Okuryazarlık becerilerinin öğretilmesi: okuma ve yazma; erken çocukluk ortamları da dahil olmak üzere ilköğretim sınıflarında matematik becerilerinin öğretilmesi; erken çocukluk ortamları; okuryazarlık ve matematik öğretimi ile ilgili güncel araştırma ve teoriler; değerlendirme; uygun öğretim amaç ve hedeflerinin seçilmesi; doğrudan öğretim hedefleri geliştirmenin esasları; çok çeşitli amaçlar için materyalleri gözden geçirin ve seçin; okuryazarlık için ulusal eğitim müfredatını gözden geçirmek; talimat ve teslimat için planlama; planlanmış bir dizi öğrenme etkinliği geliştirmek; çeşitli yüksek ve düşük teknolojili öğretim teknolojilerinin kullanılması; uygun şekilde malzeme, manipülatif, oyun vb. seçmek ve değiştirmek; bilime dayalı yöntemler: işbirliğine dayalı öğretim, farklılaştırılmış öğretim, strateji öğretimi, öğrenme için evrensel tasarım; çeşitli ortamlar için okuryazarlık ve matematik becerileri kullanma; ortamlarda becerilerin korunması ve genelleştirilmesi
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,4,8,11 | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
8,9 | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
2,4,5,9,13 | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
3,5,6,7,9,10,
12,13 |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
3,5,6,7,9,10,
12,13 |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
|
3,5,6,7,9,10,
12,13 |
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 | 1,2,3,4,5,6,7,8 |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okul Öncesi dahil olmak üzere ilkokul sınıflarında okuma yazma öğretimi üzerine güncel araştırma ve teoriler. | |
2 | Okuryazarlık için BEP amaç ve hedeflerini içeren ulusal eğitim müfredatı | |
3 | Öğretim amaç ve hedeflerini belirlemek ve ilerlemeyi izlemek için değerlendirme aracı | |
4 | Okuma yazma öğretimi için materyaller, manipülatifler, oyunlar vb. | |
5 | Öğretim ve sunum için ders planları hazırlama, planlanmış bir dizi öğrenme etkinliği, öğretim teknolojileri materyalleri ve değerlendirme | |
6 | Okuryazarlık öğretimi için bilime dayalı yöntemler - işbirliğine dayalı öğretim, öğretim, strateji öğretimi, edinim için doğrudan öğretim, ortamlarda becerilerin sürdürülmesi ve genelleştirilmesi | |
7 | Okuryazarlık eğitimi için bilime dayalı yöntemler - farklılaştırılmış öğretim ve ortamlarda becerilerin edinilmesi, sürdürülmesi ve genelleştirilmesi için öğrenmeye yönelik evrensel tasarım | |
8 | Ön-K dahil ilköğretim sınıflarında matematik öğretimi ile ilgili güncel araştırmalar ve teoriler. | |
9 | Matematik için IEP amaç ve hedeflerini içeren ulusal eğitim müfredatı | |
10 | Öğretim amaç ve hedeflerini belirlemek ve ilerlemeyi izlemek için değerlendirme aracı | |
11 | Matematik öğretimi için malzemeler, manipülatifler, oyunlar vb. | |
12 | Öğretim ve sunum için ders planları hazırlama, planlanmış bir dizi öğrenme etkinliği, öğretim teknolojileri materyalleri ve değerlendirme | |
13 | Matematik öğretimi için bilime dayalı yöntemler - işbirliğine dayalı öğretim, öğretim, strateji öğretimi, edinme için doğrudan öğretim, ortamlarda becerilerin sürdürülmesi ve genelleştirilmesi | |
14 | Matematik öğretimi için bilime dayalı yöntemler - farklılaştırılmış öğretim ve ortamlarda becerilerin edinilmesi, sürdürülmesi ve genelleştirilmesi için öğrenmeye yönelik evrensel tasarım |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 1 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk eğitim sisteminin amaçlarını ve yapısını, dayandığı temel değerleri, ilkeleri ve mevzuatları bilir ve ulusal ve uluslararası bağlamlarda özel eğitim uygulamalarının temelini oluşturan tarihsel gelişmeleri, yasaları, eğitim modelleri ve felsefeleri tanır. | x | |||||
2 | Tipik ve atipik insan gelişimini, bu gelişimlerin benzerlik ve farklılıklarını ve “engelliğin” birey ve aile üzerindeki tıbbi, sosyal-duygusal, eğitimsel ve sosyo-kültürel etkilerini bilir ve tanımlar. | ||||||
