri olma çeşitleri ve becerilerini öğrenmek ve uygulamak | ||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI | Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |