• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
SPED 303
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
3
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Bu dersin amacı öğretmen adaylarinin dikkat bozukluğu ve hiperaktivite ye iliskin temel bilgi ve bilime dayali eğitimsel yaklasim ve strategiler konusunda bilgi ve beceri geliştirmedir.
Dersin İçeriği: 

Bu dersin amacı öğretmen adaylarinin dikkat bozukluğu ve hiperaktivite ye iliskin temel bilgi ve bilime dayali eğitimsel yaklasim ve strategiler konusunda bilgi ve beceri geliştirmedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1.Ders Anlatma 2.Soru-Cevap 3.Tartışma 4.Grup Çalışması 5.Problem Çözme 6.Proje 7.Drama-Rol Oynama 8.Gözlem Yapma 9.Simulasyon 10.Sergileme 11.Deney 12.Vaka Analizi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
1. Yazılı Sınav Doldurma 2.Çoktan Seçmeli Test 3.Boşluk Doldurma 4. Doğru-Yanlış 5.Sözlü Sınav 6.Portfolyo 7.Vaka Analizi 8.Akran Değerlendirmesi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu gösteren çocukların özelliklerini açıklar
1 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8
  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu gösteren çocukların performanslarını alır
8,9 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8
  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu gösteren çocuklara bireysel eğitim programı hazırlar.
4,5,6,7,8,9,

10,12,13

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8
  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu gösteren çocuklara uygun etkinlik örnekleri hazırlar
7,12 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8
  1. Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu gösteren çocuklar için materyal geliştirir
7,12 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 1,2,3,4,5,6,7,8

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 DEHB'li Öğrencileri Anlamak  
2 DEHB'nin Teşhis Süreci / Klinik Teşhisi  
3 Çaba mı harcıyorlar?  
4 DEHB ve Beyin Aktivasyonu  
5 DEHB ve Faaliyet Seviyesi  
6 Dikkat ve DEHB  
7 DEHB'nin Duygusal Etkileri  
8 Bellek  
9 Akademik Performans için Problem Çözme  
10 Sınıf İnanç ve Kuralları  
11 DEHB Dostu Bir Sınıf Hazırlamak ve Kolaylaştırmak  
12 Öğrenci Kendine Güven  
13 DEHB Hakkında Önceki Anlayış bir efsaneydi  
14 Ailenin Rolü  

 

Kaynaklar

Ders Notu  
Diğer Kaynaklar Attention-Deficit Hyperactivity Disorder, Fourth Edition: A Handbook for Diagnosis and Treatment. 4th Ed.

 

Learning Disabilities and Related Disorders: Characteristics and Teaching Strategies

by Janet W. Lerner and Frank Kline | Mar 23, 2005

 

Materyal Paylaşımı

Moodledan paylaşılacaktır

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 1 25
Ara Sınav 1 25
Final 1 50
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   50
Yıl içinin Başarıya Oranı   50
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve yapısını, dayandığı temel değerleri, ilkeleri ve mevzuatları bilir ve ulusal ve uluslararası bağlamlarda özel eğitim uygulamalarının temelini oluşturan tarihsel gelişmeleri, yasaları, eğitim modelleri ve felsefeleri tanır.     x      
2 Tipik ve atipik insan gelişimini, bu gelişimlerin benzerlik ve farklılıklarını ve “engelliğin” birey ve aile üzerindeki tıbbi, sosyal-duygusal, eğitimsel ve sosyo-kültürel etkilerini bilir ve tanımlar.            
3 Engelin ve /veya var olan ikincil tanı durumlarının bireyin öğrenmesi üzerindeki etkileri, yeterlik seviyeleri, ihtiyaçları, tutumları, ilgileri, kültürel ve sosyal altyapıları ve hedeflerini bilir ve özel eğitim hizmet ve programlarının planlanmasında göz önünde bulundurur.         x  
4 Temel derslere (matematik, fen, sosyal bilgiler vb.) özgü bilgileri bilir ve tüm sınıf seviyelerinde, bu derslere ilişkin kritik bilgileri belirlemek, düzenlemek ve öğretmek için bilimsel temelli öğretim yöntemlerini kullanır.            
5 Öğrencileri bilişsel stratejiler, anlamlı geri bildirim ve genel müfredata erişim konusunda evrensel tasarım çerçevesinde güçlendiren bilim temelli yöntemlerin kullanımı yoluyla sistematik öğretim uygular, gelişimi izler ve bilgi/ becerilerin kazanılmasını, sürdürülmesini ve genelleştirilmesini destekler.         x  
6 Bireyselleştirilmiş geçiş programlarının (BGP) hazırlanmasında iyi uygulamaları kullanır ve bireyin bağımsız yaşamını, mesleki eğitimini ve / veya yükseköğretimini kapsayan yetişkinliğe başarılı bir şekilde geçmesini desteklemek amacıyla paydaşlarla etkin bir iş birliği yapar.       x    
7 Saygı, güven ve etik ilkelere dayalı, kültürel duyarlılık, çeşitlilik, özgün yaşam deneyimleri ve bireysel farklılıklara değer veren ve sosyal-duygusal becerilerin, aktif katılım, kendini ifade etme ve kendini savunmayı teşvik eden güvenli ve kapsayıcı öğrenme ortamları yaratır, yönetir ve sürdürür.       x    
8 Sözlü ve yazılı dili kullanarak etkili iletişim kurar, dilin öğrenme ve davranış üzerindeki etkisini bilir, dil becerilerini öğretime dahil eder, destekleyici ve yardımcı iletişim gibi çeşitli yollarla bireylerin iletişim becerilerini destekler.     x      
9 Program geliştirme teori ve modelleri ile ulusal müfredat standartları ve farklılaştırılmış öğretim ilkeleri gibi program geliştirme bileşenlerini bilir ve genel eğitim müfredatı ile bireyselleştirilmiş eğitim programlarını bütünleştirir, ders planları hazırlar ve sürekli/dinamik değerlendirmeye dayalı eğitimsel düzenlemeler yapar.         x  
10 Özel eğitim yasaları ve yönergeleri çerçevesinde genel eğitim müfredatının talepleri ve okul sonrası istenen kazanımları dikkate alan, bireysel ve ailevi özelliklere ve ihtiyaçlara göre hazırlanmış eğitim, destek, zenginleştirme ve geçiş programlarını (BEP, BAHP, ZEP, BGP) ekip üyeleriyle iş birliği içinde geliştirir ve uygular.     x      
11 Genel eğitim müfredatına erişim ve bireyselleştirilmiş programların başarılı bir şekilde uygulanması için gerekli uygun eğitim materyallerini, teknolojiyi ve diğer kaynakları belirler, geliştirir ve/veya uyarlar.            
12 Ulusal ve uluslararası değerlendirmeye ilişkin yönergeleri bilir, mevcut ve yeni toplanan verileri düzenleme, analiz etme, yorumlama ve raporlama amaçlı çeşitli yöntemler ve teknolojiler kullanarak eğitimsel ve davranışsal değerlendirmeleri yapar ve sunucuları ilgili bireylerle paylaşarak veriye dayalı eğitimsel kararlar alır.       x      
13 Dürüstlük, etik ve eşitlik ilkeleri ile hareket eder, yüksek düzeyde mesleki yeterlilik için çabalar, yeterliliğini edinir ve sürdürür, mesleki sınırlarını bilir ve gerektiğinde yardım arar, öz-değerlendirme yapar ve mesleki gelişim hedeflerini belirler, mesleki etkinlikler aracılığı ile ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder ve katkı sağlar.     x      
14 Bireysel hedeflerin en üst düzeyde kazanılması ve toplumda “engelliliğe” yönelik bilinç ve sürdürülebilir tutum değişikliği yaratmak için eğitimci ve idari personel, ilgili hizmet sağlayıcılar, aileler, işverenler ve hak savunucu gruplar / STK’lar gibi tüm paydaşlarla iş birliği içinde liderlik rolü üstlenir, eğitim ve destek sağlar.       x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödev 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
      66
Toplam İş Yükü     2.64
Toplam İş Yükü / 25 (s)     3
Dersin AKTS Kredisi 15 2 30