3 | Engelin ve /veya var olan ikincil tanı durumlarının bireyin öğrenmesi üzerindeki etkileri, yeterlik seviyeleri, ihtiyaçları, tutumları, ilgileri, kültürel ve sosyal altyapıları ve hedeflerini bilir ve özel eğitim hizmet ve programlarının planlanmasında göz önünde bulundurur. | x | |||||
4 | Temel derslere (matematik, fen, sosyal bilgiler vb.) özgü bilgileri bilir ve tüm sınıf seviyelerinde, bu derslere ilişkin kritik bilgileri belirlemek, düzenlemek ve öğretmek için bilimsel temelli öğretim yöntemlerini kullanır. | x | |||||
5 | Öğrencileri bilişsel stratejiler, anlamlı geri bildirim ve genel müfredata erişim konusunda evrensel tasarım çerçevesinde güçlendiren bilim temelli yöntemlerin kullanımı yoluyla sistematik öğretim uygular, gelişimi izler ve bilgi/ becerilerin kazanılmasını, sürdürülmesini ve genelleştirilmesini destekler. | x | |||||
6 | Bireyselleştirilmiş geçiş programlarının (BGP) hazırlanmasında iyi uygulamaları kullanır ve bireyin bağımsız yaşamını, mesleki eğitimini ve / veya yükseköğretimini kapsayan yetişkinliğe başarılı bir şekilde geçmesini desteklemek amacıyla paydaşlarla etkin bir iş birliği yapar. | x | |||||
7 | Saygı, güven ve etik ilkelere dayalı, kültürel duyarlılık, çeşitlilik, özgün yaşam deneyimleri ve bireysel farklılıklara değer veren ve sosyal-duygusal becerilerin, aktif katılım, kendini ifade etme ve kendini savunmayı teşvik eden güvenli ve kapsayıcı öğrenme ortamları yaratır, yönetir ve sürdürür. | x | |||||
8 | Sözlü ve yazılı dili kullanarak etkili iletişim kurar, dilin öğrenme ve davranış üzerindeki etkisini bilir, dil becerilerini öğretime dahil eder, destekleyici ve yardımcı iletişim gibi çeşitli yollarla bireylerin iletişim becerilerini destekler. | x | |||||
9 | Program geliştirme teori ve modelleri ile ulusal müfredat standartları ve farklılaştırılmış öğretim ilkeleri gibi program geliştirme bileşenlerini bilir ve genel eğitim müfredatı ile bireyselleştirilmiş eğitim programlarını bütünleştirir, ders planları hazırlar ve sürekli/dinamik değerlendirmeye dayalı eğitimsel düzenlemeler yapar. | x | |||||
10 | Özel eğitim yasaları ve yönergeleri çerçevesinde genel eğitim müfredatının talepleri ve okul sonrası istenen kazanımları dikkate alan, bireysel ve ailevi özelliklere ve ihtiyaçlara göre hazırlanmış eğitim, destek, zenginleştirme ve geçiş programlarını (BEP, BAHP, ZEP, BGP) ekip üyeleriyle iş birliği içinde geliştirir ve uygular. | x | |||||
11 | Genel eğitim müfredatına erişim ve bireyselleştirilmiş programların başarılı bir şekilde uygulanması için gerekli uygun eğitim materyallerini, teknolojiyi ve diğer kaynakları belirler, geliştirir ve/veya uyarlar. | x | |||||
12 | Ulusal ve uluslararası değerlendirmeye ilişkin yönergeleri bilir, mevcut ve yeni toplanan verileri düzenleme, analiz etme, yorumlama ve raporlama amaçlı çeşitli yöntemler ve teknolojiler kullanarak eğitimsel ve davranışsal değerlendirmeleri yapar ve sunucuları ilgili bireylerle paylaşarak veriye dayalı eğitimsel kararlar alır. | x | |||||
13 | Dürüstlük, etik ve eşitlik ilkeleri ile hareket eder, yüksek düzeyde mesleki yeterlilik için çabalar, yeterliliğini edinir ve sürdürür, mesleki sınırlarını bilir ve gerektiğinde yardım arar, öz-değerlendirme yapar ve mesleki gelişim hedeflerini belirler, mesleki etkinlikler aracılığı ile ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip eder ve katkı sağlar. | x | |||||
14 | Bireysel hedeflerin en üst düzeyde kazanılması ve toplumda “engelliliğe” yönelik bilinç ve sürdürülebilir tutum değişikliği yaratmak için eğitimci ve idari personel, ilgili hizmet sağlayıcılar, aileler, işverenler ve hak savunucu gruplar / STK’lar gibi tüm paydaşlarla iş birliği içinde liderlik rolü üstlenir, eğitim ve destek sağlar. |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |