Uygulamalı davranış analizinin (UDA) temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri ve önemi; UDA ve etik; hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme; hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin grafiğe dönüştürülmesi ve analizi; veriye dayalı karar verme; problem davranış işlevlerini belirleme; uygun davranışları artırma yöntemleri, problem davranışların işlevlerini belirleme, probem davranışları azaltma
Dikey Sekmeler
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | |
1 |
UDA: Temel kavramlar, ilkeler
|
|
2 |
Hedef davranış belirleme ve davranışsal amaç yazımı
|
|
3 |
Davranış kayıt teknikleri
|
|
4 | Verileri grafiğe dönüştürme ve yorumlama | |
5 | Uygun davranışları artırma | |
6 | Yeni davranış öğretimi | |
7 | Genelleme stratejileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kalıcılık stratejileri | |
10 | Problem davranışların işlevlerini belirleme | |
11 | Problem davranışların işlevlerini belirleme | |
12 | Öncüllere dayalı davranış azaltma yöntemleri | |
13 | Sonuçlara dayalı davranış azaltma yöntemleri | |
14 | UDA ve etik |
Kaynaklar
Alberto, P. A., ve Troutman, A. C. (2013). Applied behavior analysis for teachers (9. baskı). New Jersey: Pearson Education.
Diğer Kaynaklar |
Alberto, P. A., ve Troutman, A. C. (2013). Applied behavior analysis for teachers (9. baskı). New Jersey: Pearson Education.
Becraft, J. L., & Rolider, N. U. (2015). Reinforcer variation in a token economy. Behavioral Interventions, 30(2), 157-165. Cooper, J. O., Heron, T. E., ve Heward, W. L. (2014). Applied behavior analysis (2. baskı). Essex: Pearson Education. Horner, R. H., Albin, R., Sprague, J., & Todd, A. (2000). Positive behavior support for students with severe disabilities. In M. E. Snell, & F. Brown (Eds.), Instruction of students with severe disabilities (5th Edition) (pp. 207-243). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Horner, R. H., & Carr, E. G. (1997). Behavioral support for students with severe disabilities: Functional assessment and comprehensive intervention. Journal of Special Education, 31(1), 84-104. Ingram, K., Lewis-Palmer, T., & Sugai, G. (2005). Function-based intervention planning: com- paring the effectiveness of FBA: Function-based and non-function-based intervention plans. Journal of Positive Behavior Interventions, 7(4), 224-236. O’Neill, R. E., Horner, R. H., Albin, R. W., Sprague, J. R., Storey, K., & Newton, J. S. (1997). Functional assessment and program development for problem behavior: A practical handbook (2nd Ed.). Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. White, O. ve O’Neill, R. E. (2011). Making sense of your data: Using graphic displays to analyse and interpret it. R. E. O’Neill, J. J. McDonnell, F. F. Billingsley ve W. R. Jenson (Editörler), Single-case research designs in educational and community settings (s, 39-65). Boston: Pearson Education.
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|